וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בפרברי פריז: שוטר הרג בן 17 שלא עצר לבדיקת תנועה

הנער לא עצר לבדיקה שגרתית של רכבו בנאנטר, ונורה למוות. בעקבות התקרית, פרצו עימותים בין שטרים לצעירים והשוטר שירה חשוד ברצח. "כאם, אני מרגישה שהילדים שלנו לא בטוחים", אמרה אחת מתושבות המקום

מהומות בפרבר של פריז בעקבות מותו של בן 17 מירי שוטר/טוויטר

מהומות פרצו אמש (שלישי) בפרבר של פריז בעקבות מותו שנער בן 17 שנורה על ידי שוטר כשסירב לעצור את מכוניתו לבדיקה שגרתית. לשכת התביעה המקומית מסרה השוטר שירה נחקר בחשד לרצח הנער, שהוביל לזעם בקרב התושבים בנאנטר.

בסרטון ששותף ברשתות החברתיות נראים שני שוטרים ליד מכונית מרצדס, כשאחד מהם פותח בירי לעבר הנהג כשהחל לנסוע משם. נוסע אחד נעצר אך שוחרר מאוחר יותר. הנהג, לפי הרשויות המקומיות, היה "מוכר למערכת המשפט כמי שסירב לציית לבדיקות תנועה" בהזדמנות קודמת.

זה הירי הקטלני השני השנה במהלך בדיקות תנועה שגרתיות, לאחר שיא של 13 מקרים בנסיבות דומות בשנה שעברה.

שוטר מכוון אקדח לעבר נער בן 17 במכונית בפרבר של פריז, צרפת, 27 ביוני 2023. טוויטר, צילום מסך
הנער כבר סירב בעבר לעצור לבדיקה משטרתית. השוטר בעת שליפת האקדח/צילום מסך, טוויטר
מהומות בנאנטר, פריז, צרפת, 27 ביוני 2023. רויטרס
המהמות בנאנטר, אמש/רויטרס

שלושה בני אדם נהרגו מירי משטרתי לאחר שסירבו לציית לבדיקה שגרתית ב-2021 ושניים ב-2020. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, רוב הקורבנות ב-2022 וב-2021 היו שחורים או ממוצא ערבי.

"כאם מנאנטר, יש לי תחושה שלילדים שלנו אין ביטחון", אמרה מורניה לאבסי, תושבת מקומית ופעילה נגד גזענות, שסיפרה שדיברה עם משפחתו של הקורבן, שלדבריה היא ממוצא אלג'יראי.

מפקד משטרת פריז, לורן נונס, אמר לערוץ BFM TV כי הירי "מעורר אצלי שאלות" וכי מערכת המשפט תחליט אם הוא היה חוקי או לא. שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנין, כתב בטוויטר כי גוף פנימי של המשטרה חוקר את התקרית "כדי לשפוך אור על נסיבות הדרמה הזו".

בשנים האחרונות פרצו לא אחת מהומות דומות בפרברי פריז, שבהם חיות קהילות גדולות של מהגרים ובני מהגרים, בעקבות טענות לאפליה משטרתית.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully