וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השומר אחי": הספר החדש של עד המדינה בתיקי נתניהו

29.6.2023 / 14:05

לוואלה! נודע כי ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ביקש לאחרונה את אישור ועדת השרים להוציא לאור ספר באנגלית. הספר מתמקד במערכת היחסים המתוחה בין נתניהו לאובמה בתקופת המאבק בהסכם הגרעין ב-2015-2014: "הם ראו את המזרח התיכון אחרת לגמרי"

בווידאו: משפט נתניהו נמשכת עדות עד המדינה ארי הרו/רוני כנפו

עד המדינה בתיקי ראש הממשלה, ארי הרו, מתכנן לפרסם ספר פרי עטו בשנה הבאה, וביקש באחרונה לקבל את אישור ועדת השרים למתן היתר לפרסומים לפני ההוצאה לאור - כך נודע היום (חמישי) לוואלה.

הספר, שכותרתו "השומר אחי" (My brothers keeper), נכתב באנגלית ומתמקד ביחסי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. הרו, ששימש כראש הסגל של נתניהו בתקופת המאבק בהסכם הגרעין, חושף בו פרטים מאחורי הקלעים ממערכת היחסים המתוחה בשנים 2015-2014.

עדות ארי הרו, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 9 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ארי הרו/פלאש 90, יונתן זינדל

עד שהפך לעד מדינה ב-2017 היה הרו אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו במשך כ-15 שנה. הוא שימש כיועץ שלו לקשרי חוץ ומנכ"ל ארגון ידידי הליכוד שגייס עבורו תרומות בארהב, ועם שובו ללשכת ראש הממשלה ב-2009 הוא מונה למנהל הלשכה. כעבור כשנה הוא עזב את הלשכה לטובת עסקים פרטיים, וב-2014 לבקשת נתניהו חזר ללשכת רה"מ ומונה לראש הסגל.

בין לבין, הרו הקים חברת ייעוץ פרטית בשם 3hglobal, שייעצה למנהיגים ומדינות זרות, שבדיעבד סיבכה אותו בפלילים ובחשדות לניגודי עניינים. ב-2017 המשטרה אף המליצה להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד והלבנת הון. חצי שנה לאחר מכן חתם על הסכם עד מדינה לצורך חקירות נתניהו בתיקי 1000 ,2000 ו-4000 שבמסגרתו הורשע בעבירת הפרת אמונים, ונענש בחצי שנת עבודות שירות וקנס של 700 אלף שקלים. הרו, האיש שהקליט את שיחות נתניהו ומול ידיעות אחרונות נוני מוזס, העיד במשפט נתניהו בחודש שעבר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
נתניהו בבית המשפט, השבוע/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

הספר שארו מתעתד להוציא לאור לא עוסק כלל בסיפורו האישי, המשפטי-פלילי והפוליטי לצד נתניהו אלא דווקא בצד המדיני ובמערכת היחסים בין ראש הממשלה ונשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה ובעיקר בשנים 2015-2014 והאירועים סביב מבצע צוק איתן בעזה והמאבק בהסכם הגרעין עם איראן. "אובמה ונתניהו ראו את העולם - ובעיקר את המזרח התיכון - אחרת לגמרי", נכתב בתיאור של הספר שהגיע לידי וואלה. "במהלך קיץ מכריע של אלימות וטרור, מלחמה בעזה וקידום הסכם הגרעין עם איראן, שני המנהיגים התעמתו ואיימו על הברית האסטרטגית של ארה"ב וישראל ועל עתיד האזור. המזרח התיכון לעולם לא יהיה אותו הדבר".

הספר מיועד לצאת לאור בהוצאת ספרים שמרנית אמריקנית בשם בומברדיה. מאחר והרו הוא עובד מדינה לשעבר הוא נדרש לקבל את אישור ועדת השרים למתן היתרים לפרסומים לפני פרסום הספר. מטעמו של הרו לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully