וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק עבור המקורב של דרעי יעלה היום בקריאה ראשונה בכנסת

ועדת הפנים אישרה לקריאה ראשונה את חוק "בועז יוסף", שיאפשר למקורב של יו"ר ש"ס ויו"ר הוועדה הממונה בטבריה - להתמודד בבחירות המקומיות הקרובות. הצעת החוק עוררה ביקורת חריפה מצד חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה, וגם מצד הייעוץ המשפטי

בווידאו: ליברמן טוען: ההסכם על המהפכה המשפטית יפורסם ברביעי, דרעי יחזור לממשלה/רוני כנפו

ועדת הפנים אישרה הבוקר (שני) לקריאה ראשונה את חוק "בועז יוסף", שמטרתו לאפשר ליו"ר ועדה ממונה להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות בקדנציה שלאחר מינויו. לחוק יש השלכות מיידיות רק על העיר טבריה והוא יאפשר לבועז יוסף, מקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הוועדה הממונה בעיר - להתמודד בבחירות הקרובות. הצעת החוק צפויה לעלות היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הצעת החוק עוררה ביקורת חריפה מצד חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה וגם מצד הייעוץ המשפטי. ח"כ טלי גוטליב, שהביעה התנגדות לחוק, יצאה מהמליאה בקריאה הטרומית ולא השתתפה בהצבעה. בסוף חודש מאי פנתה לחברי ועדת הכנסת בבקשה שלא יאשרו את קידום ההצעה: "אל תהיו מריונטות, אסור לחוקק חוק פרסונלי. על הרבה פחות מזה נפתחו חקירות משטרה".

גוטליב תקפה בחריפות את ההצעה וטענה כי עולה ממנה "ריח רע מאוד". לדבריה, "הצעת החוק הזאת מוגשת כדי להגן פרסונלית על מועמד, אני לא מוכנה לקבל שבמשמרת שלנו יקרה דבר כזה, תקחו צעד אחורה". עוד הוסיפה גוטליב: "יש כללים בחקיקה שנועדו ליצור שוויון בין אזרחי ישראל, עם כל הכבוד לליכוד ולקואליציה, אני קוראת לכם להתעשת. אסור להיות נגועים בניקיון כפיים. החוק הזה לא מתאים, לא ראוי. אני יודעת שיש חקירה בלהב על הדבר הזה, יש לי מודיעין".

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
בועז יוסף (משמאל)/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

עם סיום ההצבעה, באולם הוועדה התפתחה מהומה. המתמודדים לראשות עיריית טבריה שנכחו בדיון קראו לעבר חברי הכנסת: "מכרתם את העיר טבריה, נבוא איתכם חשבון בבחירות הקרובות". רון קובי, לשעבר ראש העיר טבריה נצפה צועק לעבר חבר הכנסת עמית: "מושחת".

עו"ד רון אלמוג ממשרד הפנים, הציג את העמדה המשפטית של משרדו ואמר כי ישנם "קשיים משמעותיים" בהצעת החוק, בכל הנוגע ל"בחינת תקופת הצינון של ראש הוועדה הקרואה ותחילתו המידית של החוק".

עו"ד תומר רוזנר, יועמ"ש ועדת הפנים והגנת הסביבה חזר על עמדת הייעוץ המשפטי ואמר כי במקרה הנדון "יש שיקולים לכאן ולכאן - הרחבת הזכות לבחור ולהיבחר ומנגד לדאוג למקצועיות הוועדה הקרואה". בהמשך, רוזנר המליץ להחיל את החוק החל ממערכת הבחירות הבאה ואמר: "הצבענו על שני קשיים. הקושי של האלמנט הפרסונלי, והקושי השני הוא שיריית הפתיחה של מערכת הבחירות כבר נורתה ולכן מדובר בתיקון שמשנה את כללי המשחק תוך כדי משחק. ההצטברות של שני אלה יוצרת קושי משפטי, והפתרון הוא לא להחיל את החוק במערכת הבחירות הקרובה".

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully