וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה הולכת וגוברת: כך מנסה המשטרה להתגבר על הנשק של העולם התחתון

המשטרה פרסמה פנייה לקבלת מידע מחברות פרטיות, שיסייע לה בפיתוח מערכת נגד רחפני נפץ. השימוש בכלי בסכסוכי עבריינים הולך וגובר ועלול להוות סכנה גם לאוכלוסייה שאינה מעורבת. המשטרה דורשת שהמערכת תותאם לפעילות במרחב עירוני ותהיה בעלת יכולת השתלטות על הכלי באוויר

בווידאו: הבניין אליו נשלח רחפן נפץ ככל הנראה למטרת חיסול במסגרת סכסוך בין עבריינים/שלומי גבאי

בעקבות שימוש הולך וגובר לאחרונה ברחפני הנפץ בסכסוכים בין עבריינים, במיוחד באזור מרכז הארץ, במשטרה מגבירים את המאמצים לאיתור פתרונות ומחשפים אחר מערכת טכנולוגית, שתאפשר הגנה מפני הנשק. לפי דרישת המשטרה, מערכת ההגנה תתמודד עם איום הרחפנים בכמה שכבות הגנה: גילוי רחפנים באוויר, יירוט באמצעות השתלטות מרחוק, ובמקרי קיצון - יירוט באמצעות פגיעה ישירה בכלי הטיס כשהוא באוויר.

המשטרה פרסמה פנייה לקבלת מידע לחברות פרטיות, שיסייעו לה בפיתוח המערכת. על פי הפנייה, "שימוש ברחפנים בעולם הופך למשמעותי ובתפוצה רחבה. לצד התועלות הצומחות מהשימוש ברחפנים, גדל הסיכון לשימוש בהם לרעה בהיבטים הביטחוניים, הפליליים והבטיחותיים, עד כדי פגיעה בחיי אדם ובביטחון המדינה".

אחת הבעיות שעולות בפיתוח הטכנולוגיה היא התאמת המערכת לאזור שבה היא פועלת - סביבה עירונית עם בנייני מגורים המצריכים דיוק מירבי מבלי לפגוע בעצמים מסביב. על כן, בין הדרישות שפרסמה המשטרה, אמצעים להתמודדות עם נוכחות של אנשים וכלי רכב, בנייה רוויה וצפופה, תאורה משתנה וכן סביבה מלאה בהפרעות טכנולוגיות ורועשות.

רחפן. משה שי, פלאש 90
רחפן. אילוסטרציה/פלאש 90, משה שי

כך לדוגמא, בשבוע שעבר, מתחת לאף של המשטרה, סכסוך בין חמולות בערים לוד ורמלה הידרדר לניסיונות חיסול באמצעות הטסת רחפני נפץ לעבר מתחמי מגורים של בני המשפחות היריבות. אירועים אלה מצטרפים לשורה של ניסיונות התנקשות וחבלה באמצעות רחפנים בערי המרכז בחודשים האחרונים.

בין המקרים שבהם היה שימוש ברחפני נפץ היה פיצוץ בבניין מגורים בנתניה, כחלק מניסיון חיסול של עבריין מוכר. מקרה נוסף היה בניסיון חיסול ביפו, שלבסוף סוכל על ידי המשטרה בינואר האחרון לפני שיצאה לפועל. רחפני הנפץ הגיעו גם לסכסוך האלים שמתנהל ברמת גן בחודש האחרון בין העבריינים איתי חכם ונאור סוכר, סכסוך שכולל ירי לעבר בתים ושימוש במטעני חבלה. במהלך מעצרם של העבריינים נאור סוכר ואילי הרשקו לפני 10 ימים, נמצאו חלקי רחפן בדירה שבה נתפסו.

עד כה, תורת הלחימה באיום הרחפנים התפתחה על ידי צה''ל נגד ניסיונות פיגועים והברחת סמים בגבולות. כעת, גם בשב"ס נדרשו לסוגיה ונערכו טכנולוגית למניעת הברחות מחוץ לבתי הכלא לתוך האגפים באמצעות רחפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully