וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: ממליצים לישראלים לשקול לא להגיע ולא להישאר ברוסיה

24.6.2023 / 19:53

עקב ניסיון ההפיכה של קבוצת ואגנר ברוסיה, משרד החוץ המליץ לאזרחים ישראליים המתכננים להגיע למדינה לשקול את חיוניות הנסיעה ולאלו שנמצאים במדינה לשקול "את חיוניות הישארותם". עוד המליץ לישראלים ברוסיה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות ולהתעדכן בהתפתחויות באופן שוטף

בוידאו: פוטין: "נגן על עמנו ועל המדינה שלנו מכל איום, לרבות בגידה מבפנים"/רויטרס

משרד החוץ המליץ היום (שבת) לאזרחים ישראלים לשקול את חיוניות הגעתם לרוסיה. בנוסף, קרא לאזרחים ישראלים ברוסיה לשקול לא להישאר במדינה וכן להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות. זאת, עקב ניסיון קבוצת ואגנר למרד בשילטונו של פוטין וניסיונות ארגון שכירי החרב להתקדם למוסקבה.

המשרד המליץ לישראלים להתעדכן בהתפתחויות באמצעות אמצעי התקשורת, הרשתות החברתיות של נציגויות ישראל ברוסיה ואתר משרד החוץ הישראלי. בנוסף עדכן כי מרכז המצב במשרד החוץ זמין לבירורים וסיוע בכל שעות היממה.

שר החוץ אלי כהן שוחח הערב עם שגריר ישראל במוסקבה, אלכס בן צבי, לאור האירועים ברוסיה ביממה האחרונה, ושמע ממנו על ההתפתחויות. כהן אמר כי: "משרד החוץ עוקב מקרוב אחרי האירועים במוסקבה וההתפתחויות ביממה האחרונה ואנחנו נערכים לכל תרחיש. אנחנו צופים כי ישראלים רבים ברוסיה יזדקקו לטיפול קונסולרי, ולכן נתגבר את הצוות הקונסולרי במוסקבה ובסנט פטרסבורג. גם ברגעים כאלה, שליחי משרד החוץ ימשיכו לעמוד לרשות אזרחים ישראלים הזקוקים לסיוע".

שיירה של קבוצת ואגנר בכביש המוביל למוסקבה, רוסיה, 24 ביוני 2023. רויטרס
שיירה של קבוצת ואגנר בכביש המוביל למוסקבה, רוסיה, 24 ביוני 2023/רויטרס

אתמול מפקד קבוצת שכירי החרב הרוסית "ואגנר" האשים את משרד ההגנה של רוסיה בהרג עשרות מלוחמיו בהפגזה באוקראינה, והבטיח לנקום בהסלמה חסרת תקדים בעימות הממושך בין יבגני פריגוז'ין, ראש קבוצת ואגנר, לבין ראשי הצבא הסדיר. במהלך הלילה, טען כי חייליו עברו את הגבול לרוסיה, וכי הם מוכנים "ללכת את כל הדרך" נגד הנהגת הצבא.

בינתיים, כוחות קבוצת ואגנר ממשיכים להתקדם, לכיוון מוסקבה ונכנסו לתוך מחוז ליפצק. בבוקר כוחותיו של פריגוז'ין השתלטו על שתי ערים גדולות בדרום המדינה, אחרי שחצו את הגבול מאוקראינה. לוחמיו השתלטו על בסיסי הצבא והמתקנים הביטחוניים ברוסטוב ובוורונז' השוכנות בדרום-מערב המדינה, לא הרחק מהגבול עם אוקראינה. פוטין השווה את המרד שפרץ בזמן המלחמה באוקראינה למהפכה ולמלחמת האזרחים ברוסיה שפרצה בזמן מלחמת העולם הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully