וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעלים הילוך": ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התקיימו בפעם ה-25

מארגני המחאה הכריזו על הקמת "כוח קפלן" על רקע הכוונה לקדם שוב את החקיקה, והזהירו: "מה שהיה בסבב א' - משחק ילדים". מפגינים בתל אביב חסמו את איילון למשך כשעה, בחיפה התקיימו במקביל הפגנה נגד המהפכה המשפטית ונגד אוזלת היד של הממשלה בטיפול באלימות בחברה הערבית

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית נכנסות לשבוע ה-25/גלעד פירסט, איליה מגנס, יואב איתיאל, בני משי, ראובן קסטרו,אביב אטלס, דוברות המשטרה.

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ התקיימו היום (שבת) בפעם ה-25. "מובילי המחאה" הודיעו היום כי הם "מעלים הילוך לקראת סבב מאבק נוסף בסופו ייבלם בשנית ניסיון ההפיכה". המארגנים קראו לציבור לצאת לרחובות "על מנת לשדר מסר חד וברור לממשלת ישראל שהחקיקה לא תעבור".

בהפגנה בתל אביב נאמו ראש הממשלה לשעבר לשעבר אהוד ברק, עו"ד דפנה הולץ לכנר, וד"ר אמיר ח'ניפס ממחאת הדרוזים. את ההפגנה מנחה ד"ר שקמה ברסלר. בתום ההפגנה ירדו מפגינים לנתיבי איילון וחסמו אותם. חלק מהמפגינים הדליקו אבוקות. לאחר יותר משעה, הוא נפתח חזרה לתנועה.

ברק אמר בנאומו בקפלן כי "קפלן הפך לסמל מעורר השראה לאומץ, נחישות והתמדה. אתם והמוחים בשאר המדינה המגן האחרון של שלטון החוק והדמוקרטיה. אנחנו בנקודת מפנה, שלב חדש במאבק. זו אזעקת אמת לפעולה, של כל מעגלי המחאה. ההפיכה המשטרית מולנו כאן, נושכת ועולה מדרגה. הבליץ הראשון של החקיקה נבלם על ידי המחאה, נבלם - אך לא הובס. כעת, מצויד בלקחי הכישלון, הוא חוזר אלינו כסלמי פולני. לכן אנחנו נאלצים להחריף את המחאה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית במהלכה הודלקו אבוקות עשן, איילון, תל אביב. 24 ביוני 2023. אורי סלע
מפגינים מדליקים אבוקות על איילון בתום ההפגנה בתל אביב, 24 ביוני 2023/אורי סלע
אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו בנקודת מפנה". אהוד ברק בהפגנה, 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
כמעט חצי שנה. ההפגנה בתל אביב, 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, התחלת הצעידה מכיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו

ראש לשכת עוה"ד עמית בכר אמר הערב בהפגנה בקפלן: "קיבלתם צו 8 להצלת הדמוקרטיה והתייצבתם. עורכי הדין החזירו גאווה ותקווה עצומה לעצמם וללשכת עורכי הדין, חלק חיוני מההגנה על שלטון החוק בישראל", אמר. "המסר המהדהד הוא שאין בישראל לגיטימציה לשינוי שיטת המשטר. אין בישראל לגיטימציה לפגיעה בעצמאות מערכת המשפט. ניאבק יחד בכל ניסיון לרסק את עצמאות מערכת המשפט והדמוקרטיה".

מארגני המחאה הכריזו הערב בהפגנה בתל אביב על הקמת "כוח קפלן", על רקע כוונת הממשלה לשוב ולקדם את החקיקה. הכוח יפעל, לדברי המארגנים, "בצורה נחושה, חוקית, ולא אלימה על מנת להבהיר לממשלת ישראל שמה שהיה בסבב א' הוא משחק ילדים לעומת מה שיקרה בסבב הנוכחי, אם אכן תקודם החקיקה".

מטרת הקמת הכוח היא לרכז את ההתארגנויות הספונטניות לפעולות מחאה שהיו עד כה ברחבי הארץ תחת מסגרת ברורה. בשלב הראשון, עם תחילת הדיונים על קידום החקיקה, המארגנים מתכוונים להכריז על תאריך למחאה בנתב"ג שתכלול חסימת תנועה, באחד מעשרת הימים הקרובים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מפגינים חוסמים את נתיבי איילון/ראובן קסטרו
עמית בכר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ראש לשכת עוה"ד עמית בכר בהפגנה בקפלן/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 24 ביוני 2023. גלעד פירסט, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 24 ביוני 2023/אתר רשמי, גלעד פירסט

בחיפה התנהלו הערב במקביל שתי הפגנות, אחת בצומת חורב בכרמל - עצרת מחאה המתחילה בתהלוכה מהאודיטוריום במרכז הכרמל, ובאותה השעה הפגנה במושבה הגרמנית, ביזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי וארגוני שמאל, במחאה על אזלת יד הממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות הרצחנית בחברה הערבית.

ההפגנה בעיר התחתית יצאה בתהלוכה מכיכר אמיל חביבי בואדי ניסנס. מוקדם יותר היום התמודדה המשטרה עם מחאה של בני העדה הדרוזית שחסמו את הדרך לעוספיא מכיוון אוניברסיטת חיפה לאות סולידריות עם הדרוזים של הגולן במחאתם כנגד הקמת טורבינות הרוח.

בהפגנה בצומת חורף התכנסו כ-14 אלף מפגינים. "בשביל דיקטטורה אנחנו לא נטוס לאירן", נאם למפגינים בחיפה אלוף נועם תיבון. בנאומו, התייחס לפיגוע הירי בגבול מצרים מלפני כשבועיים, בו נהרגו שלושה חיילי צה"ל: "עוד לפני שהם נקברו, ביזו את כבודם בערוץ 14 הביביסטי. אף שר לא גינה זאת. גלנט, אתה שר הביטחון - בזכותנו ולא בזכות הממשלה! איך אתה לא מגנה את זה? פחדן. בממשלה הזו, כשהיו באופוזיציה רקדו על דם החללים. בממשלה הזו יש יותר פיגועים ויותר הרוגים, ובן גביר עסוק בלהרוס את המשטרה. אני שולח מכאן מסר למיליציות של בן גביר שעושות פוגרומים בשטחים: אתם לא חלק מהעם שלנו".

מטפלים בתחום בריאות הנפש נגד המהפכה המשפטית בחיפה, 24 ביוני 2023. דפנה מילר וסרמן, מחאת אנשי בריאות הנפש בחיפה, אתר רשמי
מטפלים בתחום בריאות הנפש מפגינים בחיפה, 24 ביוני 2023/אתר רשמי, דפנה מילר וסרמן, מחאת אנשי בריאות הנפש בחיפה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
המארגנים בתל אביב יכריזו על הקמת "כוח קפלן". 24 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בגדרה, 24 ביוני 2023. מובילי ההתנגדות לדיקטטורה, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בגדרה, 24 ביוני 2023/אתר רשמי, מובילי ההתנגדות לדיקטטורה

הפגנה התקיימה היום בצומת פארק המדע ברחובות. בהפגנה אמר פרופ' אבישי ברוורמן, חתן פרס ישראל: "אני מבקש להוקיר את היועצת המשפטית , גלי בהרב מיארה ,שעומדת כסלע איתן מול גלי האימה והארס של ראש ממשלה מושחת והכנופיה מסביבו. תודה לעורכי הדין שהתיצבו רובם כחומה בצורה מול גלי האימה והארס של חבורה נואלת ובראשם הנאשם ביבי נתניהו, למנוע את הרס מערכת המשפט. המחאה שהתעוררה מלמטה היא התקווה היחידה למניעת הפיכתה של ישראל לדיקטטורה מושחתת ומדינת עולם שלישי."

תמר שדה, ממארגני מצעד הגאווה ברחובות, אמרה: "אנחנו פה להגיד לכם חברי הכנסת: אנחנו כאן. בכל מקום. ואנחנו נהיה כאן תמיד לא משנה מה תגידו. לא משנה באיזו דרך תנסו להכפיש, להעלים אותנו, לפגוע בזכויות הכי בסיסיות שלנו - כמו להקים משפחה, ללכת ברחוב ולא לחוות אלימות ופשוט להיות אנחנו".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, 24 ביוני 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת נהלל, 24 ביוני 2023. צביקה גולן, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת נהלל, 24 ביוני 2023/אתר רשמי, צביקה גולן

יותר מ-1,000 איש הפגינו השבוע בצומת נהלל. בין הנואמים - איש התקשורת דן חמיצר, ד"ר גייל טלשיר חוקרת משבר הדמוקרטיה מהאוניברסיטה העברית, והסופר והתסריטאי בני ברבש.

לימור רגב ממארגני ההפגנה: "זה בידיים שלנו, נס לא קרה לנו. כל ההישגים עד היום הם פרי הנחישות של מאות אלפי המפגינים כל שבת ב 25 השבועות האחרונים. לפנינו עוד 5 שבועות לסיום מושב הכנסת. יש חשש כי מובילי ההפיכה המשטרית ינסו להעביר בשבועות הנותרים את חוקי הדיקטטורה והשחיתות. אנו כאן בעמק ובצמתים בכל רחבי הארץ נהיה חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית נהיה קיר הברזל למדינה דמוקרטית ליברלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully