וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי במעבר קלנדיה: מאבטח נפצע קל, המחבל נוטרל

מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי המחבל הגיע רגלית למקום והחל לירות לעבר כוחות הביטחון - שהשיבו בירי. הוא נוטרל, ובהמשך נקבע מותו בזירה. המאבטח האזרחי שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כמו גם צעיר נוסף שנפצע קל

מאבטח אזרחי נפצע קל הלילה (שבת) בפיגוע ירי שהתרחש במעבר קלנדיה בירושלים. מחקירת המקרה עולה המחבל הגיע רגלית לזירת האירוע לקראת השעה 02:40, אז פתח בירי לעבר כוחות הביטחון במקום. אלו השיבו בירי והוא נוטרל, ובהמשך נקבע מותו בזירה ונתפסו כלי הנשק שנמצאו לידו.

המאבטח שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפציעה בכף ידו. עוד פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלה קלה צעיר נוסף שנכח באירוע.

"ראינו שני גברים בהכרה מלאה שהתהלכו במקום, אחד מהם צעיר כבן 22 שניגש אלינו לאמבולנס כשהוא עם פציעה בכף היד כתוצאה מנתזי ירי", סיפרו חובשי מד"א שהגיעו לזירה, תאיר עסיס ויאיר גרסטל. "הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. הגבר השני, כבן 24, סבל מחבלה קלה ולאחר טיפול בשטח פינינו אותו להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים כשמצבו קל".

זירת פיגוע הירי במעבר קלנדיה, 24 ביוני 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת פיגוע הירי במעבר קלנדיה, 24 ביוני 2023/דוברות משטרת ישראל

מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב במעבר קלנדיה עם מפקדי הכוחות. "הפיגוע הזה מחדד את כל נושא הפוטנציאל והמוטיבציה בהיבטי הפח"ע במעברים", אמר. "מדובר בפיגוע ירי שבוצע עם נשק חם לעבר כוחותנו באמצע הלילה. הזיהוי של המחבל שפתח באש היה מיידי, והכוח שהיה במעבר, פעל בצורה מדוייקת ומקצועית עד להשלמת הפעולה הנדרשת לנטרול המפגע. תגובתם של הכוחות שפעלו במחסום וחתרו למגע לנטרול המחבל, סיימו את האירוע בצורה טובה כפי שמצופה מהם".

בסיום הערכת המצב הטיל מפקד מחוז ירושלים את חקירת הפיגוע על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, והנחה להמשיך בתרגולות וחידוד הדריכות והערנות לכל הכוחות בגזרה ובפרט במעברי עוטף ירושלים.

מוקדם יותר השבוע, ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי שאירע במסעדת חומוס אליהו הממוקמת בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב עלי שבבנימין. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותם, ופינה לבתי החולים ארבעה פצועים נוספים, אחד במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל.

האירוע התרחש לאחר ששני המחבלים הגיעו למסעדה בשעת אחר הצהריים ופתחו באש. הירי נמשך לתוך התחנה, כשהם יורים לעבר אנשים שהיו בה תוך הליכה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם על ידי סייר ביטחון של היישוב ואזרח שהיה במקום. המחבל השני הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי ששדד לאחר שאיים על הנהג. בהמשך, נטש את הרכב ועלה על מונית, בה נוטרל בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט. שני המחבלים הם אנשי חמאס שריצו ב-2020 עונשי מאסר קצרים על עבירות ביטחונית. על פי ההערכות, הם הכירו בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully