וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: פסגת מדינות הסכמי אברהם תידחה לאחר הקיץ בשל "המצב המדיני"

23.6.2023 / 17:11

שר החוץ של מרוקו הודיע כי מפגש פורום הנגב יידחה עד שהאווירה המדינית תאפשר את קיומו. הדחיה הנוספת של הפורום היא עדות להשפעה השלילית של ההסלמה בגדה ושל החלטות הממשלה בנושא ההתנחלויות על היחסים עם מדינות הסכמי אברהם

בווידאו: כוח מסתערבים נחשף בפעילות בג'נין - 6 לוחמים נפגעו בחילוץ, בהם כמה קשה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ של מרוקו נאסר בוריטה הודיע היום (שישי) כי מפגש השרים של פורום הנגב בהשתתפות שרי החוץ של ארצות הברית, ישראל, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו - יידחה עד אחרי הקיץ וזאת בשל "המצב המדיני" הנוכחי.

למה זה חשוב:

  • הדחיה הנוספת של פורום הנגב - בפעם החמישית - היא עדות להשפעה השלילית של ההסלמה בגדה המערבית ושל החלטות הממשלה בנושא הרחבת ההתנחלויות על מערכת היחסים עם מדינות הסכמי אברהם.
שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה במהלך מסע"ת בז'נבה, שוויץ 22 במרץ 2019. רויטרס
שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "ישנן בעיות גם בכל הנוגע לסדר היום של המפגש וגם בנושא להקשר המדיני הנוכחי שלא מאפשר לקיים מפגש כזה במהלך הקיץ ולא מסייע בהשגת התוצאות המצופות", אמר בוריטה במסיבת עיתונאים ברבאט עם שר החוץ של שוויץ.
  • בוריטה ציין כי מרוקו עדיין רוצה לקיים את המפגש לאחר הקיץ אם הנסיבות יאפשרו זאת. הוא הוסיף עם זאת כי מרוקו מתנגדת לכל "הפרובוקציות הישראליות והצעדים החד צדדיים משני הצדדים ובמיוחד מצד ישראל".
  • בוריטה גינה את פשיטת צה"ל בג'נין ואת החלטת הממשלה בנוגע להרחבת ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully