וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולפינים נגד קומנדו: רוסיה נערכת למתקפה אוקראינית בים השחור

המודיעין הבריטי דיווח כי תמונות לוויין חשפו שהצי הרוסי מעבה את בסיסו העיקרי בקרים, כהכנה להתקפה אפשרית של קייב. בין אמצעי ההגנה זוהו גם מכלאות ימיות, שבהן ככל הנראה מוחזקים דולפינים שאותם הכשירו הרוסים לזיהוי צוללנים ו"סיכולם"

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

רוסיה מעבה את מערכי ההגנה בבסיס צי הים השחור שלה בסבסטופול על ידי פריסת דולפינים מאומנים שנועדו לזהות ו"להתנגד" לצוללני אויב - כך דיווח היום (שישי) המודיעין הבריטי. לפי הדיווח, הצי הרוסי משדרג משמעותית את הבסיס הראשי של צי הים השחור בסבסטופול, נמל השוכן בחצי האי קרים.

אוקראינה החלה במתקפה הנגד שלה החודש שבמהלכה היא תקפה תשתיות ליד קרים, ומטרתה המוצהרת היא להחזיר לידיה את כל השטחים הכבושים - כולל את חצי. צי הים השחור של רוסיה עשוי לשמש מטרה עיקרית להתקפות אוקראיניות, בין היתר באמצעות פעולות של כוחות מיוחדים או אפילו פשיטות של כלי שיט בלתי-מאוישים.

כהכנה לכך, המודיעין הבריטי גילה כי רוסיה פרסמה לפחות ארבע שכבות הגנה חדשות של רשתות ואמצעים אחרים בסמוך לכניסה לנמל. בנוסף לכך, נכתב בדוח כי "בשבועות האחרונים, סביר מאוד להניח שההגנות הללו תוגברו גם במספר גדול של יונקים ימיים מאומנים". בדוח צויין כי תמונות הלוויין חושפות כי מספרן של מכלאות היונקים הצפות בנמל כמעט שהוכפל, ובהן ככל הנראה מוחזקים הדולפינים

המודיעין הבריטי ציין כי במימי הקוטב הצפוני, חיל הים של רוסיה משתמש גם בלווייתני בלוגה וכלבי ים. "רוסיה אימנה בעלי חיים למגוון משימות, אבל אלו הנמצאים בנמל סבסטופול נועדו בסבירות גבוהה להתמודד עם צוללני אויב".

ספינת קרב רוסית שהותקפה על ידי סירות אוקראיניות לא מאוישות בים השחור, נכנסת לנמל סבסטופול, קרים, 26 במאי, 2023. רויטרס
ספינת קרב רוסית שהותקפה על ידי סירות אוקראיניות לא מאוישות בים השחור, נכנסת לנמל סבסטופול, קרים, 26 במאי, 2023/רויטרס

הצי הסובייטי פיתח את התוכנית לאימון יונקים ימיים, ששכנה בסבסטופול ונשארה תחת צבא אוקראינה לאחר נפילת ברית המועצות ב-1991. עם זאת, התוכנית התרחבה משמעותית מאז כבשה רוסיה את חצי האי ואת בסיס הצי ב-2014.

רוסיה פרסה לווייתני בלוגה בבסיסיה הארקטיים באולניה גובה, המופקדים על משימות בעומק הים. על פי ההערכות, לווייתן בלוגה שזוהה מול חופי נורבגיה בשנת 2019 נמלט מהתוכנית. הלוויתן נצפה כשהוא עוטה רתמה רוסית. רוסיה גם פרסה דולפינים מאומנים בבסיסה בטרטוס שבסוריה ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully