וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נפגש עם ראשי רשויות דרוזיות ובדואיות: "רוצים שוויון ושותפות"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגש עם מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית שייח' מוואפק טריף. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הלוי עם/דובר צה"ל

לרגל חג הקורבן, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר היום (שישי) ביישובים ג'וליס וזרזיר, שם נפגש עם ראשי רשויות דרוזיות ובדואיות, לוחמים ומפקדים בני העדה הדרוזית והבדואית, יושבי הראש של סניפי יד לבנים ונציגי המשפחות השכולות משני היישובים. בפגישות השונות נכחו גם ראש אגף כוח האדם האלוף יניב עשור, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן

בדברים שנשא, הרמטכ"ל הלוי התייחס למחאות הדרוזים ברמת הגולן מהימים האחרונים ואמר כי "דווקא בימים מורכבים אלה, אין לנו שום דילמה למה שאנחנו רוצים בצה"ל - שוויון ושותפות. לבני העדה הדרוזית תרומה יוצאת דופן לביטחון המדינה בשירות בצה"ל, והם מהווים חלק בלתי נפרד מעוצמתו האנושית של צה"ל". לדברי הלוי, "גם בימים קשים, צריך לנהוג על פי החוק".

פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
פגישת השר בן גביר עם שייח' טריף. הבוקר/אתר רשמי, ללא

מצידו, שייח' טריף פנה לרמטכ"ל הלוי וטען כי "אנו נמצאים בתקופה רגישה ונפיצה של מחאות ברמה ארצית והן ביחסים שבין העדה למדינה שהגיעו לשיאים שליליים בימים האחרונים. מדובר בהתפרצות של אזרחים דרוזים על מדיניות מפלה במשך עשרות שנים בתחומי החיים האזרחיים". עוד אמר השייח': "המדינה איננה נוהגת בשוויון אזרחי כלפי העדה. זאת, בהמשך לחקיקת חוק הלאום שפגע בישראליות של הדרוזים והותיר אותם מחוץ למחנה, ועתה דרך הצעה להחלטת ממשלה שתיישם את חוק הלאום בענייני קרקעות והתיישבות. אם הבעיות בעדה לא ייפתרו בהקדם - הדרוזים לא יישבו בחיבוק ידיים ויידעו לדרוש את הזכויות שלהם ולהשיגם".

"דורש כי משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי, יכבדו את ההסכמות בעניין הקפאת העבודות ברמת הגולן עד לאחר תום החג. עמדת הרמטכ"ל חשובה ביותר בהקשר זה", הוסיף.

בימים האחרונים יצוין, אלפי תושבים דרוזים התעמתו עם כוחות המשטרה בהפגנה באתר להקמת טורבינות ברמת הגולן. התושבים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים במחאה על העבודות בשטחיהם. השוטרים השתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות, ובמהלך העימותים שוטר ירה לעבר מפגין ופצע אותו בינוני. ההפגנות התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן 27 בני אדם נוספים נפצעו, חמישה מהם קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully