וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להרחבת ההתנחלויות: גרמניה נסוגה מגינוי ועדת חקירה של האו"ם למצב בשטחים

23.6.2023 / 8:41

במסגרת כינוס המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה השבוע פרסמה ארה"ב הודעת גינוי לוועדת החקירה. גרמניה הודיעה כי תצטרף להודעה, אך יממה אחרי החלטת הממשלה על קיצור הליכי אישור הבנייה בהתנחלויות הודיעו הגרמנים כי הם מושכים את חתימתם. הסיבה: הרחבת ההתנחלויות

בווידאו: ראש הממשלה נתניהו בגוש עציון: "החלטת ארה"ב היא תיקון עוול היסטורי, זהו יום גדול והישג שיעמוד לדורות"/צילום סטילס: קובי גדעון, לע"מ, עריכה: שאול אדם

גרמניה החליטה למשוך את חתימתה על הודעת גינוי אמריקנית לוועדת החקירה של המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה שעוסקת במצב בגדה המערבית וברצועת עזה, כך אמרו בכירים ישראלים וגרמנים. זאת, בתגובה להחלטת ממשלת ישראל בתחילת השבוע לקדם בניית אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית ולהעביר סמכויות בנושא לידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

ההתנחלות הר קדומים בצפון השומרון ב-25 בפברואר 2020. רויטרס
ההתנחלות הר קדומים בצפון השומרון/רויטרס

למה זה חשוב:

  • גרמניה היא בת הברית החשובה ביותר של ישראל באירופה והשנייה אחרי ארה"ב בעולם. התמיכה הגרמנית בבלימת מהלכים אנטי-ישראלים באו"ם היא קריטית עבור ישראל.
  • הצעד הגרמני הפתיע את ישראל ומהווה איתות מעשי ראשון לתסכול הולך וגובר מצד הממשלה בברלין לגבי מדיניות ממשלת נתניהו בגדה המערבית.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תזכורת:

  • ועדת החקירה של המועצה לזכויות אדם של האו"ם הוקמה בחודש מאי 2021 זמן קצר אחרי מבצע "שומר חומות". הוועדה הוקמה ברוב דחוק כש-24 מדינות - רובן מדינות ערביות, מוסלמיות או לא דמוקרטיות - תמכו בהקמתה. 23 מדינות הצביעו נגד הקמת הוועדה או נמנעו.
  • המנדט והסמכויות של הוועדה רחבות בצורה חריגה בהשוואה לכל ועדת חקירה אחרת שהוקמה על ידי אחד מגופי האו"ם. כך למשל, מדובר בוועדה מתמדת שפועלת באופן רציף ללא מועד סיום ואינה ממקדת את פעילותה באירוע ספציפי ומוגדר.
  • ועדת החקירה הוקמה בעקבות מבצע "שובר חומות" אבל המנדט שלה רחב בהרבה וכולל חקירת הפרה של זכויות אדם בגדה המערבית וברצועת עזה באופן כללי וכן את בדיקת "סיבות הייסוד" שמובילות לעימותים בין ישראל לפלסטינים. באופן חריג הוועדה אמורה לחקור כאן הפרות של זכויות אדם בתוך גבולות ישראל - דבר שלא קרה מעולם עד היום.

מאחורי הקלעים:

  • במסגרת כינוס המועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה תכננה ארה"ב לפרסם הודעת גינוי לוועדת החקירה. הודעות דומות פורסמו כבר כמה פעמים בעבר וגרמניה הצטרפה לכל אחת מהן.
  • הגרמנים כבר הודיעו על הצטרפותם להודעת הגינוי האמריקנית, אלא שביום שני - יממה אחרי הודעת הממשלה על קידום בנייה בהתנחלויות וההחלטה על קיצור הליכי אישור הבנייה בהתנחלויות החליטו הגרמנים לחזור בהם והודיעו לאמריקנים כי הם מושכים את חתימתם על ההודעה.
  • בכירים גרמנים וישראלים אמרו כי גרמניה העבירה מסר רשמי לישראל בערוצים דיפלומטיים כי החלטה לסגת מהתמיכה בהודעת הגינוי האמריקנית היא תגובה להחלטת הממשלה בנושא הרחבת ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully