וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן השווה את התפרעויות המתנחלים להפגנות נגד המהפכה המשפטית

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת כינה בריאיון בגלי צה"ל את המתנחלים, שהציתו אמש בתים ורכבים של פלסטינים, "מוחים". הוא אמר, "יש אנשים שמותר להם, ויש אנשים שהם אזרחים סוג ב'. אם אתה מוחה על עילת הסבירות אז מותר לך להיות אלים, אבל אם אתה מוחה על רצח אז לא?"

דיווח פלסטיני: מתנחלים הציתו רכבים בעיירה פלסטינית סמוך לרמאללה/לפי סעיף 27 א'

יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), השווה היום (חמישי) בריאיון בגלי צה"ל בין המתנחלים שהתפרעו אמש בכפרים פלסטינים ביהודה ושומרון, ובין מתנגדי המהפכה המשפטית שהפגינו וחסמו כבישים.

המתנחלים נכנסו אתמול לכפרים פלסטיניים והציתו בתים, רכבים ורכוש; רוטמן תמה על הביקורת שהופנתה נגדם: "כנראה שלחסום כבישים ולהבעיר מדורות באיילון זה בסדר, כי מדובר באנשים מסוג מסוים (...) אבל כשמדובר בדרוזים בצפון או במתנחלים שמוחים על רצח שהתרחש על סף ביתם זה חמור".

דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
מחאה לגיטימית? מתנחלים הציתו רכבים של פלסטינים/TPS

רוטמן המשיך ושאל את המראיין רזי ברקאי, "למה אתה חושב שיש אנשים שמותר להם, ויש אנשים (שהם) אזרחים סוג ב'? אם אתה מוחה על עילת הסבירות או על מקום בוועדה לבחירת שופטים אז מותר לך לקרוא לאחוז בנשק, מותר לך להיות אלים, לדבר על מלחמה, על מרי אזרחי (...), מותר לך הכול, אבל אם אתה מוחה על עניין פעוט כזה שארבעה אנשים נרצחו, אז לא".

מאות מתנחלים הציתו אמש עשרות כלי רכב ובתים בעיירה תורמוס-עיא, הצפונית לרמאללה. ראש העיירה טען כי הוצתו כ-60 מכוניות וכ-30 בתים. בתמונות וסרטונים מהאזור שהופצו ברשתות החברתיות ניתן להבחין באש ועשן מיתמרים מבתים ורכבים, כמו גם בשטחים פתוחים. ברשות הפלסטינית הזהירו, "הפשע של חווארה חוזר על עצמו שוב".

שמחה רוטמן. ראובן קסטרו
רוטמן/ראובן קסטרו

כוחות הביטחון קיבלו דיווחים על כ-200 מתנחלים שנכנסו לכפר למה שכינו "פעולה מאורגנת", ובתגובה כוחות רבים של צה"ל, משטרה ומג"ב הוקפצו לנקודת החיכוך והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להדוף את המתפרעים. בתגובה, המתנחלים החלו לברוח, אף אחד מהם לא נעצר. דובר צה"ל טען כי "לא היה מודיעין" טרם ההתפרעויות.

התפרעויות המתנחלים הגיעו כיממה לאחר הפיגוע ביישוב עלי בו נרצחו אלישע אנטמן (18), עופר פיירמן (63), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21), שגם לאחריו - מתנחלים הציתו כלי רכב, תחנת דלק, שדות ועצים באזור הכפרים הפלסטינים חווארה ולובן א-שרקייה. במקביל לפרעות בכפרים, מחאות פרצו בצמתים וצירים מרכזיים ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully