וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בעלי: מבקר המדינה יכתוב דוח על הגנת הצירים ביו"ש

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 20:01

במסגרת הדוח, פירט המבקר מתניהו אנגלמן, יבחנו הסרות המחסומים בשטחי B ,A ו- C, מענה כוחות לאירועים ביטחוניים, ישומן של תוכניות בנושא, ופערים אפשריים בסדרי הכוח. "זה פיגוע אחרון ברצץ פיגועים עם נפגעים באזור. אני אומר אחרון, אבל צריך להוסיף: בינתיים"

בווידאו:זירת פיגוע הירי בעלי ביום שאחרי, 21 ביוני 2023/שלומי הלר

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר היום (רביעי) במקום הפיגוע שהתרחש אתמול בתחנת הדלק בעלי, ואמר כי הוא עובד על דוח ביקורת בנושא הגנת הצירים ביהודה ושומרון. "חובתה של ממשלה היא לפני הכל להגן על אזרחיה".

המבקר אנגלמן הגיע לעלי כשהוא מלווה על ידי ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. בהגעתו, מסר כי הפיגוע, בו נרצחו ארבעה בני אדם הוא "אחרון ברצף פיגועים עם נפגעים באזור בחודשים האחרונים. אני אומר אחרון, אבל לצערי צריך להוסיף: בינתיים". עוד המשיך ואמר כי משרד מבקר המדינה עובד על דוח ביקורת בעניין אבטחת הצירים באזור.

הרוגים בפיגוע ירי ליד היישוב עלי, 20 ביוני 2023. ללא, פלאש 90
זירת הפיגוע בישוב עלי/פלאש 90, ללא

אנגלמן הסביר שבמסגרת הדוח, תיבדק סוגיית האיוש והסרת המחסומים בין שטחי A, B ו- C. כמו כן, יבחן תהליך קבלת ההחלטות בנושא, ויבדק אם נעשתה בחינה מחודשת בסוגיה כל כמה זמן בעקבות המציאות הבטחונית המשתנה.

"חובתה של ממשלה היא לפני הכל להגן על אזרחיה", מסר מבקר המדינה והוסיף כי יבדוק גם את המענה לאירועים ביטחוניים, גם מצד כוחות הביטחון, וגם מנקודת המבט של התושבים. "אנחנו בודקים האם גורמי הביטחון מיפו את הצירים האדומים, את קיומן וישומן של תכניות להגנה על הצירים ועל היישובים, האם הסד"כ - מבחינת כוח אדם ואמצעים צבאיים מספק, פערים בכיסוי הסלולרי באזורי הסיכון והיבטים נוספי". הדוח צפוי להתפרסם בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully