וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימון המעונות הפרטיים של נתניהו? הכנסת לבג"ץ: ההחלטה סבירה והגיונית

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 15:15

הכנסת הגנה על החלטת ועדת הכספים, לפיה המדינה תממן במקביל גם את ההוצאות במעונו הפרטי של נתניהו בירושלים וגם את ההוצאות של הבית בקיסריה בשל השיפוץ במעון הרשמי. במענה הוסבר כי ועדת הכספים מוסמכת לקבוע את התשלומים שישולמו לשרים, ובכלל זה הוצאות מעונות רה"מ

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

הכנסת הגיבה היום (רביעי) לבג"ץ כי החלטת ועדת הכספים, לפיה המדינה תממן במקביל גם את ההוצאות במעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים וגם את ההוצאות של הבית בקיסריה בשל השיפוץ במעון הרשמי בבירה, התקבלה בסמכות והיא "סבירה והגיונית". את התשובה הגיש הייעוץ המשפטי של הכנסת במענה לעתירה של 'התנועה הדמוקרטית האזרחית'.

בפברואר אישרה ועדת הכספים תיקון להחלטת שכר שרים וסגני שרים, שעניינו במימון הוצאות מעון רה"מ. לפי ההחלטה, המדינה תישא בהוצאות בשני המעונות הפרטיים של משפחת נתניהו, ברחוב עזה בירושלים ובקיסריה וכן תישא בהוצאות ביגוד בסך 80 אלף שקלים ותממן באופן מלא את השתתפותה של אשת ראש הממשלה בכנסים ובאירועים בארץ ובחו"ל.

ההחלטה עוררה סערה וביקורת ציבורית ונגדה הוגשה גם עתירה לבג"ץ בה נטען בין היתר כי ועדת הכספים אינה מוסמכת לאשר מימון ציבורי להוצאות מעונות רה"מ ובני ביתו, וכן כי רכיבים שונים בהחלטה בלתי סבירים באופן קיצוני ונפל פגם בהליך קבלת ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המדינה תממן את ההוצאות במעונו הפרטי ובבית בקיסריה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הכנסת השיבה בתגובתה, שהוגשה היום לבג"ץ, כי משרד ראש הממשלה פנה לוועדת הכספים בבקשה לתקן את החלטת השכר נוכח השיפוץ הקיים במעון הרשמי, שאינו מאפשר מגורים במעון. עוד צוין כי ועדת הכספים מוסמכת לקבוע את התשלומים שישולמו לשרים ולסגני השרים ובכלל זה הוצאות מעונות ראש הממשלה והוצאות מסוימות של בני ביתו, כפי שנעשה לאורך השנים.

כמו כן, צוין בתשובה כי במהלך הדיונים בוועדה הבהירו נציגי משרד ראש הממשלה כי אין כוונה להגדיל את המימון הציבורי ביחס להוצאות מעונו הפרטי של רה"מ, וכי במהלך דיוני ועדת הכספים הוכנסו בנוסח ההחלטה תיקונים שהבהירו את הזכאות להוצאות השתתפות בזיקה למילוי תפקידו של ראש הממשלה. בתשובה נכתב גם כי יישום הוראות ההחלטה והתפעול ייעשה בידי הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה כמקובל במשרדי ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully