וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ בכיר של זלנסקי: לא ברור לנו מדוע ישראל לא גינתה את דברי פוטין

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 19:41

אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה, מתח ביקורת על המדיניות של ישראל כלפי מוסקבה, לאחר שנשיא רוסיה אמר כי זלנסקי הוא "בושה" לעם היהודי. בנוסף לכך, הוא תהה מדוע נתניהו טרם ביקר בקייב, במיוחד לאור שיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה

בווידאו: אוקראינה שחררה שמונה יישובים מאז תחילת מתקפת הנגד: "סילקנו את הרוסים"/רויטרס

יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתח היום (שלישי) ביקורת על המדיניות של ישראל כלפי רוסיה, לאור חוסר התגובה שלה להתבטאויות של נשיאה ולדימיר פוטין על כך שזלנסקי הוא "חרפה" לעם היהודי.

בשיחה עם כתבים בישראל, אמר אנדריי ירמק, ראש הסגל של זלנסקי, כי בקייב גם לא מבינים מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ביקר עד כה בקייב, בניגוד למנהיגים רבים אחרים בעולם. לדבריו, בעוד שפוטין מצטלם עם ראשי המשטר באיראן, נתניהו נמנע מלהיפגש עם זלנסקי עד כה.

"אני רוצה להודות לכל מי שהגיבו וגינו את ההתבטאויות המעליבות של נשיא רוסיה, פוטין, נגד נשיא אוקראינה. לצערנו לא שמענו גינויים מהממשלה הישראלית ומהבכירים בה", אמר ראש הסגל של זלנסקי. "פוטין פגע בנשיא יהודי, וזו הכנה לכך שהוא יכול לפגוע ביהודים אחרים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה בקרמלין במוסקבה, 30 בינואר 2020. רויטרס
פוטין ונתניהו בפגישה בקרמלין, 2020/רויטרס

"אני רוצה להודות לכל מי שהגיבו וגינו את ההתבטאויות המעליבות של נשיא רוסיה, פוטין, נגד נשיא אוקראינה. לצערנו לא שמענו גינויים מהממשלה הישראלית ומהבכירים בה", אמר ראש הסגל של זלנסקי. "פוטין פגע בנשיא יהודי, וזו הכנה לכך שהוא יכול לפגוע ביהודים אחרים".

הוא השווה בין הפשעים שחוללו הנאצים באוקראינה במהלך השואה לבין מעשיהם של הרוסים, והמשיך בביקורת על ישראל שממשיכה לשמור על יחסים עם מוסקבה חרף המלחמה. "המדינה שממשיכה להיות ניטרלית יותר מאשר כל מדינה אחרת בעולם שיש לה קשרים טובים עם אוקראינה היא ישראל", אמר ירמק. "אני, כאדם שאביו יהודי, לא מצליח להבין מדוע ישראל לא מגיבה".

עוד בוואלה!

ארה"ב: איראן מסייעת לרוסיה להקים מפעל לייצור מל"טים

לכתבה המלאה
אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה. הלשכה הנשיאותית של אוקראינה, אתר רשמי
"פוטין פגע בנשיא יהודי, וזו הכנה לכך שהוא יכול לפגוע ביהודים אחרים". ירמק/אתר רשמי, הלשכה הנשיאותית של אוקראינה

הוא הזכיר את ביקורה של רעייתו של זלנסקי בישראל, והביע תקווה שנתניהו ייפגש עמה. "לאף מדינה מלבד ישראל אין את יכולות ההגנה הנדרשות לאוקראינה כדי להגן על עצמה. הציוד הזה ישמש את אוקראינה נגד כלי נשק איראניים", המשיך. "אנחנו לעולם לא נשכח את העובדה שלחברים שלנו בישראל יש את אותם אויבים כמונו, ואנחנו לא מבינים למה הממשלה והפוליטיקאים הישראלים לא מבינים זאת".

ישראל שומרת על קו זהיר מול רוסיה, בין היתר לאור נוכחותה בסוריה והדאגה לקהילה היהודית ברוסיה. עם זאת, היא מסייעת לקייב לפתח מערכות התרעה מפני טילים ולפי דיווחים שונים סיפקה לה סיוע נגד המל"טים האיראניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully