וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

37 שנות מאסר נגזרו על תושב חיפה שרצח אדם בעקבות קטטה בפיצוציה

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 14:22

רפעת עודה בן ה-66 ירה למוות מטווח אפס בחליל מחרום על רקע ריב בין נכדו של עודה לבנו של מחרום, ורדף גם אחריו עם נשק שלוף. אחרי הרשעתו, ערער עודה לעליון, שקבע שיש להרשיע אותו בעבירת רצח "בסיסית" ולא בכוונה תחילה. לאחר מכן התיק חזר לבית המשפט המחוזי בחיפה

חליל מחרום, שנרצח בחיפה בשל ריב על סיגריות, אוקטובר 2014. באדיבות המשפחה
זירת הרצח בחיפה/באדיבות המשפחה

בית המשפט המחוזי חיפה גזר היום (שלישי) 37 שנות מאסר על תושב העיר, רפעת עודה בן ה-66, שבאוקטובר 2014 רצח את חליל מחרום בירי בראשו מטווח אפס, על רקע ריב בין נכדו של עודה לבנו של מחרום - ראזי. לאחר מכן רדף אחרי הבן, כשהאקדח שלוף ובידו, מתוך כוונה לרצוח גם אותו.

העימות בין מחרום, מורה לחינוך גופני, ועודה התפתח בפתח ה"דראגסטור" בו עבד ראזי בעיר התחתית של חיפה, בפינת שדרות המגינים ורחוב שיבת ציון. מיד לאחר הרצח נמלט עודה לשטחי הרשות הפלסטינית, אל השטח המוכר לו היטב מעברו בשירות השב"כ, ורק אחרי חמישה ימים הסגיר אותו אחיו סלמאן לתחנת המשטרה בקדומים.

רצח בחיפה מאסר עולם ושבע שנות מאסר בגין רצח. דוברות משטרת ישראל
רפעת עודה/דוברות משטרת ישראל

לפני ארבע שנים הרכב נשיא בית המשפט המחוזי חיפה השופט ד"ר רון שפירא, סגן הנשיא השופט אברהם אליקים והשופטת תמר נאות פרי גזר על רפעת עודה מאסר עולם ועוד שבע שנים. עוד קבעו השופטים כי הוא גם ישלם את הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק בשיעור של 258,000 שקלים לאלמנת המנוח וארבעת ילדיהם, וכן פיצוי של 14,000 שקלים לבן שאותו ניסה לרצוח.

הוא ערער לבית המשפט העליון שקבע כי "מאחר שלא התקיימה כל נסיבה מחמירה ברצח המנוח, אזי הרפורמה בעבירות ההמתה מהווה דין מקל עמו ויש ליישמה". העליון קבע כי יש להרשיעו בעבירת הרצח "הבסיסית", במקום בעבירת הרצח בכוונה תחילה בחוק, בנוסחו הקודם. התיק חזר לבית המשפט המחוזי שגזר היום כאמור תוך שהוסיף כי הפיצויים שקבע בעבר יוותרו בעינם.

עוד בוואלה!

רצח ב-43 שניות: הקטטה בחיפה שהסתיימה בירי מטווח אפס

לכתבה המלאה
רצח בחיפה מאסר עולם ושבע שנות מאסר בגין רצח. דוברות משטרת ישראל
האקדח שבו השתמש עודה/דוברות משטרת ישראל

רפעת עודה הגיע לחיפה מהכפר תלת שבאזור קלקיליה, שם גדל במשפחה מוסלמית מסורתית. אביו ששימש כמוכתר הכפר ונרצח בשנת 1989 על רקע חשדות לשיתוף פעולה עם ישראל. רפעת עודה הלך בדרכו, הוא התגייס למשטרה, בתחילה באזור יהודה ושומרון ולאחר קבלת אזרחות ישראלית שירת במשטרת ישראל ובשב"כ, גם שניים מאחיו פעלו במסגרת השב"כ.

עודה סיכן את חייו כשהשתתף בפעולות עלומות, היה אחד מהמבוקשים שנואי הפלסטינים בשטחי הרשות בתקופת האינתיפאדה וספג איומים מצד גורמים עוינים. הוא מוכר כנכה משרד הביטחון. מארבעת ילדיו מתו שלושה בנסיבות טראגיות, נותר לו רק הבן יוסף, שהיה מעורב בקטטה המקדימה.

מחרום אינו האדם הראשון אותו קטל עודה - בעבר היה מעורב בפרשה אחרת בה הורשע בהריגתם של שני אחים, נערים, בני 14 ו-18, וניסיון רצח של אמא שלהם, בירי צרורות מתת-מקלע עוזי. האירוע התרחש בג'לג'וליה, שם התגורר באותה תקופה, על רקע ההתנכלויות שספג בקשר עם עברו כמשתף פעולה. בגין תיק זה נגזרו עליו 13 שנות מאסר בפועל מהן ריצה שמונה עד ששוחרר.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully