וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש לשוטרת שתקפה תושבת מזרח ירושלים: קנס ופיצוי בסך 6,000 שקלים ומאסר על תנאי

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 14:49

על אף בקשת הפרקליטות למילוי עבודות שירות, בית המשפט קבע כי אוריאן בן כליפא תשלם פיצויים ותיקנס, לאחר שתקפה את הצעירה לפני כשנתיים. "האלימות נמשכה, ללא צורך או סמכות, גם לאחר שהצעירה נוטרלה ולא היוותה סיכון"

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שלישי) את דינה של שוטרת מג"ב, אוריאן בן כליפא, שהורשעה בתקיפת תושבת מזרח ירושלים, וקבע כי היא תשלם קנס בסך 4,000 שקלים ופיצוי לנפגעת בסך 2,000 שקלים. בנוסף, נגזרו עליה שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלושה שנים. עונשים אלו נגזרו, למרות בקשת הפרקליטות שתמלא עבודות שירות. "לא ניתן להתעלם מהעובדה שהאלימות נמשכה, ללא צורך או סמכות, גם לאחר שהצעירה נוטרלה ולא היוותה סיכון", נכתב בגזר הדין.

בית המשפט דחה את בקשת של בן כליפא לביטול ההרשעה בטענה כי עלול להיגרם נזק לשיקומה ולעתידה. בית המשפט הזכיר כי מיד לאחר הרשעתה, הוחזרה בן כליפא לשירות במג"ב. "יש בכך הצהרה פומבית של המשטרה כי אינה רואה את מעשיה של בן כליפא ככאלה המצדיקים את פיטוריה", נכתב בנימוק השופטת.

בית המשפט הוסיף כי לא הוכח שההרשעה תמנע מהנאשמת להגשים את שאיפתה ללמוד משפטים ולעסוק בעריכת דין. זאת, משום ש חוק לשכת עורכי הדין אינו פוסל באופן אוטומטי מועמד לחברות בלשכה רק בשל קיומה של הרשעה פלילית ובלשכה חברים גם עורכי דין שהורשעו בפלילים, מועמדותם לא נדחתה וחברותם לא הופסקה רק בשל ההרשעה.

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
אוריאן בן כליפא/פלאש 90, ללא

"צדק זה רק שם של כוכב", אמרה אוריאן בן כליפא בתגובה לגזר הדין. "תחושת אכזבה מטורפת. אין מילים בפי כדי לתאר את התחושה הכואבת הזאת. לא נתפס לי שאין צדק ואין אמת בבית המשפט. החוסר צדק משווע וזועק, אבל ואבל גדול. מה שבטוח , שלא אשקוט , לא אנוח ולא אוותר. אני אלחם עד הסוף להוכיח את חפותי ואעשה כל שביכולתי כדי להוציא את האמת לאור והצדק עימי יעשה בעזרת ה' יתברך".

עוד בוואלה!

האיום של יהדות התורה: נחרים הצבעות עד שיועברו הכספים שהובטחו לנו

לכתבה המלאה

עורכי הדין אייל בסרגליק ודניאל הרמן שמייצגים את בן כליפא מסרו אחרי גזר הדין: "בית משפט דחה את דרישת מח"ש למאסר על דרך עבודות שירות וקבע מאסר מותנה בלבד בתיק זה. בכוונתנו לערער הן על ההרשעה והן על העונש ובכלל זה אי ביטול ההרשעה. כשקיבלנו תיק זה בתחילת פרשת הגנה דרישת מח"ש הייתה למאסר בפועל, היום אנו לאחר שאוריאן זוכתה מכל העבירות המופיעות בכתב האישום ואנו נמשיך להילחם להוכיח את חפותה של מרשתנו".

בחודש שעבר הורשעה בן כליפא בתקיפה, אך זוכתה מעבירות שיבוש חקירה. "השימוש בכוח בתחנת המשטרה נעשה בחוסר סמכות - מעשי הנאשמת הם שהובילו לחבלות שהופיעו על גופה של המתלוננת", כתבה השופטת בהכרעה ודחתה את הטענות נגד חקירת מח"ש.

בנובמבר 2021 דחפה בן כלפיא אזרחית שביקשה לעבור במקום שאותו חסמה על פי פקודה שקיבלה. בן כליפא הסירה את כיסוי הראש שעטתה המתלוננת, משכה בשערותיה, הכתה אותה בראשה והפילה אותה לארץ. בהמשך, הובילה את המתלוננת לנקודת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה, וכשהגיעו צעקה עליה, חנקה אותה וטלטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully