וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת מג"ב הורשעה בתקיפת פלסטינית - התביעה מבקשת עבודות שירות בלבד

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 12:30

מח"ש טענה כי אוריאן בן כליפא נהגה ב"השתלחות אלימה ומתמשכת" כלפי המתלוננת במחסום, ו"ניצלה את כוחה לרעה" כשלצדה עמד שוטר צעיר בשלב הכשרה. חרף הטיעונים נגדה, מבקשים להטיל עליה עונש קל בלבד, אחרי שמפקד מג"ב החזירה לשירות בתמיכת בן גביר ושבתאי

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

המחלקה לחקירות שוטרים, באמצעות עו"ד קרן לביא, ביקשה היום (רביעי) במהלך דיון הטיעונים לעונש בבית משפט השלום בירושלים להטיל עונש של עבודות שירות על לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא, שהורשעה בתקיפת תושבת מזרח ירושלים.

מח"ש טענה כי לפני כשנתיים בן כליפא נהגה באלימות כלפי המתלוננת, אישה צעירה שביקשה לעבור את המחסום, הן בשלב הראשון עת פגשה בה ובאחיה במחסום, הן בהובלה הברוטאלית אל נקודת המשטרה ובנקודת המשטרה עצמה. מח"ש ציינה כי לא מדובר באירוע בודד או במכה אחת, אלא ב"השתלחות אלימה ומתמשכת מצד שוטרת שאמורה לשמש דוגמה, בוודאי כאשר לצידה שוטר צעיר בשלב הכשרה, ולהימנע מניצול לרעה של כוחה". כמו כן, נטען על ידי מח"ש כי הנאשמת לא לקחה אחריות על מעשיה ולא הביעה חרטה כלשהי. על אף זאת - ביקשה להטיל עליה עונש קל בלבד. דיון גזר הדין יינתן ב-20 ביוני.

עורך דין אייל בסרגליק המייצג את בן כליפא ביקש לבטל את הרשעתה ולהסתפק בעונש של שירות לתועלת הציבור בהיקף נמוך, לאור העובדה כי היא מעוניינת להמשיך בשירותה במג"ב. "עסקינן בבחורה צעירה שכל החיים לפניה, נתנה את מיטב שנותיה הצעירות למדינה, ואין כל סיבה להכתים את עתידה המקצועי ולהגביל את אפשרויותיה המקצועיות עם הרשעה", הסביר עו"ד בסרגליק. בחודש שעבר מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן החליט להחזיר את הלוחמת לשירות, בתמיכת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
עונש קל בלבד. אוריאן בן כליפא/פלאש 90, ללא

בנובמבר 2021 דחפה בן כליפא אזרחית שביקשה לעבור במקום שאותו חסמה על פי פקודה שקיבלה. בן כליפא הסירה את כיסוי הראש שעטתה המתלוננת, משכה בשערותיה, הכתה אותה בראשה והפילה אותה לארץ. בהמשך, הובילה את המתלוננת לנקודת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה, וכשהגיעו צעקה עליה, חנקה וטלטלה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully