וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים אחרי המקרה: לוחמת מג"ב הורשעה בתקיפה תושבת מזרח ירושלים

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 13:10

לאחר משפט ארוך שבו הוצגו חוות דעת בעייתיות, הורשעה אוריאן בן כליפא. מנגד, היא זוכתה מעבירות שיבוש מהלכי חקירה. השופטת דחתה את טענות ההגנה נגד מח"ש, והסבירה: "מעשי הנאשמת הם שהובילו לחבלות שהופיעו על גופה של המתלוננת"

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

לוחמת מג"ב לשעבר, אוריאן בן כליפא, הורשעה הבוקר (שלישי) בתקיפת תושבת מזרח ירושלים בעיר העתיקה לפני כשנתיים. לצד זאת, השופטת ג'ויה סקפה שפירא זיכתה אותה מעבירות שיבוש חקירה. "השימוש בכוח בתחנת המשטרה נעשה בחוסר סמכות - מעשי הנאשמת הם שהובילו לחבלות שהופיעו על גופה של המתלוננת", כתבה השופטת בהכרעה ודחתה את הטענות נגד חקירת מח"ש.

בנובמבר 2021 דחפה בן כלפיא אזרחית שביקשה לעבור במקום שאותו חסמה על פי פקודה שקיבלה. בן כליפא הסירה את כיסוי הראש שעטתה המתלוננת, משכה בשערותיה, הכתה אותה בראשה והפילה אותה לארץ. בהמשך, הובילה את המתלוננת לנקודת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה, וכשהגיעו צעקה עליה, חנקה אותה וטלטלה.

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
אוריאן בן כליפא/פלאש 90, ללא

מעורך הדין אייל בסרגליק, שמייצג את כליפא, נמסר: "תם אך לא נשלם. אוריאן זוכתה משיבוש הליכי משפט וזוכתה מתקיפה חבלנית והורשעה בתקיפה סתם שלא יוחסה לה בכתב האישום. נבחן את הכרעת הדין לצורך הגשת ערעור לאחר שינתן פסק דין. אין כל ספק כי הבסיס הראייתי זועק לזיכוי וכך נפעל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה להכרעה: "תמוה ששופטת שזיכתה קצין במשטרה שהכה נער חרדי באגרופים וטענה שיש להבין ש'אינו עובד בתנאי מעבדה', לא לקחה בחשבון את העובדה שהלוחמת גם היא לא פעלה 'בתנאי מעבדה'. מכל מקום, מבחינתי הכרעת הדין - שאינה סופית וחלוטה, לא סוף פסוק של שירות הלוחמת במשטרה ודאי כאשר זוכתה מהעבירות החמורות. אלמד את פסק הדין, אבקש מהמפכ"ל ומפקד מג"ב לגבש עמדתם ואז תתקבל החלטה סופית בעניין הלוחמת".

במסגרת דיוני ההוכחות הופיעו עדים מטעם ההגנה, התייחסו לממצאים שונים שעלו מסרטוני מצלמות האבטחה, והצביעו בין היתר על היבטים העומדים לזכותה של בן כליפא. בהמשך טען בסרגליק, שמייצג את בן כליפא, כי במח"ש החסירו את תיעוד בן שעה ושמונה דקות מהמוצגים שהוגשו לבית משפט והגישו תיעוד קצר בן שתי דקות בלבד. הוא פנה לבית משפט בבקשה לצרף את התיעוד המלא.

בתגובה הסבירו במח"ש כי הסרטון המדובר הועבר כבר בשלבים הראשונים בהליך המשפטי לעורכי דינה של בן כליפא, שמאז הוחלפו כמה פעמים, וכי עורכי דינה ויתרו ביוזמתם על הגשת הסרטון המלא כמוצג בתיק: "במסגרת החקירה, נאספו סרטונים מתוך מצלמות שונות ,שתיעדו את ההתרחשויות הנוגעות לאירועים מושא כתב האישום. במסגרת זו, נאסף קטע שאורכו 2:36 דקות מתוך מצלמה שתיעדה את נקודת המשטרה שבה התרחש חלק מהאירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully