וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריב הכניס ספר תורה לעזרת הנשים בכותל וספג קריאות מהמתפללים: "עמלק תסתלק"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 9:27

נשות הכותל הגיעו, כמדי ראש חודש, לתפילה באתר כשלצידן חבר הכנסת. על פי הודעת רב הכותל, קריב הכניס ספר תורה למתחם למתפללות בניגוד להוראות המקום, תוך שהוא משתמש בחסינותו. האירוע קרה בסימן שש שנים לביטול מתווה הכותל

נשות הכותל הגיעו לקיים תפילה ברחבת הכותל יחד עם ח"כ גלעד קריב. 20 ביוני 2023/לשימוש חופשי

נשות הכותל הגיעו הבוקר (שלישי), כמדי ראש חודש, לקיים תפילה ברחבת הכותל המערבי - וחבר הכנסת גלעד קריב, הבריח להן ספר תורה, בניגוד להוראות המקום. קבוצה של עשרות צעירים חרדים קראו לעבר חבר הכנסת קריאות כמו: "עמלק תסתלק". קריב השתמש בחסינות הניתנת לו בעקבות היותו חבר כנסת, על מנת להכניס ספר תורה לרחבת עזרת הנשים. מאבטחי הכותל מנעו ממנו להעביר את הספר לנשות הכותל עבור התפילה, כך לפי הודעת הארגון.

האירוע קורה בסימן שש שנים לביטול מתווה הכותל, ובו השתתפו מלבד חבר הכנסת קריב גם סגן ראש העיר ירושלים יוסי חביליו, חברת מועצת העיר ירושלים לורה ורטון, יזהר הס סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, וערן בן יהודה יו"ר מפלגת העבודה בירושלים ומועמד למועצת העיר. בהודעתפ נכתב כי הם "הגיעו לתמוך ולהצהיר על מחויבותם לקידום מתווה הכותל, במלאת שש שנים לביטולו ולאור המתקפות האלימות הבלתי פוסקות על נשות הכותל".

נשות הכותל הגיעו לקיים תפילה ברחבת הכותל יחד עם ח"כ גלעד קריב. 20 ביוני 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
גלעד קריב עם נשות הכותל/אתר רשמי, ללא קרדיט

המועמדים למועצת העיר ירושלים אף חתמו על הצהרה, ובה נכתב: "נושא הכותל הוא נושא לאומי, הנוגע לכלל העם היהודי, אך הוא גם נושא ירושלמי. הכותל הוא אתר עם משמעות יהודית עמוקה אך גם מקור משיכה תיירותי והוא בעל פוטנציאל לסמל יותר מכל את הקיום המשותף של אמונות שונות בעיר שחוברה לה יחדיו. עיריית ירושלים לא יכולה להמשיך לעמוד מנגד אלא לקחת חלק אקטיבי ביצירת הסדרי תפילה מוסכמים ומקובלים ברחבת הכותל המערבי, ברוח ההסכמות שעוגנו בהחלטת הממשלה המקורית שקיבלה את מתווה הכותל".

מטעם הקרן למורשת הכותל נמסר: "ההפגנה הייתה בצורה בולטת והצהרתית עם שילוט וספר התורה שבוזה ושימש כאמצעי הפגנה לכל דבר ובמסגרת זו גם שולבה הפגנה נגד הרפורמה המשפטית. הקבוצה נתקלה במחאה של קבוצות אורתודוקסיות, והקרן למורשת הכותל המערבי השקיעה מאמצים רבים להפריד בין הניצים, ולאפשר תפילה למאות רבות של מתפללים שבאו להתפלל תפילת ראש חודש ומשפחות שהגיעו לחגוג בר מצווה לילדיהם והמחאה פגעה בהם. הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת להרחיק את המחלוקות מהכותל המערבי ולהשאירו כמקום קדוש ומאחד".

עוד בוואלה!

"אכזבה גדולה": המחלוקת בקואליציה על קידום חלקי של הרפורמה המשפטית

לכתבה המלאה
נשות הכותל הגיעו לקיים תפילה ברחבת הכותל יחד עם ח"כ גלעד קריב. 20 ביוני 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי/אתר רשמי, ללא קרדיט

בחודש דצמבר האחרון אירע מקרה דומה, אז פרצה מהומה ברחבת הכותל, אחרי שעשרות מתפללות מארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים. לטענתן, מאבטחי הכותל מנעו את כניסתן ותקפו אותן. לצד נשות הכותל, שהגיעו לרחבה כדי לציין את תפילת ראש חודש טבת, הגיע גם קריב.

על פי הודעת הקרן למורשת הכותל, "כ-20 נשים הגיעו למקום במטרה לייצר פרובוקציה". בנוסף, בקרן תקפו את קריב ומסרו כי הוא הכניס את ספר התורה לעזרת הנשים באמצעות החסינות שלו, ובניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבה. "הסדרנים פנו אליו לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות", נטען בהודעת הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully