וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בכותל אחרי שח"כ קריב הניף ספר תורה בכניסת עזרת הנשים: "המתחם לא שייך רק לנתניהו"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 14:13

עשרות מתפללות של ארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה ולהתפלל לרגל ראש חודש טבת. לטענתן, הן הותקפו על ידי מאבטחיו של רב הכותל. בקרן למורשת הכותל תקפו: "כ-20 נשים הגיעו למקום במטרה לייצר פרובוקציה"

בווידאו:חכ גלעד קריב נכנס לעזרת נשים כשספר תורה בידו/מערכת וואלה!

מהומה פרצה הבוקר (ראשון) ברחבת הכותל המערבי, אחרי שעשרות מתפללות מארגון נשות הכותל ביקשו להכניס ספר תורה לעזרת הנשים. לטענתן, מאבטחיו של רב הכותל מנעו את כניסתן ותקפו אותן. לצד נשות הכותל, שהגיעו לרחבה כדי לציין את תפילת ראש חודש טבת, הגיע גם חבר הכנסת גלעד קריב.

על פי הודעת הקרן למורשת הכותל, "כ-20 נשים הגיעו למקום במטרה לייצר פרובוקציה". בנוסף, בקרן תקפו את קריב ומסרו כי הוא הכניס את ספר התורה לעזרת הנשים באמצעות החסינות שלו, ובניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבה. "הסדרנים פנו אליו לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות", נטען בהודעת הקרן.

גלעד קריב בעזרת הנשים בכותל המערבי
24 בדצמבר 2022. שימוש חופשי, מערכת וואלה!
קריב עם ספר התורה בעזרת הנשים בכותל. הבוקר/מערכת וואלה!, שימוש חופשי

מטעמו של קריב נמסר: "הכותל שייך לכולנו ולא רק לנתניהו, רב הכותל והמפלגות החרדיות שפוצצו את מתווה הפשרה ההיסטורי. התפילה הבוקר מזכירה כי רוב הציבור הישראלי, נגד הכוונה לקבוע בחוק מונופול של הרבנות הראשית על תפילה בכותל. קו אחד מחבר בין המאבק בכותל למאבק בהדרת נשים בכל מקום ולמאבקים הנוספים נגד אפליה וכפייה דתית". עוד נמסר, כי הוא אינו נכנס לעזרת הנשים, אלא רק עמד במבואה.

"הבושה וביזוי הכותל על ידי רב הכותל ומאבטחיו ממשיכים כמידי חודש, כשכעת האלימות וחילול השם מקבלים רוח גבית מגורמים בתוך ממשלת ישראל, ביניהם כאלו שבעבר הפגינו באלימות נגד נשות הכותל, שיסו והסיתו כנגדנו", נמסר מטעם ארגון הנשים. "עשרות מאבטחים המקיפים חבר כנסת המחזיק בידו ספר תורה בסך הכל הם עדות לביזיון הגדול. אנחנו נמשיך להגיע לכותל מידי חודש בחודשו ולהתפלל במקום כדרכנו, שהיא מנהג המקום כפי שקבע בית המשפט המחוזי, כפי שאנחנו עושות כבר 34 שנים".

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) מסר אחרי התקרית: "הרב הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת, וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully