וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלני עומד למשפט נוסף ממושבת העונשין שבה הוא כלוא: "פוטין מפחד מהאמת"

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 22:45

תחת מעטה של סודיות, מנהיג האופוזיציה הרוסי נאשם בעבירות בשורת עבירות מעורפלות שעשויות להשאירו בכלא לעוד עשרות שנים. "ננהל קמפיין נגד המלחמה", הבטיח נבלני לקראת הבחירות בשנה הבאה, אף שבקרמלין טוענים: "אנחנו לא עוקבים אחרי התיק הזה"

בווידאו: נבלני השתתף בשימוע דרך שיחת ווידאו/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני הופיע היום (שני) בדיון בבית משפט ברוסיה, עם תחילת משפט נוסף נגדו שעשוי להאריך את תקופת המאסר שלו בעשרות שנים נוספות. בית המשפט קבע כי הדיונים יתנהלו בסודיות, ללא גישה לאנשי תקשורת.

הדיון התקיים במושבת העונשין IK-6 במלחובו, כ-235 ק"מ ממזרח למוסקבה, שבה נבלני כבר מרצה עונשי מאסר מצטברים של 11 שנים וחצי. תומכיו מאשימים את מוסקבה בניסיון לשבור את רוחו כדי להשתיק את הביקורת שלו על הנשיא ולדימיר פוטין, אך הקרמלין מכחיש זאת.

בחלק הראשון של הדיון, הותר לעיתונאים לצפות בו דרך קישור וידאו מחדר סמוך, שממנו היה קשה מאוד לשמוע את המתרחש. נבלני נראה כחוש, עם שיער קצוץ ועם מדי כלא שחורים, כשהוא יושב ליד שולחן, מדפדף בניירות ומשוחח עם אחד מעורכי הדין שלו.

אלכסיי נבלני בשידור משימוע שנערך לו במושבת העונשין שבה הוא מוחזק במחוז ולדימיר, רוסיה, 19 ביוני 2023. רויטרס
אלכסיי נבלני בשידור משימוע שנערך לו במושבת העונשין שבה הוא מוחזק במחוז ולדימיר, רוסיה, 19 ביוני 2023/רויטרס

לאחר מכן, הוא עמד ודיבר במשך שלוש דקות, תוך שהוא קורא תיגר על סמכותו של השופט, שניהל את הדיון מבית המשפט במוסקבה, לשפוט אותו בעודו כלוא במושבת עונשין רחוקה. "בהתחשב בנסיבות הנוכחיות, ובחוק הפלילי, עליך לפרוש מהתיק", אמר.

נבלני גם דרש לאפשר להוריו להיכנס לשימוע, ואמר שהם הגיעו למושבת העונשין משום שהם סברו שהשימוע יהיה פתוח. זמן קצר לאחר מכן, בית המשפט יצא להפסקה ובסיומה הוחלט כי המשפט יימשך בדלתיים סגורות ללא גישה לעיתונאים. התובעים ציינו "חששות ביטחוניים", שאותם לא פירטו, ואמרו כי הם קיבלו מידע על "פרובוקציה" מתוכננת.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם כתבאים ובלוגרים צבאיים בקרמלין במוסקבה, 13 ביוני 2023. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם כתבאים ובלוגרים צבאיים בקרמלין במוסקבה, 13 ביוני 2023/רויטרס

נבלני בן ה-46 הוא המבקר הבולט ביותר של פוטין בשנים האחרונות. ב-2020 הוא שרד ניסיון הרעלה, שלפי מעבדות מערביות נעשה בגז עצבים סובייטי, אך הקרמלין הכחיש זאת וטען כי אין הוכחה לכך שהוא אכן הורעל ברעל הזה. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר בתשובה לבקשת לתגובה כי "אנחנו לא עוקבים אחרי המשפט הזה".

נבלני, שמפרסם את מסריו ברשתות החברתיות באמצעות עורכי דינו ומקורביו, קרא לאזרחי רוסיה "להתאחד במאבק נגד השקרים של פוטין והצביעות של הקרמלין". בפוסט שפורסם בחשבון האינסטגרם שלו, נכתב: "פוטין מפחד מכל מילת אמת". באתר של נבלני נכתב בנוסף לכך כי "אנחנו ננהל קמפיין בחירות נגד המלחמה, ונגד פוטין. זה הכול. זה יהיה קמפיין ארוך, עיקש ומתיש, אבל בעל חשיבות רבה, שבמהלכו נגרום לאנשים להתנגד למלחמה".

הבחירות הבאות לנשיאות רוסיה אמורות להיערך בשנה הבאה, ופוטין טרם הכריז אם הוא יתמודד על כהונה נוספת.

"טוב, אלכסיי, אתה בצרות אמיתיות עכשיו"

לפי הרישומים בפרוטוקול של בית המשפט בחודש שעבר, האישומים החדשים כולל שישה סעיפים שונים בקוד הפלילי, כולל הסתה ומימון פעילות קיצונית והקמת ארגון קיצוני. רוסיה הוציאה אל מחוץ לחוק את ארגונו של נבלני, כחלק מדיכוי כל אופוזיציה לשלטונו של פוטין שהחל הרבה לפני פרוץ המלחמה באוקראינה והתגבר ב-16 החודשים שחלפו מאז תחילתה. בשבוע שעבר נכלא אחד מראשי הסניפים האזוריים של ארגונו לשבע שנים וחצי.

"טוב, אלכסיי, אתה בצרות אמיתיות עכשיו", כתב נבלני ברשתות החברתיות בחודש שעבר, בציניות האופיינת לו. "לשכת התובע הכללי נתנה לי 3,828 עמודים שתיארו את כל הפשעים שביצעתי בזמן שכבר הייתי כלוא". הוא אמר כי נאסר עליו לקרוא את החומרים כדי להבין בדיוק במה הוא מואשם, משום שהוא שוב מוחזק בצינוק עם ספר וספל שתייה בלבד.  

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully