וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו מול ח"כ רוטמן בשבוע הספר בתל אביב - ונהדפו על ידי שוטרים

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 19:08

המפגינים התאספו נגד רוטמן, שהגיע ליריד במתחם שרונה שבעיר כדי לחתום על ספר שכתב, ומנעו את גישתו לדוכן. שוטרים שאיבטחו את רוטמן ניסו לפזר את המחאה, ובשלב מסוים החלו להדוף את המפגינים לאחור. בעקבות כך, רוטמן נאלץ לעזוב את היריד מוקדם מהצפוי שהוא מוקף מאבטחים

בוידאו: עשרות מפגינים נגד רוטמן בשבוע הספר בתל אביב/בונות אלטרנטיבה

עשרות פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית התאספו היום (ראשון) ביריד שבוע הספר במתחם שרונה בתל אביב, בזמן ביקורו של חבר הכנסת שמחה רוטמן, שהגיע למקום על מנת לחתום על ספרו החדש. המפגינים הקיפו את רוטמו וחסמו ממנו את הגישה חסמו לדוכן הוצאת סלע מאיר, בה יצא ספרו לאור, תוך שהם צועקים לעברו קריאות שונות. בתוך כך, החל עימות בין המפגינים לשוטרים במקום שביקשו מהם להתפנות, ובתיעוד מהאירוע נראים השוטרים הודפים את המפגינים לאחור. בעקבות ההפגנה, רוטמן עזב את היריד מוקדם מהצפוי, כשהוא מוקף באבטחה כבדה.

בנוסף, כמה מפגינים הפילו שלט פרסומת לספר השנוי במחלוקת "נזק בלתי הפיך - כיצד אופנת הטרנסג'נדרים פוגעת בנערות", גם הוא בהוצאת סלע מאיר, שהשקתו לפני כחודש עוררה מחאה.

"מה שמביא אותנו זו דאגה שלנו מפריצה של הממשלה לעבר חקיקה שאנחנו רואים כאסון למדינה. אני לא חושב שזה ייגמר רק בעילת הסבירות והיועמ"שים, השינויים האלה הם התחלה של מדרון חלקלק שיביא אותנו להיות מדינת סף דיקטטורית", אמר מפגין שנכח במקום, תושב קריית אונו.

עשרות מפגינים נגד רוטמן בשבוע הספר בתל אביב 18 ביוני 2023. ראובן קסטרו
עשרות מפגינים נגד רוטמן בשבוע הספר בתל אביב 18 ביוני 2023/ראובן קסטרו

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יחדש את חקיקת הרפורמה בכנסת עוד השבוע. בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו הודיע שיקדם חקיקה חד צדדית של המהפכה המשפטית: "נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט באופן מדוד ואחראי", אמר. ראשי הקואליציה יתכנסו מיד לאחר ישיבת הממשלה, וידונו בין היתר על המשך הצעדים בנוגע לרפורמה המשפטית.

לאחר מכן, תקף את ראשי האופוזיציה בני גנץ ויאיר לפיד, אחרי שהאחרונים הודיעו על השהיית ההידברות בשל דחיית הבחירות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "בשבוע שעבר הוכח שהם שיחקו משחק", טען נתניהו. "זה היה מצג שווא של הידברות, שלושה חודשים שהנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר. המטרה הייתה למרוח ולמשוך זמן".

אמש, התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נגד המהפכה המשפטית זה השבוע ה-24 ברציפות. ההפגנות התקיימו ביותר מ-150 מוקדים, ובמרכזם ההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. בין הדוברים שנאמו בקפלן היו שרת המשפטים והחוץ לשעבר ציפי לבני, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, יזם ההייטק רן הר נבו, מפיץ "תקוה", ואור-לי ברלב, עיתונאית עצמאית שגם מנחה את ההפגנה. בהפגנה הופיעה הזמרת סי היימן. מארגני ההפגנה מעריכים שמתחילת הערב היו בה כ-120 אלף משתתפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עשרות מפגינים נגד רוטמן בשבוע הספר בתל אביב 18 ביוני 2023. ראובן קסטרו
רוטמן חתם על כמה ספרים, ונאלץ לעזוב את המקום לאחר זמן קצר/ראובן קסטרו

פעילת המחאה אור-לי ברלב אמרה מעל הבמה בקפלן: "שמחה רוטמן, שומע? זה המגפון שחטפת בניו יורק מהמפגינה. הוא טס והגיע עכשיו לקפלן. גם אם תחליטו שאתם ממשיכים לחטוף לנו מגפונים, לדכא את המחאה הענקית שלנו, בחקיקת דיקטטורה - זה לא יעבוד לכם. היכן שתפרקו - אנחנו נבנה".

ברלב הוסיפה: "השבוע ירדו המסכות. נתניהו והקואליציה לא זנחו את כוונתם האמיתית לבצע הפיכה משטרית בתתי חוקית בישראל. יריב לוין וחברים נוספים בקואליציה אומרים שהם נחושים להעביר את ההפיכה. נתניהו מורתע מכם, מהמחאה. הוא מונע מהרצון שלו להימלט ממשפט ומכלא. הוא מחפש ברגעים האלה את הטריק הבא להעביר את החקיקה, שיטת הסלאמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully