וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי בני אדם השתתפו במצעד הגאווה בחיפה

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 12:31

אירוע הגאווה החיפאי נפתח בדקת דומיה לזכרה של הצעירה שרית אחמד שקור, שנרצחה לפני שבוע ע"פ החשד על רקע נטייתה המינית. שוטרים עצרו שלושה צעירים טרנסג'נדרים בהם נער שהניף דגל פלסטין. העירייה התגאתה ב-6,000 משתתפים, פי שניים מבשנה שעברה

מצעד הגאווה בירושלים/באדיבות מלי דודקביץ/TPS

כ-6,000 בני אדם צעדו היום (חמישי) מצעד הגאווה ה-16 בחיפה. מדובר בשיא של כל הזמנים בעיר, ובפי שניים צועדים מבשנה שעברה. מהעירייה נמסר כי המספר עתיד עוד לגדול במהלך הערב, עם תחילת המופעים.

אירועי מצעד הגאווה בחיפה נפתחו בדקת דומייה לזכרה של שרית אחמד שקור. שקור נרצחה בשבוע שעבר, כשהיא בת 18, מירי מטווח קצר אל עבר רכבה, על ידי אדם שנמלט מהמקום. שקור השתייכה לקהילת הלהט"ב ואויימה בעבר על ידי שני אחיה עקב נטייתה המינית.

אירועי מצעד הגאווה ה-16 בחיפה. צועדים מניפים את תמונתה של שרית אחמד שקור . 15 ביוני 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
שלט עם תמונתה של שרית אחמד שקור במצעד הגאווה בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

עיריית חיפה התגאתה ומסרה כי מדובר במספר הצועדים הגדול ביותר שידע מצעד הגאווה בעיר, וכי היא עוד צופה שרבים יוסיפו להגיע עם תחילת המופעים בגן האם. אולם, בהתאם לבקשה שהוגשה על ידי חברת אתו"ס בשם עיריית חיפה, המשטרה אישרה את האירוע במחשבה שיכלול חצי מהכמות, כ-3,000 משתתפים.

המשטרה אישרה את קיום האירוע במתחם גן האם לאחר שאנשי מקצוע אישרו כי המקום יכול להכיל עד 3,000 משתתפים. כפתרון, הוקצה הערב אזור נוסף, בשדרות הנשיא בעיר, שיכול להכיל גם הוא עד כ- 3,000 משתתפים בלבד. כלומר, המשטרה לא תתיר כניסה של מעל 6,000 משתתפים לאירוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אירועי מצעד הגאווה ה-16 בחיפה 15 ביוני 2023. ענת סלמון דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
6,000 איש במצעד הגאווה בחיפה/אתר רשמי, ענת סלמון דוברות עיריית חיפה

במהלך המצעד, שוטרי תחנת חיפה עצרו נער טרנסג'נדר בחשד שהניף דגל פלסטין ותקף שוטר. השוטרים פנו אל הנער, תושב תל אביב בן 17, והורו לו להוריד את הדגל. הנער, לטענתם סירב וניסה להסתיר את הדגל. המשטרה הוסיפה וסיפרה כי בזמן נסיונות להוציא את הדגל מידיו של הנער, הכה את אחד השוטרים במכת אגרוף, ולבסוף נעצר.

כמו כן, עצרה המשטרה צעיר וצעירה, שניהם גם כן טרנסג'נדרים. לטענת המשטרה, הצעיר והצעירה תקפו שוטרים, ירקו עליהם ודחפו אותם. זאת, במהלך נסיונות השוטרים לעצור את הנער שהרים את דגל פלסטין. שניים מהעצורים שוחררו לאחר חקירה,כשהשלישי עוד עצור.

אירועי מצעד הגאווה ה-16 בחיפה 15 ביוני 2023. יפעת רוזנברג, אתר רשמי
צופים כי משתתפים נוספים יגיעו עם תחילת המופעים, חיפה/אתר רשמי, יפעת רוזנברג

"לא יתכן ששוטרים יעצרו נער וצעירים טרנסג'נדרים במהלך מצעד הגאווה בחיפה", אמר בתגובה עומר אלעד מנכ"ל פרויקט "גילה" לחברות וחברי הקהילה הטרנסית, "אנו עדות ועדים לאלימות משטרתית במהלך מצעד הגאווה. איפה הביטחון שלנו? איך יתכן שמי שאמורים ואמורות להגן עלינו הם אלה שתוקפים אותנו? לא ניתן יד לאלימות משטרתית שמצטרפת לאלימות יומיומית, אפליה ודיכוי. המשטרה שאמונה להגן מפני פשעי שנאה וטרנספוביה, היא זו שמפעילה אלימות טרנספובית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully