וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האוניברסיטאות נגד החוק לאיסור דגלי פלסטין: "יביא לגל חרם אקדמי בעולם"

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 14:15

הצעת חוק של ח"כ סון הר מלך מעוצמה יהודית תעלה לדיון בוועדת שרים לחקיקה ולפיה, סטודנט שיניף דגל פלסטין יושעה ועשוי אף להיות מורחק לצמיתות. ועד ראשי האוניברסיטאות פרסם הודעה נגד החוק והזהיר: "יהפוך את המוסדות לשוטרים, שופטים ותליינים"

בווידאו: הפגנה עם דגלי פלסטין, מחוץ לבית המשפט בחיפה/זו הדרך

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, הבהיר היום (חמישי) כי לא יאכוף את הצעת החוק להרחקה לצמיתות של סטודנטים המניפים דגל פלסטין שאמורה לעלות לדיון ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוא ציין כי "לא ישלים" עם ההצעה להרחיק סטודנטים שהביעו תמיכה במעשי טרור או ארגון טרור.

לאחר הודעת פורת, פרסם ועד ראשי האוניברסיטאות הודעה נגד הצעת החוק ובהודעה צוין כי מדובר בהצעת חוק בעייתי ומסוכנת. "מדובר בפוליטיזציה והתערבות עמוקה ובלתי סבירה בפעילות הקמפוסים. ניסיון להשתמש באקדמיה לאכיפה פלילית, הפיכת הנהלות המוסדות לשוטרים, שופטים ותליינים - אין בינן לבין האקדמיה דבר וחצי דבר", נמסר בהודעה.

עוד כתבו בהודעת הוועדה כי הכנסת שיקולים פוליטיים להחלטה אקדמית של הפסקת לימודים או סילוק מלימודים אקדמיים היא החלטה שתפגע קשות במוסדות ומהלך שיצדיק את טיעוני ה-BDS ויביא לגל של חרמות אקדמיים על המוסדות הישראליים בעולם כולו".

הפגנת סטודנטים נגד המבצע הצבאי בג׳נין והכיבוש בשער אוניברסיטת תל אביב, 30 בינואר 2023. אורי סלע
דגלי פלסטין בהפגנה באוניברסיטת תל אביב/אורי סלע

"הרשות הפלסטינית אינה מדינת אויב ואינה ארגון טרור", כתב פרופ' פורת לחברי הסגל. "איסור הנפת דגל הרשות יהיה לא חוקתי. אוניברסיטת תל אביב לא תראה את עצמה מחויבת לפעול על פיו". הוא קרא לשרי הממשלה וליועצת המשפטית לממשלה "למנוע את הפיכתה של הצעת חוק פשיסטית זו לחוק. אני סמוך ובטוח ששר החינוך שלנו יעשה ככל יכולתו כדי להגן על המוסדות האקדמיים במדינת ישראל".

לפי הצעת החוק של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית מוצע כי אין להניף בשטח מוסד להשכלה גבוהה דגל של מדינת אויב, ארגון טרור או הרשות הפלסטינית. לפי הצעת החוק, עבירה על החוק תוביל להשעיית הסטודנט לפחות לחודש ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא אוני' תא בהצהרה נגד הממשלה 25 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
המכתב ששיגר פרופ' אריאל פורת לחברי הסגל/אתר רשמי, ללא

אם אותו סטודנט יעבור על החוק שוב - הוא יורחק לצמיתות מהלימודים במוסד ותישלל זכאותו להכרה בתואר. בנוסף, מבקשת הצעת החוק לקבוע שמוסד להשכלה גבוהה יביא לסגירתו של תא סטודנטים שפעל בניגוד לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully