וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בריאיון לוואלה!: "הליכוד של בגין ניצח את הליכוד של נתניהו"

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 11:49

לאחר האירועים בכנסת, יו"ר המחנה הממלכתי התייחס בריאיון תוקפני לאיומים של הקואליציה לקדם את המהפכה המשפטית: "שיתכבדו לעשות את זה". עוד התייחס ללפיד ("אני יותר במרכז, לנו לא היו סיסמאות", לליברמן ("לא הלך להפגנות") ולפגישתו עם דרעי: "לא רוצה להתעלם ממנו"

בני גנץ בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו_15.06.23/צילום סטילס: ראובן קסטרו

אחרי הדרמה בכנסת סביב בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיע לריאיון באולפן וואלה!. גנץ התייחס בריאיון לטל שלו בין היתר לאפשרות שיצטרף לממשלת נתניהו, ליחסים עם שותפיו באופוזיציה יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, לפגישתו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ומה יקרה כעת במשא ומתן על המהפכה המשפטית.

בני גנץ, 15 ביוני 2023. ראובן קסטרו
בני גנץ, 15 ביוני 2023/ראובן קסטרו

"מי שקצר הצלחה אתמול זו מדינת ישראל", אמר גנץ בתחילת הריאיון. "באנו כאופוזיציה עם סידור אחד ולא עסקנו בפוליטיקה פנים אופוזיציונית. צר לי שהמדינה לא זכתה בוועדה. ככל שיו"ר הכנסת יביא להצבעה את מועמד הקואליציה ואפשר יהיה להקים את הוועדה, כולנו נרוויח. אין טעם בשיחות בהיעדר ועדה. קבעתי מזמן שוועדה לבחירת שופטים היא אבן ראשה למניעת פוליטיזציה במערכת המשפט".

ועדיין החלטתם לפוצץ את השיחות

"מי שגרם להשעיית השיחות בסופו של דבר זה הליכוד כי הם אלה שלא אפשרו את הקמת הוועדה לבחירת שופטים".

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לעובדה שהיה אתמול מרד בקואליציה, שהביא לכך שגם חברים בה הצביעו עבור ח"כ קארין אלהרר וכן למצב שבו נתניהו, שכלפי חוץ קורא להגיע להסכמות, כעת קרוע לאחר השעיית השיחות. "אני לא יכול לסדר לנתניהו את החצר שלו. שיתכבד ויעשה את זה בעצמו", הבהיר גנץ. "אנחנו לא מנהלים שיחות עם נתניהו בנפרד, לוין בנפרד או דרמר. שיעשה סדר בבית. אני מקווה שההידברות תועיל".

אתם מדברים יותר מחודשיים ועדיין לא הגעתם להסכמות

"להערכתי זה ייקח חצי שנה. מה מצפים? שדבר כל כך מהותי ייגמר כל כך מהר? יריב לוין טעה במקור ונתניהו אפשר לו במקור לנסות ולעשות הפיכה בבליץ".

בקואליציה אומרים שמגיעים אליכם עם הצעות ואתם אומרים לא לכל הצעה. בסוף זו ממשלה שזכתה בבחירות. אין שום דבר להסכים עליו?

"אנחנו לא אומרים לא לכל דבר. הדיונים בבית הנשיא נכונים. שמתי חמישה עקרונות ראשון. אמרתי מה אני לא מוכן: בלי פוליטיזציה במערכת המשפט. אמרתי שאני מוכן להגיע להסכמות על ביקורת שיפוטית, חוק יסוד החקיקה ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בנימין נתניהו ו בני גנץ ב מליאת הכנסת | אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. כנסת, ירושלים , 15 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

"לא מוכן לפרוסות פרוסות"

גנץ התייחס גם לאיומים הנשמעים כעת בקואליציה לקדם באופן חד צדדי את המהפכה המשפטית והבהיר: "אני לא מוכן לפרוסות פרוסות. יש 140 חוקים שמחכים על המדף ואין ביטחון שהם לא יכניסו אותם פנימה. לא מקובל עליי אלא אם כן נגיע להסכמות בבית הנשיא עם כל הערבויות הנדרשות. אם הם רוצים לעשות מהלכים חד צדדיים - שיתכבדו לעשות את זה. אני מניח ומקווה שנתניהו ינהג באחריות ויבחר במדינה ולא ביריב לוין ובשמחה רוטמן".

בנוסף, התייחס גנץ גם לפגישתו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בצל הדיווחים כי באופוזיציה הסכימו לחזרתו של השר לשעבר לשולחן הממשלה. "אני משוחח עם חברי כנסת רבים. חוץ מקיצוניים ביותר, אני די מדבר עם כולם. זה בסדר לדבר אחד עם השני. אריה דרעי הוא יו"ר ש"ס והוא מנהיג ציבור גדול מאוד במדינת ישראל. אני לא רוצה להתעלם ממנו. דרעי הוא איש מנוסה ואני יודע לכבד אותו על הדברים שהוא עשה. עניינו לא נקבע על ידי אלא בית המשפט. עניינו של אריה דרעי לא נידון בבית הנשיא ומעולם לא סוכם דבר בנוגע אליו. לא דיברנו על עילת הסבירות", כך גנץ.

אריה דרעי ובני גנץ. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
דרעי וגנץ/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

לגנץ הייתה גם לא מעט ביקורת כלפי ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "אני מכבד אותו. הוא המפלגה הגדולה וכשצריך אנחנו הולכים אליו", אמר גנץ אך הוסיף: "חלק גדול מהדברים אנחנו מסכימים ויש חלק שלא. אני יותר ממורכז ויאיר פחות. אני לא רוצה לשייך אותם לאיזו קבוצה. נתניהו עשה את זה לליברמן. אני לא עושה את זה כזה. יש ללפיד מפלגה מכובדת".

בליכוד כל הזמן מדברים עלייך בנפרד מיאיר לפיד כי איתך יהיה קל יותר להגיע להסכמות?

"זה מבוסס על שאיפות שאין להם אחיזה במציאות. אני לא מתכוון לחבור לממשלה הזו".

גנץ הזכיר את הדד ליין שהציב לפיד לגבי לעצירת קידום המהפכה המשפטית ל-60 יום וגם התייחס ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "לנו לא היו סיסמאות על 60 יום, ליברמן לא הלך להפגנות ואז כן הלך להפגנות. היחידים ששמרו על אותו קו זה אנחנו. האם אני רוצה שהממשלה תיפול? כן".

איך אתה מתכנן להפיל אותה?

"אני חושב שהיא עושה את זה טוב מאוד בעצמה. יש בקיעים. אני מאוד שמח שהליכוד של בגין ניצח את הליכוד של נתניהו. יש בליכוד סוג של שני צדדים. צד מילטנטי וצד פחות".

המשך עדותו של חה״כ יאיר לפיד בתיק האלפים, בית המשפט המחוזי בירושלים. 13 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יאיר לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

אולי לעשות כמו שליברמן הציע - להצטרף לממשלה בלי החרדים והציונות הדתית ולשבת עם נתניהו

"צריך להבדיל בין להגיד משהו לבין לעשות אותו. אנחנו נמשיך להתנגד למהלכי הממשלה. נעשה כל מה שאפשר כדי לשבש את עבודתה. אני מאוד שמח שהציבור התעורר שהוא לא מתעורר רק לענייני ההפיכה המשטרית. לא כל מינוי הזוי יעבור אותנו. יש לנו מה להגיד לך".

הצבעה על הועדה לבחירת שופטים בכנסת 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
גנץ וליברמן אתמול במליאת הכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל
בני גנץ, 15 ביוני 2023. ראובן קסטרו
בני גנץ, 15 ביוני 2023/ראובן קסטרו

בסיום הריאיון התייחס יו"ר המחנה הממלכתי לאפשרות לנורמליזציה עם סעודיה. "אם אפשר להגיע להסכם עם סעודיה שיעמוד ביתרון המדיני שזה יכול להביא ולא להביא איתו סיכונים, נבחן את זה כשזה יהיה רלוונטי. נתמוך בזה מבחוץ אם צריך. צריך לבחון שיקולים ביטחוניים ואסטרטגיים. זה יכול להיות הישג מאוד חשוב. סעודיה היא מדינה חשובה מאוד. האמריקנים מדברים על זה איתי. הם לא עוסקים בפוליטיקה הפנימית שלנו", אמר גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully