וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל מקומות צפופים: חרדי הורשע בעבירות מין בילדות מקהילתו; הוא ממשיך להכחיש

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 19:04

רפאל סטיוי, בן 47, הורשע בביצוע עבירות מין ב-6 ילדות ונערות בנות 16-8. חלק מהמקרים אירעו בזמן שהן שימשו כשמרטפיות לילדיו; חלק במתחם בית הכנסת השכונתי. השופטת אילת דגן קבעה כי עדותו הייתה "נכלולית ומבולבלת", הוא טוען שמדובר בנקמה, בגלל שהפסיק לתרום לחב"ד

בווידאו: סא"ל דן שרוני המואשם בעבירות מין בחיילות צפוי להשתחרר לראשונה מהכלא/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) גבר במעשים מגונים בילדות מהקהילה החרדית לה השתייך. כתב האישום בו הורשע מייחס לרפאל סטיוי בן ה-47 ביצוע עבירות מין בשש ילדות ונערות בנות 16-8. העבירות כללו נשיקות, נגיעות, מישוש וחיכוך בגופן ובאיברי מינן. חלק מהאירועים, שהתפרשו לאורך שנים, אירעו בזמן שהן שימשו כשמרטפיות לילדיו, חלקם במתחם בית הכנסת השכונתי.

סטיוי, נשוי ואב לחמישה ילדים, גדל והתחנך בצרפת, חזר ארצה בגיל 22 והשתקע בקהילת חב"ד באזור חיפה, תוך שהמשיך בגיוס כספים מצרפת לישיבה בקהילה. הוא כפר בחקירותיו במשטרה ובבית המשפט בכל המיוחס לו וטען כי לא היו דברים מעולם.

הוא טען שהוא נחשב "אאוטסיידר", "עוף מוזר" בקהילה ומתוך שמועות ורכילויות שהתפשטו בקהילה, התפתחו סיפורים. לטענתו כל התלונות הן פרי נקמה בו ועלילת שווא בשל כך שהפסיק בשלב כלשהו להזרים כספי תרומות לחב"ד. הוא גם טען שכל התלונות הן פרי דמיונן של הילדות בשל שמועות ורכילויות שיצרו "זיהום סביבתי" במצב בו כולם מדברים עם כולם והרכילות הופכת למציאות.

גבר יהודי חרדי מביט לחלון. ShutterStock
חרדי, אילוסטרציה/ShutterStock
רב פקד אנטולי יאשו, קצין אח״מ בתחנת זבולון. דוברות משטרת ישראל
רב פקד אנטולי יאשו, קצין אח״מ בתחנת זבולון/דוברות משטרת ישראל

אלא שהשופטת אילת דגן האמינה להן ולא לו. היא קובעת כי להבדיל מעדותן של הבנות ועדות עדים אחרים, עדותו של סטיוי הייתה "נכלולית, מגמתית, מבולבלת, רצופת המצאות תוך כדי התפתחות החקירה, לא עקבית ולא ניתנת לאמון בכל דבר רלוונטי שהוא".

היא קובעת כי התזה של הקנוניה נגדו בהתנהלות חב"ד כ"מאפיה שהוציאה עליו חוזה" לא נתמכה בדבר, מלבד האשמות שנזרקו לחלל האוויר; כך גם הטענות לזיהום החקירה. "הטענה החוזרת על נגיעות מקריות בשל צפיפות הופרכו כולן על ידי כל המתלוננות שהעידו ושקיבלתי ככנות ואמיתיות. לא מתקבל על הדעת ששש קטינות שונות חוו חיכוך מקרי בשל צפיפות, כפגיעה מינית", ציינה, "כל אדם בר דעת, יודע היטב להבחין מתי מדובר בנגיעה שנעשתה בו בטעות ומתי מדובר במעשה מכוונן הנושא אופי מיני. המתלוננות שלפני היו אותנטיות, הגונות ונטולות רגש נקמה. הן לא דווחו על נגיעה מקרית אלא על חיכוך, ליטוף, מריחת היד, הכנסת יד מתחת לחולצה, לחיצה על איבר מין. כל אלו לא יכולים להיות פרי טעות בהיסח הדעת". בשורה התחתונה פסקה כי "צבר המעשים הדומים בענייננו לא מותיר מקום לספק שאין מדובר בנגיעות מקריות".

היא אף הוסיפה כי בראיות ביחס לכל אחת משש הילדות-נערות יש משום חיזוק לראיות ביחס לאישומים האחרים. "בענייננו, טיב המעשים דומה", קבעה השופטת דגן שהרשיעה את רפאל סטיוי במעשים המגונים, "ניתן לראות דפוס של מעשים מיניים בקטינות תוך ניצול צפיפות, תמימות של ילדות קטנות שאינן מודעות לסכנות האורבות להן מחבר הקהילה, שיש לו קשרי חברות עם המשפחה ושמבוצעים במקום שנראה להן מקום בטוח".

"מדובר באחד התיקים הקשים שחקרנו", אמר לוואלה! רב פקד אנטולי יאשו, קצין אח"ם בתחנת זבולון, שחקרה את תלונות הילדות והביאה להעמדתו לדין של סטיוי למרות טענותיו והכחשותיו הגורפות.

עו"ד ארז אבוהב שייצג את סטיוי מסר לוואלה!: ‏"מדובר במקרה בו המתלוננת המרכזית קטינה שסירבה להעיד וציינה שהפרקליטות הילכה עליה אימים להתייצב למשפט לעדות. לפי הכרעת הדין המקרים בהם הוא הורשע התרחשו לפני תקופה ארוכה והם ברף המינורי בלבד, אף על-פי שבאופן אישי אני סבור שלא התרחשו כלל. ההליכים טרם הסתיימו ונמשיך במשימתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully