וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת הזהב מעל "מסגד אל-אקצא החדש" תיצבע באפור; בעירייה יקדמו אישורים למבנה

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 18:11

אחרי שהוקמה באופן לא חוקי וחרף עבירות הבנייה, הושג הסכם עם העירייה כיפת הזהב מעל ראש מסגד "עבד אלרחמן" בבית צפאפא הוסרה. במסגרת ההסכם שהושג, התושבים יחליפו את צבע הכיפה וינמיכו אותה. "יש קיצוניים וגזענים שלא רצו להתפשר, אבל אי אפשר להיתקע"

כיפת הזהב במסגד בבית צפאפא במזרח ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כיפת הזהב מעל ראש מסגד "עבד אלרחמן" בבית צפאפא הוסרה אמש (שלישי). בתום משא ומתן ארוך בין נציגי הכפר, עורכי דינם ונציגי העירייה, הושג הסכם שיבטל את צו ההריסה של המסגד בבית צפאפא שבירושלים, שזכה לכינוי "מסגד אל-אקצא החדש" בעקבות הדמיון בינו לבין המסגד המקורי בהר הבית.

במסגרת ההסכם שהושג התושבים יחליפו את צבע הכיפה לאפור, וינמיכו אותה מטר אחד למטה. בתמורה לכך, יפעלו בעירייה כדי לקדם את היתרי הבנייה לקומה השנייה במבנה וגם לכיפה, והשלב הראשון כאמור, החל אתמול באישון לילה.

"כיפת הזהב החדשה" בבית צפאפא בירושלים, פברואר 2023. תנועת אם תרצו, אתר רשמי
הושגו הסכמים. "כיפת הזהב" בבית צפאפא/אתר רשמי, תנועת אם תרצו

בכיר בכפר סיפר לוואלה! על התושבים שציפו ליותר, אבל לא מאוכזבים: "זה לא הנקודה שרצינו להגיע אליה אבל יש ויתורים ובסוף המסגד לא נהרס שזה הכי חשוב. זה הבית של אלוהים ואף אחד לא רוצה לפגוע בו. זה לא היה פשוט כי יש קיצוניים וגזענים שלא רצו להתפשר והיינו צריכים לשכנע אותם אבל אי אפשר להיתקע על הסיפור הזה".

מאור צמח, יו"ר לך ירושלים ומתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, אמרו בתגובה: "אנחנו מגנים את הפשרה שהושגה עם העבריינים מבית צפפה שבעקבות מחאתנו בסך הכל הוסכם שיצבעו את כיפת הזהב הלא חוקית באפור. מבנה לא חוקי שמוקם באופן לא חוקי בכדי לסמל את ההתנגדות המוחלטת לקיומה של מדינת ישראל היה צריך להיהרס. אחרת זו פשוט כניעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully