וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מתקפלת מול אירופה": גינויים מימין וברכות משמאל בתגובה לדחיית הדיון על שטח E1

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 19:10

מכתב הוגש לרה"מ בבקשה לא לאפשר דחיה נוספת של הדיונים בנושא תכניות הבניה, לרבות זו הסמוכה לי-ם ושהדיון בעניינה נדחה השבוע. "האזורים האלו היו צריכים להיות מאוכלסים ולאפשר פתרונות לצעירים". בצד השני מברכים: "מדובר במשחק פוליטי, אישור התכנית כמוהו כפשע מלחמה"

תנועת רגבים הגישה בסוף השבוע שעבר מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי שדולת ארץ ישראל בכנסת, בדרישה לא לאפשר דחיה נוספת של הדיונים בנושא תכניות הבניה הישראליות ולפעול לקידומן במיידי. זאת, בהמשך לשמועות על דחיית הדיון על תוכנית הבנייה בשטח E1 שבין התנחלות מעלה אדומים לירושלים, החלטה שבפועל התקבלה לפני יומיים, זאת, כך לפי בכירים ישראלים, בשל לחץ אמריקני.

"המושג E1 נשמע לכם מוכר? מדובר במרחב בו שוכן המאחז ח'אן אל אח'מר, מרחב הסובל מהשתלטות פרועה של הרשות הפלסטינית לאורך שנים", נמסר מטעם תנועת רגבים בהמשך לדחיה, ובמקביל להגשת המכתב. "עשרות מאחזים בלתי חוקיים על אדמות המדינה, שמדינת ישראל מסרבת לאכוף כנגדם את החוק".

גבעת המטוס, ירושלים 5 ביולי 2016. ליאור מזרחי / פלאש 90, אתר רשמי
"לא ייתכן שהמדינה מתקפלת מול האיחוד האירופי". גבעת המטוס/אתר רשמי, ליאור מזרחי / פלאש 90

"לא ייתכן שמדינת ישראל מתקפלת מול גורמים עוינים שמפעילים לחץ על ישראל: האיחוד האירופי בונה את המקבצים הבלתי חוקיים, מגיש באמצעות עמותת שמאל התנגדויות לבניה ישראלית, וכפי שאנו רואים היום - מפעיל לחץ עצום הדוחה שוב ושוב את עצם קיום הדיון בהתנגדויות", הוסיפו. "אנו רואים מצד אחד העלמת עין מההשתלטות הפלסטינית, ומצד שני מניעת בניה ופיתוח ישראלי. האזורים האלו היו צריכים להיות מאוכלסים מזמן באלפי תושבים ובכך לאפשר פתרונות דיור לצעירי ירושלים וכן לשמור על תא השטח האסטרטגי שמגן על בירת ישראל ממזרח, ומחבר בין ירושלים לבקעת הירדן".

גבעת המטוס, ירושלים 5 ביולי 2016. ליאור מזרחי / פלאש 90, אתר רשמי
"E1 היא משחק פוליטי, אישור התכנית כמוהו כפשע מלחמה". גבעת המטוס/אתר רשמי, ליאור מזרחי / פלאש 90

מהצד השני של המתרס התקבלה תגובה שונה בתכלית. "דחיית הדיון כמענה ללחץ בינלאומי מדגישה ביתר שאת את העובדה שE1 היא כלי משחק פוליטי ואינה קשורה כלל לנושאים תכנוניים", טוען האדריכל אלון כהן ליפשיץ מועם עמותת "במקום - מתכננים למען זכויות תכנון". "זאת, במיוחד שמאות תושבים עוזבים את מעלה אדומים כל שנה, כך שאין אפילו אצטלה תכנונית להסתתר מאחוריה. אישור התכנית כמוהו כפשע מלחמה, שכן הוא יגרום להעברה בכפייה של קהילות בדואים שנמצאות במקום עשרות שנים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully