וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשומרון: אזרח וארבעה חיילים נפצעו מירי מרכב חולף

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 18:56

המחבלים ירו לעבר רכבו של מנחם אורדמן, תושב השומרון בן 33 ופצעו אותו בגפיו. מיד לאחר מכן ירו לעבר רכב צבאי, בו היו ארבעת החיילים. צה"ל מנהל מרדף אחר היורים, שנמלטו ככל הנראה לכפר סמוך. מבית החולים הזהיר אורדמן: "צפון השומרון הפך להיות המערב הפרוע"

בווידאו: פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון/TPS

אזרח ישראלי וארבעה חיילים נפצעו היום (שלישי) בפיגוע ירי מרכב חולף סמוך למעבר ריחן שבצפון השומרון. צוות רפואה שהגיע לזירה העניק טיפול לפצועים, שנמצאים בהכרה מלאה - אזרח וחייל נוסף נפצעו באורח בינוני ושלושה חיילים נוספים נפצעו קל. חמשת הפצועים פונו לבתי החולים הלל יפה שבחדרה ורמב"ם שבחיפה.

המחבלים, שטרם אותרו, ירו לעבר רכב ופגעו בנוסע, מנחם אורדמן, תושב השומרון בן 33 ואב לארבעה ילדים. לאחר מכן, במהלך חילופי אש במרדף שניהל כוח צה"לי אחר המחבלים, נפצעו ארבעת החיילים. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הביטחון חוסמים צירים במרחב וממשיכים במרדף אחר המחבלים.

מבית החולים שיחזר אורדמן את האירוע: "עצרתי בשולי הדרך בצומת אפס כדי לדבר בטלפון. אחרי כדקה הגיע רכב לבן, נצמד אליי, פתח את החלון האחורי, הוציא M16, והתחיל לירות עליי". אורדמן אמר כי ניצל בנס. "ירו עלי מטווח אפס. בנס אני בחיים. אני קורא מפה לממשלת ישראל לחסום את כל המעברים ולצאת למבצע לחיסול הטרור באזור צפון השומרון, שהפך להיות פשוט המערב הפרוע, קרא.

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים נמלטו לאחר הירי לעבר הכפר הפלסטיני הסמוך יעבד, בעוד כוחות הצבא פותחים לעברם באש. בדקות אלו המצוד נמשך בתוך הכפר, שמכותר בעקבות הפיגוע. מקורות פלסטינים מדווחים כי רכב המחבלים, שככל הנראה היה גנוב, ננטש והוצת.

פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, מעבר ריחן, 13 ביוני 2023. תיעוד מבצעי, מד"א
זירת אירוע הירי. היום/מד"א, תיעוד מבצעי

תושב היישוב חרמש שסמוך אליו התרחש אירוע הירי אמר בשיחה עם וואלה: "יש מאות חמושים בצפון השומרון, לא יעזור לשים מחסומים מכל הכיוונים. צריך למגר את הטרור, צריך להיכנס ולחסל אותם, יורים על גן נר, יורים על מירב, יורים על מעלה גלבוע, מה הדבר הבא? הרי המחבלים מדיזנגוף, מאלעד, מבני ברק כולם מצפון השומרון, למה מחכים? לא נשפך מספיק דם?".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה לאחר הפיגוע: "למה אתם מפקירים אותנו תושבי השומרון? סוג ת' במדינה שלהם! ההפקרה הזו לא תיעצר אצלנו, כי גל הטרור מגיע מכל אזור צפון השומרון. אנחנו כולנו מתפללים לרפואתם של הפצועים".

עוד בוואלה!

בצה"ל מעריכים: כך ייראה העורף הישראלי אחרי תקיפות באיראן

לכתבה המלאה
פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, מעבר ריחן, 13 ביוני 2023. אגף בטחון מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
פגיעות הירי ברכב, היום/אתר רשמי, אגף בטחון מועצה אזורית שומרון
פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, מעבר ריחן, 13 ביוני 2023. אגף בטחון מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
הרכב הצבאי שנפגע/אתר רשמי, אגף בטחון מועצה אזורית שומרון

בשבוע שעבר נפצעו שני חיילים בינוני וקל, לאחר שרכב האיץ לעברם ופגע בהם סמוך לכפר חווארה. הנהג נמלט מהמקום ונתפס כעבור כמה שעות על ידי כוחות הביטחון, סכין נמצאה ברכבו. צוותי רפואה שהוזעקו למקום העניקו לחייל שנפגע בינוני טיפול ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא סובל מפגיעות בפלג גופו התחתון.

יומיים קודם לכן נפלו הלוחמת ליה בן נון והלוחם אורי יצחק אילוז בזמן שמירה בעמדה צבאית בגבול מצרים. כעבור כמה שעות נפל גם הלוחם אוהד דהן בחילופי אש עם המחבל שהרג את שני החיילים. האירוע התחיל במהלך הלילה, כשכוח צה"ל סיכל הברחת סמים באזור הגבול עם מצרים, במרחב חטיבת פארן. בשעות הבוקר המוקדמות, ככל הנראה בסביבות 6:30 הגיע המחבל לעמדה שבה היו הלוחם והלוחמת, ופתח עליהם באש.

מאוחר יותר בבוקר, כשלא ענו בקשר, יצא לעבר עמדת השמירה כוח, שגילה את החיילים ההרוגים. צה"ל פתח בסריקות ובסביבות הצהריים זיהה את המחבל בשטח. בינו לבין החיילים התפתחו חילופי יריות שבהן נהרג אוהד דהן והמחבל חוסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully