וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי נגד "ג'יי סטריט": "ארגון עוין שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 16:42

שר התפוצות טען כי אחד הארגונים הפוליטיים הגדולים של יהודי ארה"ב עשה פוטושופ לתמונה שלו כדי להציג אותו כמי שביצע תנועה מגונה לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית, במטרה לטרפד לו פגישות. "אין לי ציפייה מהם, ארגון שמקבל תקצוב מג'ורג' סורוס"

בוידאו: מפגינים ישראלים בניו יורק קוראים נגד השר שיקלי בפגישתו עם יו"ר הסוכנות היהודית./גילי גץ, אוריה בושי לוין

שר התפוצות עמיחי שיקלי כינה אמש (שני) את "ג'יי סטריט", אחד הארגונים הפוליטיים הגדולים של יהודי ארה"ב, "ארגון עוין שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל". בריאיון לאילה חסון בכאן 11 שיקלי התייחס לתיעוד השנוי במחלוקת מההפגנה למען ישראל בניו יורק בשבוע שעבר, במהלכו צולם לכאורה מבצע תנועה מגונה לעבר מפגינים נגד הממשלה ונגד המהפכה המשפטית, אך לאחר מכן הוכיח כי החזיק בידו דגל וזו לא הייתה מחווה מכוונת.

שיקלי טען אתמול בראיון ש"ג'יי סטריט עשה עריכה בפוטושופ ושלח כדי לטרפד פגישות, אין לי ציפייה מהם. זה ארגון לא חשוב - זה ארגון עוין שפוגע באינטרסים של מדינת ישראל. מי שתקצב את הארגון במיליון דולר זה ג'ורג' סורוס, אין מה לפנות אליו". שיקלי הוסיף: "זה שלפיד, ראש האופוזיציה, משתף פייק ניוז - אני חושב שזה שפל".

בהמשך הוסיף שיקלי לתקוף את הארגון, וכתב בציוץ בטוויטר: "הארגון זכה למענק נדיב ביותר מגדול מאחד מגדולי שונאי ישראל בדורנו ג'ורג סורוס, אנשי הארגון עומדים מאחורי הטרדות והתקפות אלימות כנגד חברי כנסת ושרים, שגם תנועת ה-BDS בעצמה מעולם לא הרשתה לעצמה, הארגון ניסה לסכל (ללא הצלחה) פגישות שלי עם גורמים שונים בארה"ב".

השר עמיחי שיקלי במהלך מצעד המוציא אצבע משולשת למפגינים נגד המהפכה המשפטית, בזמן צעדת התמיכה השנתית בישראל של ארגון JCRC-NY.
4 ביוני 2023. מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh, אתר רשמי
"עשו לי פוטושופ כדי לטרפד פגישות". השר שיקלי/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של: Jacob N. Kornbluh

בג'יי סטריט הגיבו לדברי שיקלי בציוץ שבו כתבו: "הוא קרא לנו כך בגלל שאנחנו עומדים לצד הישראלים כדי להגן על העתיד הדמוקרטי של המדינה ומתייצבים נגד האג'נדה הקיצונית והמסוכנת של ממשלת הימין הקיצוני".

ג'יי סטרייט היא שדולה פוליטית יהודית אמריקנית שהוקמה ב-2008 כדי לקדם את פתרון שתי המדינות בקרב חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית. במשך שנים הימין בישראל מחרים ומגדף אותה, אך נוכח ההקצנה בשנים האחרונות במפלגה הדמוקרטית היא הפכה לגוף פרו ישראלי משמעותי ביותר בוושינגטון.

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) תקף את שיקלי: "אין הבדל גדול בין השלט 'שמאלנים בוגדים' לבין דבריו של השר שיקלי. רק שאת השלט 'שמאלנים בוגדים' מחזיק כאן בארץ ביריון סדרתי, ואת הדברים האלה אומר השר שאחראי על הקשר עם יהדות העולם. שר שמגדיר ארגון המייצג מאות אלפי יהודים, כ'ארגון עוין' - אינו יכול להוביל את המאבק באנטישמיות".

נדב תמיר, מנכ"ל ג'יי סטריט ישראל, הגיב לדברי השר שיקלי: במשך שנים רבות שירתתי את מדינת ישראל בזירה הדיפלומטית, ומעולם לא נתקלתי בשר שעשה כל כך הרבה נזק לבריתות הכי אסטרטגיות של מדינת ישראל. אני גאה בישראל ומתבייש בשר שיקלי שהאשמותיו הם בבחינת דיבה חמורה נגד ארגון ציוני בכל רמ"ח איבריו ושס"ע גידיו. שיקלי מנותק לחלוטין מהמקום בו נמצאים מרבית יהודי ארה"ב, ומאות אלפי הישראלים המפגינים ברחובות כל שבוע כנגד ממשלתו האנטי-דמוקרטית ואנטי-ציונית. ציבור שאוהב את מדינת ישראל, אך לא מסכים עם מדיניות הממשלה בה מכהן. לא נירתע מהאשמותיו הביריונית, ונמשיך להגן על הברית הדמוקרטית החזקה והחשובה עם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully