וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה תושבי הצפון נעצרו בחשד לרצח חמאדה סאלם

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 17:09

ארבעה תושבי עכו וג'דידה מכר בטווח הגילים 31-23 נעצרו בחשד למעורבות ברצח חמאדה סאלם בעכו בחודש שעבר. בהמשך היום תבקש המשטרה מבית משפט השלום בחיפה את הארכת מעצרם

מעצר החשודים בניסיון חיסול איש עסקים בעכו באפריל 2023/קרדיט: תיק החקירה

היחידה המרכזית במחוז חוף עצרה הבוקר (ראשון) ארבעה תושבי עכו וג'דידה מכר בטווח הגילים 31-23 בחשד למעורבות ברצח חמאדה סאלם בעכו בחודש שעבר. בהמשך היום תבקש המשטרה מבית משפט השלום בחיפה את הארכת מעצרם.

הארבעה הם מועתז זוואוי כבן ה-30 מעכו, ג'ועד שעבאן בן ה-25 מג'דיידה מכר, מחמוד סעדי בן ה-24 מעכו העתיקה ועבד אל רחמן טנטורי בן ה23 מעכו העתיקה. המשטרה מייחסת להם את קשירת הקשר לרצח של המורה לספורט סאלם ובביצועו ב-6 למאי. הם נעצרו הבוקר מעט אחרי השעה 05:00, והועברו למשרדי הימ"ר, אך בחקירתם הם שותקים ואינם עונים לשאלות החוקרים. גם כך, המשטרה טוענת שיש לה ראיות הקושרות אותם לתכנון הרצח, לביצוע הרצח וכן לפעולות שבוצעו לאחריו.

חמאדה סלאם, שנרצח מתחת לביתו בעכו, עם אביו, אמו ואחותו. באדיבות המשפחה
סאלם עם אביו, אמו ואחותו/באדיבות המשפחה

מהדיונים שהתקיימו בבית משפט השלום בעכו עולה שבאופן כללי חוקרי הימ"ר סבורים כי הם יודעים כבר מה היה חלקו של כל אחד באירוע וכי הרצח בוצע תוך שימוש בכלי רכב אחד. החוקר שאהר פאר מימ"ר חוף ביקש להאריך את מעצרם ב-15 יום. מועתז זוואוי בן ה-30 מעכו טען באמצעות הסנגורים עו"ד זוהר ארבל ויוסף שלבי כי במועד הרצח היה בכלל במסעדת בשרים מפורסמת ברמת ישי. בעניין עבד אל רחמן טנטורי בן ה-23 מעכו העתיקה טענו הסנגורים כי היה בכלל בעכו העתיקה.

החוקר פאר ציין מנגד החוקר פאר טען מנגד כי חומר החקירה "מחליש מאוד" את הטענות האלה לאליבי. בענינו של סעדי הוסיף טען פאר כי כשנעצר נתפסו אצלו גם 1.5 גר של קוקאין וכ-16 גר של גראס.

עוד בוואלה!

המורה לספורט נורה למוות בגלל הקעקוע על ידו: "תוצאה של מדיניות גזענית"

לכתבה המלאה
חמאדה סאלם והקעקוע שבגללו נרצח בעכו - טעימה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
סאלם עם הקעקוע שבגללו נרצח/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

השופט זיאד סאלח ציין כי "מדובר בעבירה החמורה אשר בספר העונשין כאשר באירוע מעורב מספר רב של אנשים ויש להאריך את המעצר על מנת לאפשר למשטרה המשך איסוף ראיות". עם זאת הוא נעתר אך חלקית לבקשת המשטרה ובארבעה דיונים נפרדים הוא האריך את מעצר כל אחד מהם בחמישה ימים, עד יום חמישי.

החקירה נפתחה ב-6 במאי בשעות הערב, עם קבלת דיווח על אירוע ירי לעבר אדם בעכו. כתוצאה מכך נפצע תושב המקום כבן 25 באורח אנוש ופונה למרכז הרפואי לגליל שם נקבע מותו.

ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק ביאן מולא ציין כי "אנו ממשיכים כל העת בחקירת אירועי הרצח תוך השקעת משאבים רבים. במקרה זה קיימנו חקירה סמויה במסגרתה גיבשנו ראיות והבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של החשודים. נמשיך בחקירה מאומצת לצורך גיבוש ראיות נוספות והבאת המעורבים לדין".

חמאדה סאלם, נרצח באירוע אלימות בעכו. 6 במאי 2023. באדיבות המשפחה
חמאדה סאלם, קורבן הרצח בעכו ב-6 במאי 2023/באדיבות המשפחה

"ברגע שהגענו למצב הזה אז הריבון שלנו כושל והוא אמור להסיק מסקנות ולהתפטר. כולם צריכים ללכת הביתה. ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה - כולם. הם אחראים על ביטחון האזרחים. ביטחון זה לא רק מול מי שמעבר לגבול. קודם כול הביטחון הפנימי שלנו". אמר אתמול יוסף סאלם מעכו, אביו של חמאדה סאלם בן ה-24 כשנרצח מתחת לבניין בו מתגוררת המשפחה. הרצח הזה כבר גרר נקמה, בדובאי.

"חמאדה כנראה היה במעקב", תיאר האב יוסף בריאיון לוואלה!. "הוא נכנס לחנייה הפינתית שהייתה שמורה לו בחניון של הבניין שלנו. הוא כיבה את הרכב ואז הקיפו אתו שניים-שלושה חבר'ה, הם ירו בו, אחר כך עשו וידוא הריגה והסתלקו ברכב מילוט. תיארו לי את הסרטון שתיעד את כל זה, אבל אני לא רציתי לראות אותו. אני גם אבא ויש לי רגשות ולא רציתי לפתח רגשות נקמה, כי אני מאמין בשלטון החוק. אבל שלטון כושל מכניס את האנשים למערבולת של נקמה".

גבר נורה למוות בכביש 444 סמוך לראש העין, 8 ביוני 2023. דוברות משטרת ישראל
רצח בג'לג'וליה, אמש/דוברות משטרת ישראל

חמאדה סאלם, מורה לספורט, גדל כילד נורמטיבי וחיובי בבית נורמטיבי וחיובי. האבא יוסף סאלם עובד על הדוקטורט שלו. חמאדה סיים את בית הספר התיכון כצנלסון בנהריה ואחר כך לימודי A.B. מהמכללה האקדמית לגליל ועבר התמחות בהוראת חינוך גופני במכון ווינגייט. את הסטאג' כמורה לילדי ב' עד ט' שעשה בבית הספר כצנלסון הוא כבר סיים ותעודת הגמר של וינגייט, אותה היה אמור לקבל בשבוע הבא, הגיעה להורים לאחר מותו. עשרות מכתבים של תלמידיו נשלחו להורים, שעומדים לכלול אותם בספר שהם מפיקים לזכרו.

"תלמידים תמימים, נקיים מפוליטיקה וגזענות, שמספרים דברים נפלאים על הבן שלי, כמורה, כמדריך, כמאמן, שאפילו אני לא הכרתי", אומר אביו. "הוא היה צעיר בן 25, חייכן, אסרטיבי, חובב ספורט, היה שחקן כדורגל בבית"ר נהריה. בקבוצה הכירו אותו כשחקן מנהיג". חמאדה היה בן הזקונים במשפחה, אחותו הגדולה רופאה, אחיו נהג מונית. המשפחה במקור מהעיר העתיקה בעכו, אותה עזבו אחרי עם הנישואים כדי לשפר את תנאי החיים.

  • עוד באותו נושא:
  • עכו
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully