וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על האישומים בפרשת המסמכים: "לעולם לא אכנע, לעולם לא אעצר"

נשיא ארה"ב השתלח בממשל ביידן ובחוקרים נגדו בעצרות בחירות ראשונות מאז ההחלטה להעמיד אותו לדין על הסתרת המסמכים הסודיים. "אני לעולם לא אעזוב", אמר טראמפ על האפשרות שיורשע וסירב לפסול את האפשרות שיעניק לעצמו חנינה. "הדבר הטוב היחיד הוא שעליתי בסקרים"

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי "לעולם לא יעצרו אותי", בנאום ראשון שנשא מאז שבסוף השבוע הוגש נגדו כתב אישום בפרשת המסמכים המסווגים. בעצרות בחירות שערך טראמפ, המתמודד שוב על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לבחירות לנשיאות, בג'ורג'יה ובקרולינה הצפונית הוא תקף את משרד המשפטים, את ה-FBI ואת ממשל ביידן.

הוא אמר כי האישומים נגדו, הכוללים 37 סעיפים, הם "עיוות הצדק", וחזר על תיאוריות הקונספירציה שלפיהן הנשיא ג'ו ביידן החביא מסמכים סודיים בצ'יינהטאון בוושינגטון. "אנחנו צריכים לעמוד מול הדמוקרטים מהשמאל הקיצוני, מול התובעים הפוליטיים פורעי החוק שלהם", אמר טראמפ. "בכל פעם שאני טס בשמי מדינה דמוקרטית, אני מקבל צו זימון לבית משפט". 

"אני אניח הכול על הכף ואני לעולם לא אכנע. אני לא אעצר לעולם. אני לעולם לא אפסיק להילחם עבורכם", הוסיף הנשיא לשעבר, שמסובך בעוד שורת פרשות פליליות, כולל משפט שאמור להיפתח בניו יורק בשנה הבאה. טראמפ יתייצב ביום שלישי בבית משפט במיאמי, יום לפני שהוא חוגג את יום הולדתו ה-77. אם יורשע בעבירה החמורה ביותר המיוחסת לו - שיבוש חקירה - הוא עשוי להישלח לעד 20 שנות מאסר.

"עכשיו השמאל המרקסיסטי משתמש שוב באותו משרד המשפטים מושחת ובאותו FBI מושחת, והתובע הכללי ותובעים המחוזיים המקומיים כדי להתערב. הם מרמים. הם מושחתים. אסור לתת פרס לפושעים האלה. צריך להביס אותם, אתם צריכים להביס אותם. טראמפ האשים את ממשל ביידן בשימוש במשרד המשפטים בתור "כלי נשק" נגדו והוסיף: "כי בסופו של דבר, הם לא רודפים אותי. הם רודפים אחריך ואני רק עומד בדרכם", אמר.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, 10 ביוני 2023. רויטרס
"לא עשיתי שום דבר רע". טראמפ בעצרת בצפון קרולינה, הלילה/רויטרס

הוא כינה את כתב האישום האחרון נגדו - שלפיו הוא החזיק בארגזים של מסמכים מסווגים בחדר השינה, בשירותים ובאולם נשפים באחוזתו במאר-א-לאגו "מגוחך וחסר בסיס. הוא תיאר זאת כאחד מהמקרים "המזעזעים ביותר" של ניצול סמכות לרעה בהיסטוריה האמריקנית. לדבריו, "הדבר הטוב היחיד הוא שזה העלה את המספרים שלי בסקרים".

טראמפ חזר על התקפותיו חסרות הבסיס נגד יריבתו לשעבר הילרי קלינטון, שנחקרה על ידי משרד החוץ במשך כמה שנים על השימוש שלה במייל פרטי מבלי שעמדה לדין. השימוש שעשה המועמדת הדמוקרטית לשעבר בשרתים פרטיים, בניגוד לתקנות, עמד במרכז הקמפיין של טראמפ בבחירות ב-2016 וה-FBI החליט לפתוח בחקירת הפרשה ימים ספורים לפני הבחירות.

מסמכים מסווגים שנמצאו בחדר אמבטיה באחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו, פלורידה. משרד המשפטים של ארה"ב, אתר רשמי
ארגזי המסמכים המסווגים שאותרו באחוזה במאר-א-לאגו/אתר רשמי, משרד המשפטים של ארה"ב

במהלך נאומיו, טראמפ ציין גם את העובדה שמסמכים רשמיים נמצאו בביתם של ביידן ושל סגנו לשעבר מייק פנס, אולם הם לא הועמדו לדין. "לא קרה כלום לג'ו המושחת הזה, שיש לו כל כך הרבה מסמכים מסווגים. זה קן חולה של אנשים שצריך לנקות אותו מיד", אמר טראמפ לקול תרועות הקהל בג'ורג'יה.

בטיסתו לקרוליינה הצפונית לאחר נאומו בג'ורג'יה, אמר טראמפ לאתר "פוליטיקו" שהוא לא יפרוש מהמירוץ לנשיאות, גם אם יורשע באישומים האחרונים. "אני לעולם לא אעזוב," הוא אמר. כשנשאל אם הוא יעניק לעצמו חנינה אם יחזור להיות נשיא, אמר: "אני לא חושב שאי פעם אצטרך. לא עשיתי שום דבר רע".

seperator

לקראת בחירות 24' בארה"ב

  • סודות גרעין בשירותים ושקרים לחוקרים | כתב האישום נגד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים עשוי להסתיים ב-20 שנות מאסר
  • הסגן לשעבר יוצא נגד הבוס | מייק פנס פתח קמפיין, ותקף בחריפות את טראמפ: "ביקש ממני לבחור בינו לבין החוקה"
seperator

פנס, שנכנס בשבוע שעבר לפריימריז הרפובליקניים, השתתף גם הוא באירוע בקרוליינה הצפונית, בפעם הראשונה שבה הוא חולק אותו יעד עם הבוס לשעבר שלו. אף שבנאום פתיחת הקמפיין שלו בשבוע שעבר הוא תקף בחריפות את טראמפ על חלקו בהסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, הלילה גינה פנס את ה"פוליטיזציה" של משרד המשפטים והפציר בתובע הכללי מריק גרלנד "להפסיק להסתתר מאחורי התובע המיוחד ולעמוד מול העם האמריקני" כדי להסביר את הבסיס לחקירה הפדרלית נגד טראמפ.

בראיון לסוכנות הידיעות אי-פי לאחר נאומו, פנס אמר קרא את כתב האישום, אך הוא סירב שוב ושוב להביע את דעתו האישית עליו או לבקר את טראמפ.

"עצם טבעו של חבר מושבעים גדול הוא שאין הגנה", אמר פנס על ההליכים המשפטיים נגד טראמפ. "זו הסיבה שאמרתי היום שאני מתכוון לעודד סבלנות, לעודד אנשים להתפלל עבור הנשיא לשעבר, אבל גם עבור כל בעלי הסמכות ועבור המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully