וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע: לוחמי גדוד ברדלס סירבו לעלות לעמדה בתנאים הקיימים - והמשמרות קוצרו

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 22:43

לוואלה! נודע כי לוחמות ולוחמי הגדוד המעורב הבהירו למפקדיהם כי משמרות של 12 שעות שוחקות אותם עד כדי חוסר יעילות וכי מדובר בפקודה לא חוקית. בגיבוי הוריהם, הם דרשו שינוי מיידי בנהלים. לאחר שהמח"ט עורב בנושא, קוצרו המשמרות לשמונה שעות - גם בגזרה השכנה

בווידאו: אביו של סמ"ר אורי אילוז, שנפל אתמול בפיגוע: "היום הקשה בחיי, איך ממשיכים הלאה?"/מערכת וואלה!

לוחמים ולוחמות מגדוד ברדלס סירבו בימים האחרונים לעלות למשמרת של 12 שעות בגבול מצרים כמקובל בגזרה - כך נודע היום (שישי) לוואלה. זאת, בעקבות הפיגוע שבו נפלו שני חבריהם, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמלת ליה בן־נון, כששמרו בעמדה, וכן סמל-ראשון אוהד דהן, שנהרג במהלך המרדף אחר המחבל.

הלוחמים הבהירו למפקדים בפלוגה כי אין ביכולתם לבצע משמרות ארוכות כאלה, וכי הם עומדים בסירובם - בגיבוי הוריהם. החיילים מתחו ביקורת על הפיקוד בגדוד, ששחק אותם במשמרות ארוכות למרות תנאי מזג האוויר, וטענו כי הם מרגישים חסרי תועלת כשהנוכחות בשטח כה ממושכת. עוד טענו הלוחמות כי ההחלטה על משמרת ארוכה בתנאים הקיימים מנוגדת לפקודות, וכי הם דורשים שינוי מיידי בנהלים.

שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים 03 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
דורשים לשנות את הנהלים בעקבות הפיגוע. הלוחמים שנפלו בגבול מצרים/אתר רשמי, ללא

דיווח בנושא הועבר במהירות בין חמ"ל הגדוד בהר חריף לחמ"ל החטיבה המרחבית פארן שממוקמת ליד קציעות. לדברי גורמים המעורבים בנושא, בין המפקדים ללוחמים והלוחמות התנהל ויכוח ממושך, שהובא לידיעת מפקד החטיבה, אל"מ עידו סעד.

לבסוף, הוחלט לקצר את המשמרת מ-12 שעות לשמונה, ולצמצם את השמירה בגבול בעמדה אחת לפחות. לאחר התייעצויות בעוצבת אדום, הוחלט לקצר את המשמרת מ-12 לשמונה שעות גם בגזרה השכנה, עליה אחראי גדוד קרקל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודותי בו שתי לוחמות בחטיבת יואב עלו יחד לשמירה למשך 4 שעות בעמדת שומר יחיד, עמדת חסם, הסמוכה למוצב כיתתי. בעקבות הערכת המצב ואירוע החדירה בגבול מצרים, הוחלט להמיר את השמירה לעמדת צמד בשעות הלילה, מתבצע שיח פיקודי בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully