וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בגליל, רצח בראש העין: האלימות ברחוב מכה ללא הרף

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 2:52

לרצח ביפיע, אירוע פלילי מהחמורים בשנים האחרונות, הצטרף גם הירי הקטלני סמוך לראש העין, והביא את מספר הנרצחים במגזר הערבי מתחילת השנה לשיא בלתי נתפס של 98. להם מתווספת הילדה בת ה-3 שנפצעה קשה בכפר כנא. בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 קורבנות במגזר הערבי

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

האלימות ברחוב הערבי הגיעה אתמול (חמישי) לשיא בלתי נתפס. באחד מהאירועים הפליליים החמורים ביותר בשנים האחרונות נורו למוות חמישה צעירים בכפר יפיע, הסמוך לנצרת, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני. אירוע הירי היה סמוך לעסק לשטיפת מכוניות, ובצמוד אליו עלה רכב באש, ולא דווח על נפגעים. חמישה מהפצועים נפצעו אנוש ופונו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו את מותם. בין חמשת הנרצחים נעים מרג'יה, בעל העסק לשטיפת מכוניות בו התרחש הירי, ראמי מרג'יה, בן דודו של נעים, לואי אבו רג'אב, מוחמד כנאנה ואיברהים שחאדה.

כמעט במקביל נורו שני קרובי משפחה, פעוטה בת שלוש וגבר בן 30, ונפצעו קשה בכפר כנא. הם פונו לבית החולים פוריה סמוך לטבריה.

כעבור שעות אחדות נורה למוות תושב ג'לג'וליה בן 30, בזמן שנסע בכביש 444 סמוך לראש העין. זהו ההרוג השישי היום בחברה הערבית, וה-98 מאז תחילת השנה. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו והעניקו טיפול רפואי לגבר בן 33 שנפגע גם הוא מהירי ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמצבו בינוני.

זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הרצח ביפיע, 8 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנהג ההרוג, ככל הנראה, פגע בפצוע הנוסף לאחר שנורה. במשטרה בודקים חשד שברכבו של ההרוג היה מטען, ומסריקות שהתבצעו במקום אחר מבצעי העבירה, אותרו ברכב חלקי נשק. הרקע והנסיבות בבדיקה.
מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב מיוחדת בזירת הרצח במחלף קאסם, שבסיומה הטיל את החקירה על ימ"ר מרכז, לצד הנחיה לפעילות מבצעית מוגברת בכלל ערי המשולש ובערים רמלה ולוד.

בעקבות מותו של הגבר בכביש 444, עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה כי 98 ערבים קיפחו את חייהם מתחילת השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. 87 מהקורבנות נורו למוות ו-44 מהם היו בני פחות מ-30. לשם השוואה, בתקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי העמותה, היו 35 קורבנות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גבר נורה למוות בכביש 444 סמוך לראש העין, 8 ביוני 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח ליד ראש העין, 8 ביוני 2023/דוברות משטרת ישראל

בתגובה לירי ביפיע, ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי הוא "מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו".

נתניהו הוסיף כי הוא קיים השבוע שורת ישיבות בנושא הכנסת שב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית. "אני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה", אמר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע. אלי אשכנזי
"הטבח הזה על הידיים של בן גביר". השר לביטחון לאומי מבקר ביפיע, 8 ביוני 2023/אלי אשכנזי

ואולם ברחוב הערבי, הצהרות נתניהו, הדרג המדיני והמשטרה לא הרגיעו את הרוחות. "המשטרה מגינה על הרוצחים. תגיד לי שהם לא יודעים מי רצח, הם יודעים מי זה", אמר אחד מתושבי יפיע, בעקבות ביקור השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במקום. "המשטרה אחראית, M16 זה תוצרת צה"ל, תוצרת ישראל. היה אפשר להגיע לרוצחים תוך דקות, אם היה מקרה בעיר יהודית היו מתייחסים אחרת". אזרח אחר תקף את בן גביר: "לא צריך להתייחס אליו, חתיכת סמרטוט. הוא חרא של בן אדם - לא צריך לדבר עליו. יש לו תיקים הוא היה מחבל".

"הטבח הזה על הידיים של בן גביר", אמרה רולא דאוד, מנהלת שותפה בתנועת עומדים ביחד, בתגובה להגעת השר לזירת הרצח. "כמעט 100 נרצחים ערבים מאז תחילת השנה ובן גביר לא עשה דבר, הוא הפקיר אותנו לדמם למוות. בן גביר נכשל, ואנחנו שילמנו על זה בחיינו. הגיע הזמן שהוא יתפטר".

זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ועדת המעקב הכריזה על שביתה והפגנות מחאה. זירת הירי ביפיע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה אמר בתגובה: "טבח מזעזע הערב ביפיע. הדם על ידיהם של בן גביר ונתניהו.
אנחנו מתריעים וקוראים כבר שנים שיש להוציא את הנשק מהרחובות ולהיכנס בארגוני הפשע. מי שבאמת רוצה להיאבק בפשיעה חייב לפטר את בן גביר לאלתר. אנחנו לא נספוג את ההזנחה הזאת. נשבית את כל המדינה עד שזה ייפסק". ועדת המעקב העליונה הכריזה בעקבות מעשי הרצח על שביתה והפגנות מחאה.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לפיטורי השר בן גביר בתגובה לאירועי הירי בצפון. "הגיע הזמן שראש הממשלה יאמץ צעדים פרקטיים, 'ייכנס לאירוע' וישים את הנושא בראש סדר העדיפויות. הצעד הראשון צריך להיות פיטורי בן גביר שמתעסק במופעי רהב בבתי הכלא ובהדחת קצינים, במקום בצעדים בשטח. הוא לא יכול לטפל באירוע מורכב כזה, וספק אם הוא מעוניין לטפל בו. המחנה הממלכתי תגבה כל צעד נכון ואחראי - נדרשת תוכנית חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully