וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הרצח ביפיע: שביתה כללית תתקיים מחר בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 19:25

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה על השביתה בתגובה לאירועי הירי היום סמוך לנצרת, בהם נורו למוות חמישה בני אדם ונפצעו קשה בת 3 וגבר בן 33. הוועדה קוראת לארגן הפגנות בערים ובכפרים היום ובמהלך סוף השבוע הקרוב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הכריזה היום (חמישי) על שביתה כללית שתתקיים מחר בחברה הערבית בתגובה לאירוע הירי בכפר יפיע, בו נורו למוות חמישה צעירים. הוועדה קוראת לארגן הפגנות בערים ובכפרים היום ובמהלך סוף השבוע הקרוב.

המעקב מזהיר מהתרחבות הפשיעה, וקורא לערב את השב"כ. "אנו רואים במוסד הישראלי את האחריות המלאה לעלייה המדאיגה בפשיעה בחברה שלנו, שכן הגוף הרשמי הוא זה שנושא באחריות הרשמית ובעל יכולת למגר את התופעה הנוראה הזו", מסרו מהמעקב.

מוקדם יותר היום, נהרגו חמישה צעירים בכפר יפיע, הסמוך לנצרת, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני. אירוע הירי היה סמוך לעסק לשטיפת מכוניות, ובצמוד אליו עלה רכב באש, ולא דווח על נפגעים. החמישה נפצעו אנוש ופונו לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו את מותם. באותו זמן, שני קרובי משפחה, פעוטה בת שלוש וגבר בן 30, נפצעו קשה בכפר כנא, ופונו לבית החולים פוריה סמוך לטבריה.

זירת אירוע הירי, יפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת אירוע הירי ביפיע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתגובה לירי, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו".

נתניהו הוסיף כי הוא קיים השבוע שורת ישיבות בנושא הכנסת שב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית. "אני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה", אמר. דבריו נאמרים על רקע הצהרתו הבוקר של חבר הכנסת מהליכוד אליהו רביבו, שהודיע כי הוא רואה עצמו "חופשי ממחויבות קואליציונית" כל זמן שחוק השב"כ, שנועד לאפשר מעורבות של הארגון בטיפול בפשיעה הערבית לצד המשטרה, לא יקודם.

בהמשך, הגיע לזירה בכפר יפיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בן גביר, שהאשים את הממשלות הקודמות ב"עשרות שנים של הזנחה וחוסר משילות שמתפוצצות לנו בפנים". לטענת בן גביר הפתרונות לפשיעה הן הקמת המשמר הלאומי והכנסת השב"כ לנושא. "מודה לרה"מ שמקשיב, אני דורש שכבר בישיבת הממשלה הקרובה נקבל את ההחלטה הזו. שני הדברים האלה יוביאו למיגור האלימות בחברה הערבית", אמר.

עוד בוואלה!

טבח בגליל: 5 נורו למוות בכפר יפיע, בת 3 במצב קשה מירי בכפר כנא

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע. אלי אשכנזי
בן גביר בזירת הירי ביפיע, היום/אלי אשכנזי

התושבים במקום זעמו על התנהלות המשטרה והשר בן גביר. "המשטרה מגינה על הרוצחים. תגיד לי שהם לא יודעים מי רצח, הם יודעים מי זה", אמר אחד התושבים. "המשטרה אחראית, M16 זה תוצרת צה"ל, תוצרת ישראל. היה אפשר להגיע לרוצחים תוך דקות, אם היה מקרה בעיר יהודית היו מתייחסים אחרת". אזרח אחר תקף את בן גביר: "לא צריך להתייחס אליו, חתיכת סמרטוט. הוא חרא של בן אדם - לא צריך לדבר עליו. יש לו תיקים הוא היה מחבל".

"הטבח הזה על הידיים של בן גביר", אמרה רולא דאוד, מנהלת שותפה בתנועת עומדים ביחד, בתגובה להגעת השר לזירת הרצח. "כמעט 100 נרצחים ערבים מאז תחילת השנה ובן גביר לא עשה דבר, הוא הפקיר אותנו לדמם למוות. בן גביר נכשל, ואנחנו שילמנו על זה בחיינו. הגיע הזמן שהוא יתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully