וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשמו בתקיפת שומרים דרוזים - וביהמ"ש שוקל לשחררם למעצר בית

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 14:57

ביהמ"ש המחוזי בנצרת האריך מעצר של שני נאשמים, מבין 7 חשודים בתקיפת השומרים לפני ההילולה במירון, לטענתם אחרי שדיברו ביניהם בערבית, ובמקביל ביקש חוות דעת ביחס למסוכנותם. עו"ד של אחד הקורבנות: "הוא אזרח למופת, זה לינץ' על ידי אנשים אלימים וקיצוניים"

לפני ההילולה: צעירים תקפו את השומרים במתחם במירון/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית המשפט המחוזי בנצרת שוקל אפשרות לשחרר למעצר בית את שני הנאשמים שהיכו קשות מאבטחים בקבר רשב"י במירון. בינתיים החליט בית המשפט להאריך היום (רביעי) את מעצרם של השניים, ובמקביל לשלוח אותם לתסקיר מבחן במהלכו תתקבל חוות דעת ביחס למסוכנות הנשקפת מהחשודים. פרקליטות מחוז צפון מבקשת שהם יישארו במעצר. בעוד כחודש וחצי ייערך דיון נוסף ובו יוחלט אם להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם או לשחרר אותם למעצר בית.

המקרה הקשה אירע לפני כחודש, יומיים לפני ההילולה במירון. הנאשמים יעקב ברגר מחיספין ומאיר כנפו מבית שאן תקפו באלימות קשה שני שומרים שהיו במקום - שאפי חמוד וראמי גדיר. חמוד סיפר אחרי המקרה כי הנאשמים החלו לתקוף אותם אחרי שדיברו ביניהם בערבית. "באו אלינו כולם, שבעה, התחילו לתקוף אותנו", שחזר. "אני ניסיתי להגן על עצמי, הבחור השני ברח. תקפו אותו, היה לו דימום בראש. לי יש שבר ביד. יצאתי משם בנס, כמעט הרגו אותי. אמרתי להם 'אני דרוזי', והם המשיכו לתקוף אותי, לתת מכות. אחד מהם גם היה עם ברזל. הצלחתי איכשהו להגן על עצמי והצלחתי בסוף לקום ולברוח".

כתב האישום נגד ברגר מחיספין וכנפו מבית שאן מייחס להם עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש.

בית המשפט המחוזי בנצרת. 25 בדצמבר 2019. דוד כהן/פלאש 90, פלאש 90
בית המשפט המחוזי בנצרת. 25 בדצמבר 2019/פלאש 90, דוד כהן/פלאש 90

עו"ד נתי חיים ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי המייצג את שאפי חמוד כנפגע עבירה, הביע תקווה אחרי הדיון היום כי יאריכו את מעצר החשודים עד לתום ההליכים. "מדובר במקרה אלימות קשה מאוד, למעשה לינץ' על ידי אנשים אלימים וקיצוניים", טען עורך הדין והדגיש, "שאפי אזרח למופת, מילואמניק, תורם למדינה שסובל קשות, הן פיסית והן נפשית מאז המקרה. שאפי מעולם לא היה מעורב במקרה אלימות והדבר השפיע עליו ועל משפחתו קשות, החל בהתנהלותו היומיומית, וכלה ביכולתו לעבוד ולתפקד. צריך לזכור ששאפי בסך הכול עשה את עבודתו שכל מטרתה היא לשמור על בטחונם של המבקרים בהר מירון".

חיים הוסיף כי "אנשים שמכים אדם, קל וחומר ללא סיבה, שבעטו בראשו פעם אחר פעם, הכו עם ברזלים והשתמשו בנשק קר, מקומם רק מאחורי סורג ובריח". עו"ד חיים סיכם, "אנו מקווים שאותם פורעים יענשו בסוף ההליך על פי מלוא חומרת הדין, גם כדי שמקרים מכוערים אלו לא ישנו ותיווצר הרתעה משמעותית".

ד"ר אמיר חניפס, יו"ר המרכז הישראלי-דרוזי, ברך על החלטת השופט להאריך את מעצר הנאשמים ודרש מהפרקליטות "לעשות הכול כדי להביא את שלושת החשודים הנוספים למעצר בהקדם האפשרי האפשריים ולמצות איתם את הדין. לא נרפה עד שהצדק יצא לאור והאשמים יקבלו את עונשם למען יראו ויראו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully