וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי צפוי לדון בשבוע הבא בתוכנית הבנייה הרגישה ביותר בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 16:15

אחרי כמה דחיות בשל לחץ בינלאומי, נקבע מועד חדש לדיון לגבי תוכנית הבנייה בשטח E1 שבין ירושלים להתנחלות מעלה אדומים. התוכנית מעוררת דאגה רבה בארה"ב ובאירופה, כיוון שקידומה עלול לחתוך את הגדה המערבית לחצי ולמנוע מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

ועדת התכנון המחוזית של המנהל האזרחי צפויה לקיים בשבוע הבא דיון באחת מתוכניות הבנייה הרגישות ביותר בגדה המערבית - בשטח E1 שמחבר בין ירושלים למעלה אדומים. הדיון הקרוב מעורר דאגה רבה מצד ארצות הברית ומדינות באירופה.

למה זה חשוב

  • שטח E1 נחשב לאחד האזורים הרגישים ביותר בגדה המערבית מבחינה מדינית ובינלאומית. כבר למעלה משני עשורים מופעל על ישראל לחץ אמריקני ואירופי לא לקדם את תוכנית הבנייה באזור הזה.
  • החשש האמריקני והאירופי הוא שבנייה בשטח E1 תחבר בין מעלה אדומים לבין ירושלים ותיצור רצף אורבני ישראלי שיחתוך את הגדה המערבית לחצי וימנע הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי.
  • הנושא נחשב רגיש עוד יותר לאור רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לייצב את היחסים מול הבית הלבן ולקבל הזמנה לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן. קיום הדיון עלול להגביר את המתיחות בין ישראל לארצות הברית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אימג'בנק GettyImages, עיבוד תמונה
ביידן ונתניהו/עיבוד תמונה, אימג'בנק GettyImages

במוקד החדשות

  • הדיון שמתוכנן להתקיים ביום שני, 12 ביוני, הוא טכני בעיקרו ונועד לדון בהתנגדויות מהציבור לתוכנית הבנייה ב-E1. פקיד ישראלי בכיר אמר כי גם אם הדיון יתקיים לא צפויות להתקבל בו בשלב זה החלטות מעשיות על קידום בנייה במקום.
  • עם זאת, לאחר קיום הדיון בהתנגדויות תעבור התוכנית משוכה נוספת וקידום בנייה במקום יהפוך לקל יותר. ארצות הברית ומדינות אירופה מעוניינות למנוע אפילו את ההתקדמות המועטה ביותר בתוכנית הזו.
  • בזמן כהונתה של הממשלה הקודמת, נדחה פעמיים הדיון בהתנגדויות לתוכנית הבניה ב-E1 לבקשת ממשל ביידן וכמה מדינות אירופיות. זו הפעם הראשונה שהנושא יעלה לדיון מאז השבעת ממשלת הימין החדשה.
  • בסוף השנה שעברה הגישה עיריית מעלה אדומים עתירה לבית המשפט נגד הממשלה בדרישה לקיים את הדיון בהתנגדויות.

מה הם אומרים

  • "הממשלה הקיצונית והמסוכנת בתולדול המדינה מחסלת כל סיכוי לעתיד טוב יותר. אחרי חומש, זו יריקה נוספת בפרצופם של ידידנו האמריקנים, והמשך ישיר לפגיעה המתמשכת באינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל, הכול כדי לרצות את החברים של סמוטריץ'. נראה שממשלת הסיפוח ממשיכה לפעול לפי תוכנית סדורה שגוררת אותנו למציאות של אפרטהייד", נמסר מתנועת שלום עכשיו.
  • בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully