וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התקרית בגבול: "העברנו מסר למצרים - מצפים שהחקירה תהיה יסודית"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 12:33

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הסיעה לאירוע החריג שאירע אתמול בגבול מצרים והבטיח כי יופקו כל המסקנות הנדרשות מהאירוע על הפעילות לאורך הגבול. "הגדר בלמה שיטפון של מסתננים, אך עדיין יש הברחות ונסיונות חדירה", אמר נתניהו

בווידאו: נתניהו: "ישראל העבירה מסר למצרים - מצפים שחקירת האירוע תהיה יסודית"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לתקרית החמורה שאירעה אתמול בגבול מצרים. "ישראל העבירה מסר ברור לממשלת מצרים: אנחנו מצפים שהחקירה המשותפת תהיה ממצה ויסודית", הוא אמר. עוד הבטיח ראש הממשלה שיופקו "כל המסקנות הנדרשות ביחס לפעולותינו לאורך הגדר בגבול הדרום".

"הגדר הזאת, שנבנתה ב-2013, בלמה את השיטפון של המסתננים הבלתי חוקיים לישראל, אך עדיין יש בה הברחות ונסיונות מעת לעת של מחבלים לחצות את הגדר ולפגוע בכוחותינו", אמר. "נרענן את הנהלים, שיטות הפעולה והאמצעים כדי לצמצם עד למינימום את ההברחות וכדי להבטיח שפיגועים טראגיים כאלה לא יישנו", הבטיח ראש הממשלה.

נתניהו שלח את תנחומיו למשפחות שלושת ההרוגים, הלוחמים ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז והבטיח שהתקרית החמורה והחריגה תיבדק עד תום. "לב העם כולו עם המשפחות היקרות שעולמן חרב. כולנו איתן, ביגונן העמוק", הוסיף.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 4 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
ראש הממשלה בישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי, עמית שאבי

קצת יותר מיממה חלפה מאז נפלו שלושת לוחמי צה"ל ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז מירי מחבל שחדר ממצרים, ונסיבות הירי עדיין לא ידועות. גורם צבאי המשרת בגזרה בה נפלו הלוחמים, אזור הר חריף, שנכח במקום בזמן האירוע, סיפר לוואלה! כי "לפחות בנשק אחד היה מק-פורק (התקן בטיחות למניעת פליטת כדור - א"ב) בפנים. זה אומר שלא היה ירי לעבר המחבל, הוא הפתיע אותם".

בעניין ההסתערות על המחבל בה נפל אוהד דהן, כשלוש שעות אחרי שנפלו ליה בן נון ואורי אילוז, אחרי שהתגלו מימדי האובדן, אמר הגורם הצבאי: "עם קליע 5.56 מ"מ, אתה לא יכול להגיע אליו. לא יודע למה לא הביאו מקלע נגב, היו צריכים לירות עליו, לרתק אותו מרחוק עד שיגיע מסוק קרב, יכלו להביא מסוק קרב מהאוויר. למה היה צריך להסתער על המחבל? למה לסכן את הכוח?".

גורם צבאי במילואים, ששרת בגזרה עד לאחרונה הוסיף: "יש מצוקת כוח אדם בגזרה, אין מספיק לוחמים לגזרה כזו ארוכה. כולם מתפלאים שהחמ"ל לא שאל את הלוחמים מה קורה איתם כמה שעות, זו השגרה, שלא יספרו סיפורים. יש גזרות אחרות כמו ברצועת עזה שזה נוהל ברור. אתה זז 100 מטר מהנקודה שלך, וישר כולם עולים מול הסיור שלך. בגבול מצרים, זה אחרת לחלוטין. שלא לדבר על מפקדים בכירים שמגיעים לביקורים וסיורים בלי נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully