וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות אחרי המצעד: שני להט"בים הותקפו בירושלים; נערים שרפו דגלי גאווה

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 0:18

בתיעוד האירוע נראים עשרות צעירים מקיפים את השניים סמוך לתחנה המרכזית בבירה, וקוראים לעברם קריאות גנאי. המשטרה פתחה בחקירה. "סטירת לחי מצלצלת שמזכירה לנו שעם כמה שנפיץ אור, המאבק עוד לא תם - והשנאה כלפינו קיימת ומרימה את הראש"

שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים/דניאל עמרם ללא צנזורה

שעות בודדות לאחר מצעד הגאווה בירושלים שהסתיים ללא אירועים חריגים, שני להט"בים הותקפו הערב (חמישי) בסמוך לתחנה המרכזית בעיר על ידי קבוצה גדולה של צעירים שהתגודדה סביבם, תקפה אותם וקראה לעברם קריאות גנאי.

רק לאחר שמאבטח של רכבת ישראל נחלץ לעזרתם, הצעירים החלו להתפזר, לא לפני שקיללו אותם וצחקו על הצמד שנראה מבוהל ומפוחד. "יש לי רק שאלה אחת - איך זה לקבל בתחת?", אמר אחד מהצעירים במקום. "לכו הביתה, תחזרו לתל אביב יא בני שרמוטות", הוסיף אחר. במקביל, במשטרה פתחו בחקירת האירוע.

שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים. דניאל עמרם ללא צנזורה, אתר רשמי
שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים/אתר רשמי, דניאל עמרם ללא צנזורה

מלבד האירוע הקשה בתחנה המרכזית בירושלים, שלושה בני נוער תועדו שורפים דגל גאווה בגן העצמאות בסיום המצעד, וכשנשאלו למה הם עושים את זה, השיבו: "למה לא? בגללכם הלכתי את כל הים בתל אביב".

מי שצילם את הסרטון, חבר הקהילה הגאה בעצמו, סיפר לוואלה!: "רק סיימנו את הבמה המרכזית, עם כל האומנים הגדולים והרבה התרגשות, ופשוט תחושה שהבאנו לעיר כל כך הרבה אופטימיות. ואז כל הדבר הזה מתפוצץ לנו בפנים. זה כאב אדיר. לראות את השנאה בעיניים ולהבין שיש כאן אנשים שפשוט שונאים את עצם קיומנו. בגלל אנשים כאלה, אתה מבין למה המצעד הזה צריך להמשיך לצעוד".

עוד בוואלה!

עשרות אלפים במצעד הגאווה בירושלים; לפיד: "מי שתוקף את הלהט"בים, תוקף את הדמוקרטיה"

לכתבה המלאה
נערים שורפים דגלי גאווה בירושלים. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נערים שורפים דגלי גאווה בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר מסרה בתגובה לאירועי האלימות בירושלים הערב: "רק היום צעדנו בירושלים ביחד וכבר עכשיו קיבלנו תזכורת קשה ומהדהדת למציאות האלימה והלהט"בופובית. מיעוט קיצוני ואלים מרגיש בחודשים האחרונים שיש לו גב בחסות נבחרי ציבור שמנצלים את כוחם בכדי להסית נגד הקהילה הגאה ולהפיץ שנאה ובורות. כמו שהוכחנו היום, האהבה שלנו תנצח, הקהילה תמשיך לצעוד בכל מקום ולשפוך אור על החושך".

הבית הפתוח בירושלים הוסיף: "סטירת לחי מצלצלת שמזכירה לנו שעם כמה שאנחנו נפיץ אור, המאבק עוד לא תם, והשנאה כלפינו קיימת ומבינה את הראש. מבקשות ממי שמסתובבת הערב בעיר, להיות ערנית ולשמור על עצמה. אל דאגה, אנחנו ננצח".

שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס לפני פתיחת מצעד הגאווה בירושלים/ינון שלום יתח

מצעד הגאווה בירושלים התקיים בצהריים בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם, באירוע שפתח את חודש הגאווה. במהלך המצעד, שנערך תחת אבטחה משטרתית כבדה, לא נרשמו אירועים חריגים, למעט כמה עיכובים של מספר אזרחים בכניסות לתוואי הצעדה. מאוחר יותר, הם שוחררו.

לקראת האירוע, המשטרה נפרסה בכוחות גדולים בבירה, וכ-2,000 שוטרים ממחוז ירושלים ולוחמי מג"ב, גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, פעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתווי המצעד. במקביל למצעד, למתחם ההתכנסות בגן הפעמון הגיעו כ-30 מפגינים המזוהים עם ארגון להב"ה, ביניהם גם מייסד הארגון בנצי גופשטיין.

מצעד הגאווה בירושלים נחשב לאחד האירועים המורכבים ביותר אבטחתית בעקבות היסטוריה של פגיעה בצועדים, ובראשן רצח שירה בנקי, תלמידת תיכון שהגיעה למצעד ב-2015 שנרצחה בדקירות בידי ישי שליסל. גם השנה הגיעו איומי רצח לקראת המצעד, כשלתיבת המייל של הבית הפתוח הגיעו הודעות: "מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל", המאיים, תושב מעלה אפרים נעצר ימים ספורים אחר כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully