וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חמאס יוצא נגד מצעד הגאווה בירושלים: "מצעד של סוטים"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 20:19

חמאס הוציא הודעה ובה הוא קרא לפלסטינים להתעמת עם המשתתפים במצעד בירושלים, זאת כדי "להגן על מסגד אל-אקצא". ההודעה מצטרפת לשלל איומים שספג המצעד מכיוון ארגון להב"ה בראשות בנצי גופשטיין. המצעד יערך מחר בנוכחות של כוחות משטרה רבים, הנמצאים בכוננות גבוהה

בווידאו:השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתדרוך לקראת מצעד הגאווה בירושלים/המשרד לביטחון לאומי

מצעד הגאווה בירושלם יצא מחר (חמישי) לדרך, זו השנה ה-21. יחד עם ההכנות לקראת אלפי הצועדים שצפויים להגיע לבירה - כוחות משטרה רבים נמצאים בכוננות גבוהה, על רקע האיומים בימים האחרונים לפגיעה בצועדים. מנגד, מול נקודת הזינוק של המצעד מתוכננת הפגנת מחאה בארגון פעילי הימין בנצי גופשטיין וארגון להב"ה. בימים האחרונים הפיץ הארגון סרטונים וכרזות שקוראות להגיע להפגנה עם הקריאה "לא ניתן להפוך את ירושלים לסדום". גם תנועת החמאס פרסמה הודעה ותקפה בחריפות את המצעד.

המצעד יתחיל בשעה 15:30 סמוך לגן הפעמון, ויצעד תחת אבטחה כבדה ברחבי מרכז העיר, עד לעצרת הסיום בגן העצמאות - שם צפויים להגיע שרים וחברי כנסת וביניהם גם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד שינאם באירוע. המארגנים צופים את המצעד הגדול ביותר אי פעם ומצהירים כי דווקא על רקע האמירות האחרונות, בהן של חברי מועצת עיריית ירושלים, נגד קהילת הלהט"ב - יש לקהילה מוטיבציה גדולה במיוחד להגיע.

כאלפיים שוטרים ולוחמי מג"ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתווי המצעד, לשמירה על ביטחון המשתתפים, הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

בבוקר, ייערכו כ-10 חתונות חד-מיניות במשרדי העירייה, אחרי שסגן ראש העיר, יוסי חביליו, קרא בסוף השבוע שעבר לזוגות מהקהילה הגאה להתחתן בלשכתו ביום המצעד, כשרוב הזוגות המכריע גר בירושלים. עם תום הצעדה, צפויים שורת אירועים של הקהילה הגאה בברים ובמועדונים ברחבי העיר תחת הכותרת "טיפולי הרמה".

מצעד הגאווה בירושלים. שלו שלום, TPS
מצעד הגאווה בירושלים/TPS, שלו שלום

בהודעה שפרסם חמאס, הארגון כינה את האירוע "מצעד פרובוקטיבי של סוטים".בנוסף קרא דובר חמאס עבד אל-לטיף לפלסטינים להגיע למצעד הגאווה כדי להתעמת עם הצועדים. זאת, לדבריו, בכדי "להגן על מסגד אל-אקצא".

מוקדם יותר היום, יצא ארגון להב"ה בקמפיין גינוי נגד המצעד בירושליים. בפרסום כינו חברי הארגון את האירוע "מצעד התועבה" וקראו "לדתיים חילונים וחרדים לבוא למחאת נגד" שתתקיים באישור מול נקודת הזינוק למצעד הגאווה, בארגון בנצי גופשטיין. בכרזות וסרטונים הקוראים להגיע להפגנה נכתב: "לא ניתן להפוך את ירושלים לסדום".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ארגון להב"ה נגד מצעד הגאווה בירושלים. 31 במאי 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארגון להב"ה נגד מצעד הגאווה בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מצעד הגאווה בירושלים נחשב לאחד האירועים המורכבים ביותר אבטחתית בעקבות היסטוריה של פגיעה בצועדים, ובראשן רצח שירה בנקי, תלמידת תיכון שהגיעה למצעד ב-2015 שנרצחה בדקירות בידי ישי שליסל. גם השנה הגיעו איומי רצח לקראת המצעד, כשלתיבת המייל של הבית הפתוח הגיעו הודעות: "מקווה שישי שליסל יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל", המאיים, תושב מעלה אפרים נעצר ימים ספורים אחר כך.

אתמול בבוקר נתלש דגל הגאווה שהונף בחזית בית הספר ליד"ה בירושלים, בו למדה בנקי. "אם לא נניף את הדגל הזה במוסדות החינוך, הוא לא יונף בשום מקום", אמרה לוואלה תלמידה לשעבר בבית הספר. במקום הדגל שהורד, הונף דגל חדש לצידו של דגלי ישראל. בית הספר הגיב לאירוע: "בית הספר ימשיך לחנך למאבק נחוש באלימות לסוגיה, ולא מונה בחירות של אדם לבחור את הדרך בתוך חברה סובלנית ומכבדת על שוויון זכויות ללא הבדל דת, לאום, מגדר והעדפה מינית".

מוקדם יותר החודש נעצר גבר בן 37 בחשד שאיים על מארגני המצעד. החשוד הורחק לבסוף מאירועי גאווה למשך חצי שנה. הגבר, תושב ההתנחלות מעלה אפרים בשומרון, איחל במייל ששלח לחברי ארגון "הבית הפתוח" שישי שליסל, שרצח את שירה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה שהתקיים לפני כשמונה שנים, "יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל". החשוד הוסיף וכתב, "גועל נפש, איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת". בבית הפתוח ציינו כי מדובר באדם ששלח בשנים האחרונות איומים נוספים ודברי נאצה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתדרוך לקראת מצעד הגאווה בירושלים. דוברות המשרד לביטחון לאומי, אתר רשמי
"גם אם יש לי מחלוקת עם המצעד, הרי שמעל הכול הביטחון של הצועדים", בן גביר/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון לאומי

במהלך היום קיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הערכת מצב בנושא אבטחת מצעד הגאווה בירושלים. "צריך שתהיה אפשרות מקסימלית לחופש ביטוי, לזכות המחאה שהיא זכות יסוד וציפור נפשה של הדמוקרטיה, מותר להפגין במדינת ישראל על כל דבר. ודאי שהמדיניות שלי, במשמרת שלי, שאנשים יוכלו להפגין גם נגד מצעד הגאווה",אמר בן גביר. "אני לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית, אוטומטית מעוכב. לא לכך התכוון המשורר כשהוא מדבר על חופש ביטוי וחופש התנועה במדינת ישראל", הוסיף

בן גביר סיפר כי אמא לנער מהקהילה הגאה פנתה אליו: "היא שאלה אותי מה יהיה עכשיו במצעד הגאווה? צבטתי את עצמי ואמרתי לה: 'לא ברור לך שאני רוצה לשמור על הילד שלך מכל משמר ששערה משערות ראשו לא תיפול?'. זה התפקיד שלי, זו המשמרת שלי. כמובן שזה יהיה תפקידה של המשטרה לשמור, לאבטח ולדאוג שגם אם השר יש לו מחלוקת עם המצעד, הרי שמעל הכול הביטחון של אותם צועדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully