וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר לקראת מצעד הגאווה: "לא רוצה שאדם בחזות חרדית יעוכב"

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 15:04

השר לביטחון לאומי קיים הערכת מצב על אבטחת המצעד שייערך בירושלים מחר. "אמרתי לאמא שפנתה אליי ששערה לא תיפול מראשו של בנה במצעד", אמר בן גביר, אך הבהיר: "לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית מעוכב. לא לכך התכוון המשורר בחופש הביטוי"

בווידאו:השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתדרוך לקראת מצעד הגאווה בירושלים/המשרד לביטחון לאומי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים היום (רביעי) הערכת מצב על אבטחת מצעד הגאווה שייערך מחר בירושלים. ברקע נמצאת כוונת ארגון להב"ה, שבראשה עומד בנצי גופשטיין ובן גביר מכיר אותו היטב, לקיים הפגנה לצד הצועדים במצעד הגאווה.

"צריך שתהיה אפשרות מקסימלית לחופש ביטוי, לזכות המחאה שהיא זכות יסוד וציפור נפשה של הדמוקרטיה, מותר להפגין במדינת ישראל על כל דבר. ודאי שהמדיניות שלי, במשמרת שלי, שאנשים יוכלו להפגין גם נגד מצעד הגאווה", אמר בן גביר והוסיף: "אני לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית, אוטומטית מעוכב. לא לכך התכוון המשורר כשהוא מדבר על חופש ביטוי וחופש התנועה במדינת ישראל".

בן גביר סיפר כי אמא לנער מהקהילה הגאה פנתה אליו: "היא שאלה אותי מה יהיה עכשיו במצעד הגאווה? צבטתי את עצמי ואמרתי לה: 'לא ברור לך שאני רוצה לשמור על הילד שלך מכל משמר ששערה משערות ראשו לא תיפול?'. זה התפקיד שלי, זו המשמרת שלי. כמובן שזה יהיה תפקידה של המשטרה לשמור, לאבטח ולדאוג שגם אם השר יש לו מחלוקת עם המצעד, הרי שמעל הכול הביטחון של אותם צועדים".

מצעד הגאווה, איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
מצעד הגאווה, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר קראו המארגנים לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לאפשר לבן גביר לפקח על אבטחת המצעד. "השר לביטחון לאומי אינו מתאים לפקח על המצעד ולשמור על שלום הצועדים - נוכחותו בחפ"ק המשטרתי ופוטנציאל ההתערבות הפסולה שלו במבצע האבטחה המורכב מעוררת בנו דאגה עמוקה", כתבו.

מוקדם יותר החודש נעצר גבר בן 37 בחשד שאיים על מארגני המצעד. הוא הורחק לבסוף מאירועי גאווה למשך חצי שנה. הגבר, תושב ההתנחלות מעלה אפרים בשומרון, איחל במייל ששלח לחברי ארגון "הבית הפתוח" שישי שליסל, שרצח את שירה בנקי בת ה-15 במצעד הגאווה שהתקיים לפני כשמונה שנים, "יהיה שם לגמור את העבודה שהוא התחיל".

החשוד הוסיף וכתב, "גועל נפש, איך חוגגים את מחלת הנפש הזאת". בבית הפתוח ציינו כי מדובר באדם ששלח בשנים האחרונות איומים נוספים ודברי נאצה.

מצעד הגאווה בירושלים. שלו שלום, TPS
מצעד הגאווה בירושלים/TPS, שלו שלום

"כאלפיים שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתווי המצעד, לשמירה על בחטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה", נמסר בהודעת המשטרה.

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 15:00, ובשעה 17:00 ייצאו בצעידה במסלול מגן הפעמון, דרך רחובות דוד המלך, פלומר, קרן היסוד, קינג-ג'ורג', הלל, מנשה בן-ישראל. בסיום האירוע הצועדים יתכנסו בגן העצמאות.

במשטרה הבהירו כי כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, בכיכר פריז, ברחובות דוד המלך (בסמוך לכיכר פלומר) וההסתדרות/שמאי, שם השוטרים והמאבטחים יערכו בידוק ביטחוני על פי צורך. כמו כן, יציאה ממסלול המצעד תתאפשר אך ורק מהמקומות האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully