וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה חיילים בהם קצין נעצרו בחשד לתקיפת פלסטיני

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 14:10

ארבעה חיילים, בהם קצין בדרגת סגן, נעצרו בחשד שפגעו קשות בעצור פלסטיני. המקרה התרחש במוצאי שבת האחרונה והעצורים הם מחטיבת הנח"ל. המשטרה הצבאית חוקרת את האירוע לאחר שמפקדים דיווחו על המקרה. "הלוחמים מכחישים בתוקף הפעלת אלימות כלפי העצור"

מעצר מפגין פלסטיני בבילעין, 25 במאי 2007. אחמד גרבלי, פלאש 90
מעצר פלסטיני, תמונת ארכיון/פלאש 90, אחמד גרבלי

ארבעה חיילים, בהם קצין בדרגת סגן, לוחמי חטיבת הנח"ל, נעצרו בחשד שפגעו קשות בעצור פלסטיני בכפר בחטיבה המרחבית אפרים. כך אישר היום (רביעי) דובר צה"ל. המקרה התרחש במוצאי שבת האחרונה בעת פעילות מבצעית של הכוח. בתוך כך, המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע לאחר שהמפקדים בגדוד המדובר דיווחו על מקרה.

במהלך פעילות מבצעית של חטיבת הנח"ל ביהודה ושומרון למעצר מבוקשים לחקירת שב"כ, הוחלט על מעצר פלסטיני בשנות העשרים לחייו. במהלך כיתור ואבטחתו של המבנה בו שהה הפלסטיני, זוהה החשוד, שנאזק והועבר לג'יפ ממוגן. במהלך הנסיעה, נחבל הפלסטיני, קיבל טיפול רפואי והועבר למתקן ביטחוני. מאוחר יותר, התקבלה תלונה מהצד הפלסטיני לפיה לוחמי חטיבת הנח"ל תקפו אותו באלימות.

בעקבות המקרה, בצה"ל ביצעו בירור ראשוני, ולטענת גורמי צבא, החשוד נפל בשוגג וקיבל עזרה לאחר מכן. לפי הגורמים, ללוחמים לא הייתה כל כוונה לפגוע בו. מהפרטים הראשוניים של הבדיקה עולה כי המידע אודות המקרה הועבר לקצין מהגדוד, והוא בחר שלא העביר את האינפורמציה הלאה למפקדיו הבכירים יותר.

תרגיל של לוחמי חטיבת הנחל בבית מלון נטוש בארד, 8 בפברואר 2017. רויטרס
לוחמי חטיבת הנח"ל, תמונת ארכיון/רויטרס

בהתאם לממצאי הבדיקה הראשונית, הוחלט להעביר את המידע לידי המשטרה הצבאית החוקרת שפתחה בחקירה, ובהמשך הודיעה על מעצרם של ארבעה לוחמים מחטיבת הנח"ל, ביניהם קצין בדרגת סגן. עד כה, לא ברור האם הקצין היה נוכח באירוע או רק נחשף למידע עליו. מדובר צה"ל נמסר, כי לא ניתן להתייחס מעבר להודעה הרשמית, מאחר והנושא נמצא בחקירה.

גורם צבאי ששוחח עם וואלה! אמר כי במסגרת הפרשה, נעצרו שלושה לוחמים ומפקד מחלקה. לטענתם, כפי שהביא את דבריהם הגורם הצבאי, מדובר בנפילה של החשוד בזמן המעצר ובעת שהועבר לג'יפ. כמו כן, בגרסאותיהם הראשוניות של הקצין והלוחמים, הם הכחישו כל קשר לאלימות וטענו כי דיווחו על המקרה מיד לאחר מכן, גם הקצין. לטענת הגורם, החשוד נועד עם רופא באופן מיידי לאחר האירוע, וקיבל טיפול. נכון לשעה זו, הלוחמים והמ"מ מתעקשים כי לא בוצעה כל פעולה חריגה.

תגובת באי כוח קצין ולוחם, המיוצגים על ידי רס"ן עמית שוחנצקי וסרן אמיר גונמן, מטעם הסנגוריה הצבאית: "הלוחמים מכחישים בתוקף הפעלת אלימות כלפי העצור הפלסטיני אשר נעצר בחשד לפעילות טרור. ככל הנראה העצור מעד בעת הוצאתו מהרכב. הלוחמים פעלו על פי ההנחיות, דיווחו באופן מיידי על הפציעה ופעלו למתן טיפול רפואי לעצור מיד לאחר נפילתו".

עוד בוואלה!

לוחם גולני נאשם בהתעללות בפלסטיני כנקמה על כך שצילם אותו

לכתבה המלאה
פעילות לוחמי חטיבת הנח"ל באזור שכם. יוני 2014. דובר צה"ל
פעילות לוחמי חטיבת הנח"ל באזור שכם, תמונת ארכיון/דובר צה"ל

בהקשר זה, יצוין כי מוקדם יותר החודש, התביעה הצבאית הגישה כתב אישום חמור נגד חייל בדרגת סמ"ר בגין תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים כלפי פלסטיני תושב יהודה ושומרון. זאת, לאחר שיחד עם שלושה חיילים נוספים עצר ותקף כוכב טיקטוק פלסטיני, כ"נקמה" על כך שתיעד אותם.

על פי כתב האישום, החייל, יחד עם שלושה חיילים נוספים מגדוד 51 בחטיבת גולני, עצרו את ההפלסטיני במהלך משימת סיור, העלו את הפלסטיני לג'יפ צבאי ונסעו עימו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ואחריה, הכו החיילים את הפלסטיני והפעילו אלימות באמצעות נשק. כמו כן, החיילים איימו עליו, לרבות איומים בנשק. לבסוף, השאירו אותו במקום אליו נלקח, כשהוא סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully