וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל תסכול מהתגובה לאיראן: האמירויות פרשה מכוח ימי בהובלת ארה"ב

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 11:47

אחרי שדווח על אכזבה של אבו דאבי מהעדר התגובה של וושינגטון להשתלטות על שתי המכליות במפרץ מוקדם יותר החודש, באמירויות אמרו כי הם פרשו לפני חודשיים מקואליציה ימית של 43 מדינות: "מחויבים לדיאלוג ולדיפלומטיה לקידום הביטחון והיציבות באזור"

בווידאו: כלי שיט של משמרות המהפכה משתלטים על מכלית במפרץ/רויטרס

איחוד האמירויות הערביות הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא פרשה מכוח ימי בהובלת ארצות הברית לפני חודשיים. זאת בצל השתלטותה של איראן על שתי מכליות נפט במפרץ בשבועות האחרונים, ודיווח שלפיו הנסיכות הביעה תסכול מהעדר התגובה של וושינגטון.

הכוח, המורכב מ-34 מדינות, אמור לשמור על הביטחון ולהילחם בטרור ובפיראטיות בים האדום ובמפרץ הפרסי. באזור עוברים כמה מנתיבי השיט החשובים ביותר בעולם, ומאז 2019 נתפסו או נפגעו כמה מכליות נפט בפעולות שיוחסו לאיראן על רקע המתיחות שלה מול ארצות הברית.

"בעקבות הבחינה המתמשכת שלנו את יעילות שיתוף הפעולה הביטחוני עם כל השותפות שלנו, איחוד האמירויות הערביות פרשה לפני חודשיים מהשתתפותה בכוחות הימיים המשולבים", נמסר בהודעת משרד החוץ של האמירויות, שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית.

האמירויות הבהירה כי היא מחויבת לדיאלוג ולדיפלומטיה כדי לקדם את הביטחון והיציבות באזור, ולביטחון השיט בימה בהתאם לחוק הבינלאומי.

כלי שיט של משמרות המהפכה של איראן משתלטים על המכלית "ניובי" במפרץ הפרסי, 3 במאי 2023. רויטרס
תיעוד מהשתלטות כלי השיט האיראניים על המכלית "ניובי" במפרץ, החודש/רויטרס

ארצות הברית טרם הגיבה להחלטה, שמגיעה לאחר דיווח בוול סטריט ג'ורנל שלפיו באבו דאבי לוחצים על וושינגטון לנהוג בתקיפות רבה יותר מול טהראן אחרי שהשתלטה על שתי מכליות נפט ששטו במפרץ מוקדם יותר החודש. אחת המכליות הייתה בדרך מדובאי אל נמל פוג'ירה.

בתגובה לפרסום בוול סטריט ג'ורנל, מסר משרד החוץ של האמירויות כי הדיווח, שהתבסס על גורמים בארצות הברית ובמפרץ, היה "אפיון שגוי" של השיחות שקיימו שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully