וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער הוציא אולר וברח: פרטים חדשים מהאישום נגד הפסיכולוג המואשם בעבירות מין

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 10:57

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסם באופן חלקי את עיקרי כתב האישום שהוגש השבוע הפסיכולוג מוטי ג'יני, לו מיוחסות עבירות מין חמורות כלפי ארבעה מטופלים - בהם ילדים על הרצף האוטיסטי. לוואלה! נודע כי עלו חשדות נגדו גם בעת ששהה בארה"ב

בווידאו: מוטי ג'יני הוא פסיכולוג הילדים מחיפה החשוד בתקיפת מטופליו/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (רביעי) לפרסם באופן חלקי את עיקרי כתב האישום שהגישה בראשית השבוע פרקליטות המחוז נגד הפסיכולוג מוטי ג'יני, לאחר שבעבר סגרה את התיק נגדו כביכול "מחוסר ראיות". השופט ניצן סילמן הורה לו להפקיד 10,000 בקופת בית המשפט לחתום על ערבות 50 אלף ש"ח נוספים, ולהפקיד את דרכונו תוך שאסר עליו לצאת את הארץ.

העבירות המיוחסות לו מתפרשות על פני כשלושה עשורים והן מייחסות לו עבירות שבוצעו לכאורה בישראל בלבד. לוואלה! נודע כי חשדות דומים כנגד ג'יני עלו גם בתקופה בה שהה בארצות הברית בזמן לימודיו. יצוין כי התיק נפתח שוב לפני כשנתיים ופורסם לראשונה בוואלה!, וכעבור זמן מה - שמו הותר לפרסום לבקשת וואלה וגורמי תקשורת אחרים.

הותר לפרסום: מוטי ג'יני הוא פסיכולוג הילד שחשוד בתקיפה מינית של מטופליו 
29.6.21. יואב איתיאל
הפסיכולוג מוטי ג'יני, החשוד שהטריד מינית את מטופליו, לצד עורכת דינו תמי אולמן/יואב איתיאל

מוטי (מרדכי) ג'יני, יליד 1963 תושב חיפה, שימש במשך שנים רבות כפסיכולוג, ובמסגרת עבודתו טיפל בקטינים וכן במטופלים המצויים על רצף הספקטרום האוטיסטי. ג'יני הציג עצמו כדוקטור וכפסיכולוג התפתחותי בכיר ומומחה לטיפול בילדים הסובלים מאוטיזם, חבר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל. ג'יני החזיק בקליניקה פרטית במרכז הכרמל והציג את עצמו כפסיכולוג ראשי של מרכז מילמן, מרכז טיפולי מוכר בצפון הממומן בין היתר על ידי כספי ציבור ממשרד הבריאות, משרד הרווחה ורשויות מקומיות.

כתב האישום שהוגש בתחילת השבוע מייחס לו ביצוע עבירות מין כלפי ארבעה מטופלים - כולם היו ילדים בעת שטיפל בהם. המעשים כלפי הראשון שחשף את מעלליו של ג'יני לוואלה! אירעו לפני שנים רבות כאשר הגיע בהיותו בן 12 לטיפול אצלו. בכתב האישום נטען שבמהלך הקשר הטיפולי, ביצע בו הפסיכולוג ג'יני עבירות מין עד אשר באחד האירועים הוציא הנער מכיסו אולר, אמר לפסיכולוג להפסיק וברח מהקליניקה.

עוד נמסר כי זמן מה לאחר המפגש המדובר, הגיע הפסיכולוג לביתו של המתלונן וביקש ממנו שלא יספר לאף אחד על מה שקרה בקליניקה, וכך נצר הילד את הסוד במשך עשרות שנים. עוד לפי כתב האישום, בין השנים 2016 ל-2021, במספר רב של הזדמנויות, ביצע ג'יני מעשים מגונים בשלושה ילדים נוספים שהיו בטיפולו ושנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.

עוד בוואלה!

הפסיכולוג מוטי ג'יני מואשם במעשים מגונים בילדים אוטיסטים שטיפל בהם

לכתבה המלאה
עורכת הדין שחף אולמן. רויטרס
עו"ד שחף אולמן/רויטרס
עו"ד יעקב שלומוביץ. שלומי גבאי
עו"ד יעקב שלומוביץ/שלומי גבאי

שלושת המתלוננים הגיעו אליו בעודם קטינים על מנת שיעניק להם טיפול פסיכולוגי, אם כי לפי עובדות כתב האישום, הוא ניצל את הקשר הטיפולי, ובמהלכו פגע בהם מינית שוב ושוב. הפרקליטות טוענת כי הפסיכולוג ניצל את מצבם של הילדים בהיותם חסרי ישע כשהוא אחראי עליהם.

ככתוב באישום, המעשים המגונים שביצע ג'יני כללו בין היתר ליטוף גופם של הילדים, ובחלק מהמקרים אף ליטוף של איברים אינטימיים בגופם, מעל ומתחת לבגדים. במקביל להגשת האישום, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להגביל את ג'יני "מעיסוק הקשור בעבירה" עד לסיום ההליכים המשפטיים כנגדו.

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת עם עו"ד יעקב שלומוביץ ועו"ד שחף אולמן את הפסיכולוג מוטי ג'יני, אמרה לוואלה! כי "הוא מכחיש את האמור וטוען כי נגרם לו עוול עם הגשת כתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully