וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקווה" על אדמת אזרבייג'ן: הנשיא הרצוג נפגש עם מקבילו האזרי

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 14:32

הנשיא הרצוג התקבל בבירה באקו וערך פגישה מדינית עם הנשיא אילהם אלייב. במהלך הפגישה דנו בהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות, וכן באיום האיראני. הרצוג: "האסטרטגיה והחזון המשותפים שלנו מבוססים על עשיית טוב, באמצעות דיאלוג כן ופתוח בין יהודים למוסלמים"

בווידאו: ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באזרבייג'ן/וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שלישי) עם נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב. הנשיא התקבל בבירה באקו בטקס קבלת פנים ממלכתי, במהלכו נוגן המנון המדינה "התקווה". לאחר מכן, ערכו הנשיאים פגישה מדינית.

בפגישתם דנו הנשיאים ביחסים הבילטרליים ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. לאחר הפגישה, התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות שתי המשלחות. לאחר מכן הנשיאים נשאו הצהרות לתקשורת. הרצוג הודה למקבילו האזרי והזמין אותו ואת רעייתו לביקור בישראל, "כסמל לחברות המדהימה בינינו שהתפתחה לאורך השנים".

קבלת הפנים של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בארמון הנשיאות באזרבייג׳ן. 30 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הרצוג והנשיא האזרי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הרצוג המשיך, "האסטרטגיה והחזון המשותפים שלנו מבוססים על עשיית טוב, באמצעות דיאלוג כן ופתוח בין יהודים למוסלמים, חזון שאפשר לחלום עליו וגם להראות אותו. זהו לא סוד שמדינתכם היא מוסלמית עם רוב עיקרי שיעי ועדיין האהבה והחיבה שיש בין מדינותינו מהוות דוגמא על איך אנחנו יכולים לשנות את העולם ולהתקדם קדימה".

עוד הדגיש הנשיא הרצוג את האיום האיראני. "אנחנו מסתכלים על המבנה האזורי-ביטחוני שמאוים על ידי איראן, נושא שדנו עליו לעומק, ואנחנו מצפים לפיתוח שיתופי הפעולה בינינו בתחומים רבים כמו באקדמיה, בחקלאות ובתחומים רבים אחרים", אמר בנאומו.

קבלת הפנים של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בארמון הנשיאות באזרבייג׳ן. 30 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
משמר הכבוד באזרבייג'ן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא אזרבייג'ן אלייב בירך את הרצוג ואמר כי ביקורו "מדגים את הקרבה והשותפות בינינו". הוא הוסיף, "פתיחת השגרירות האזרבייג'נית בישראל השנה תאפשר להעלות את הקשרים עם ישראל לגבהים נוספים, ובמקביל היא תיצור הזדמנויות נוספות לייצר אינטראקציה קרובה יותר בין שני העמים".

זאת ועוד, במהלך הביקור שרי הבריאות של ישראל ואזרבייג'ן חתמו על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי הבריאות בשתי המדינות. ההסכם עליו חתם השר משה ארבל כולל תכנית לשיתוף פעולה בין משרדי הבריאות של ישראל ואזרבייג'ן לשנים 2028-2023, בתחומי בריאות דיגיטלית; פדיאטריה; אונקולוגיה; מוכנות לחירום; הובלת חדשנות בבתי חולים ורפואה בקהילה. הנשיא הרצוג בירך על כך, "החתימה המשותפת של שרי הבריאות שארעה קודם היא דוגמה לכמה שיתופי פעולה נרחבים יש בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully