וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 אלף איש ליוו למנוחות את הרב אלדשטיין בבני ברק

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 20:34

רחובות מרכזיים בעיר נסגרו לקראת הלווייתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי אחר הצהריים, התחבורה הציבורית לעיר תוגברה. מסע ההלוויה החל באמירת פרקי תהילים, רבבות במקום

הלווית הרב אדלשטיין/מערכת וואלה!

יותר מ-100 אלף בני אדם השתתפו היום (שלישי) בהלווייתו של מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי, הרב גרשון אדלשטיין, שהלך הבוקר לעולמו והוא בן 100. עומסי תנועה חריגים נרשמו יחד עם צירים מרכזיים שנחסמו בשל ההלוויה המתקיימת בבני ברק. מסע הלוויה החל באמירת פרקי תהילים, רבבות במקום.

הרב אליעזר כהנמן, מראשי ישיבת פונביז' שבראשה עמד הרב אדלשטיין ספד לו בפתח הלוויה ואמר כי "אנחנו עומדים פה היום עם שינוי גדול, לא רק לישיבה אלא לכל כלל עם ישראל". לדבריו, "איזה מצב שיהיה עם או בלי רבי גרשון, יש תמיד את הקדוש ברוך הוא. השם ישלח תנחומים למשפחה, לכל התלמידים בישיבה ולכל עם ישראל".

הרב דוד לוי, חתנו של הרב אדלשטיין ספד לו: "איך קורה דבר כזה? כל החיים שלך היה להעמיד תלמידים שיהיו בלימוד, ביראת שמיים, במידות טובות ובהנהגה טובה בין חברים. אין לי ספק שהוא לא פגע בזבוב, הוא עבד על זה כל חייו. כל הזמן היית מסתכל בצורה טובה ואמרת לראות כל אחד בעיניים טובות אז תסתכל גם עלינו בעיניים טובות. תתפלל על המשפחה, על הישיבה ועל כל כלל עם ישראל. שם בשמיים אין לנו ספק שתוכל לפעול שנלך בדרך שהנחלת לנו".

הלווית הרב גרשון אדלשטיין, ישיבת פוניבז', בני ברק, 30 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מסע ההלווייה של הרב אדלשטיין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חסימות הכבישים בבני ברק והסביבה

  • כביש 4 חסום לתנועה לשני הכיוונים בין צומת גנות לצומת מורשה והכניסות לכביש זה.
  • ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לציר זה ולבחור בדרכים חלופיות, בשעה זו עומסי תנועה כבדים בצירים הבאים:
  • כביש 1 לכיוון מערב ממחלף נתב"ג עד קיבוץ גלויות
  • כביש 4 לצפון מחלף גן רווה עד מחלף גנות
  • כביש 20 לדרום גלילות-לה גוורדיה
  • כביש לצפון חולון עד ארלוזורוב
  • 531 למזרח צומת רעננה עד אלישמע
  • כביד 461 למערב אור יהודה- מסובים
  • כביש 412 היציאה מרשל"צ (דרך המכבים) עד כביש 461 הכניסה ליהודה

עוד בוואלה!

תמך ביוצאים בשאלה, האמין בחינוך "בדרכי נעם": המורשת של הרב אדלשטיין

לכתבה המלאה
מאות אלפים צפויים ללוות למנוחות את הרב אדלשטיין בבני ברק 30 במאי 2023. רשת העיתונאים הנקודה, אתר רשמי
קברו של הרב אדלשטיין/אתר רשמי, רשת העיתונאים הנקודה

הרב דב לנדו, אחד הרבנים ששמו עלה כמי שיעמוד בהנהגה הליטאית לאחר פטירת הרב אדלשטיין ספד ואמר כי "כל ימיו משחר נעוריו עסק בלימוד תורה ובעומק הבנתה, העמיד תלמידים שהם העמידו תלמידים. בעניין גמילות חסד היו משחרים לביתו והוא היה מסייע להם בעצה ותשובה שקולה ונבונה. הבאים למעונו נענו באופן נעלה, בכובד ראש ובהשתתפות במצוקותיהם, ברוגע ושלווה בהתייחסות עמוקה לכל ענינייהם. הוא ראה בכל עניין דבר אישי".

הרב ברוך מרדכי אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ספד גם הוא בלוויה: "היו לו שני תפקידים, תפקיד ראש הישיבה של הדור ותפקיד מנהיג הדור. איזו דמות מופת הוא היה לכל אחד, תמיד בצורה שקטה ובשיקול דעת על כל דבר. איך הוא ידע לשמוע כל אחד, לחשוב על כל דבר. הוא איננו אבל תראו איזו משפחה הוא השאיר, כולם גדולי תורה. איזה הפסד לנו. מי כמוהו ידע להסביר לנו את קושי התקופה ואיך לרפא".

המשטרה ביקשה מהציבור המגיע להלוויה לעשות זאת באמצעות תחבורה ציבורית. רכבת ישראל מפעילה רכבות מיוחדות בין תחנות ירושלים יצחק נבון ותל אביב סבידור מרכז. בשל העומסים ייתכנו שינויים בתדירות הרכבות בתחנות ראשון לציון משה דיין, בת ים, חולון, בני ברק, פ"ת, ראש העין צפון, כפ"ס נורדאו, הוד השרון סוקולוב, רעננה, והשירות בתחנות אלו צפוי לרדת מארבע רכבות מידי שעה, בשעות השיא, לשתי רכבות מידי שעה.

הלווית הרב גרשון אדלשטיין, ישיבת פוניבז', בני ברק, 30 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מסע ההלווייה של הרב אדלשטיין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הרב אדלשטיין היה נשיא מועצת גדולי התורה של תנועת "דגל התורה", אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה, שבראשה עומד ח"כ משה גפני. אדלשטיין שימש גם כראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, מהישיבות המוכרות והבולטות של הליטאים. למרות גילו, הוא הקפיד מדי שבוע למסור את שיעורו בפני התלמידים, ובמהלכו התייחס לעתים קרובות לנושאים אקטואליים שנמצאים על סדר היום.

רק לאחרונה ביקש מתלמידיו לא להיכנס לעימותים עם המפגינים נגד הרפורמה המשפטית שהגיעו למחות בעיר. הרב שמר עד שנותיו האחרונות על צלילות, קיבל קהל והכריע בנושאים ציבוריים. לפני יותר משנה ירש את מקומו של הרב חיים קניבסקי וכך הפך למנהיג המרכזי של הציבור הליטאי-חרדי. זאת, לאחר ארבע שנים בהן היה "מספר 2" של הרב קנייבסקי, וסירב לחלוק עליו בפומבי בעניינים ציבוריים ופוליטיים, אף שלעתים דעותיהם היו שונות.

הרב גרשון אדלשטיין, 5 בדצמבר 2018. אהרון קרון, פלאש 90
הרב גרשון אדלשטיין, 5 בדצמבר 2018/פלאש 90, אהרון קרון

הרב אדלשטיין היה ידוע כמי שלא נכנע לתכתיבים, וכמנהיג שהכתיב סדר עדיפויות שונה מקודמו. לאחר פטירתו עולה השאלה מי יתפוס את מקומו, ומזה שנים נראה כי בציבור הליטאי לא יהיה "מרן" אחד שימלא את החלל, אלא שורה של רבנים בכירים שיעמדו בחזית ההנהגה הרוחנית והפוליטית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב אדלשטיין. "היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה", מסר, "תפיסתו התורנית-יהודית שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים - ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאדלשטיין ושלח את תנחומיו לבני משפחתו. "הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקשב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully