וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ יפן פיטר את בנו שערך מסיבה במשכן הרשמי: "צריך לקחת אחריות"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 12:59

בתמונות שפירסם השבועון "שוקאן בונשון" נראה שוטארו, בנו של ראש הממשלה ובעל תפקיד רשמי, לצד עשרה קרובי משפחה מדגמנים למצלמה או שכובים על המדרגות במשכן הרשמי, כחיקוי לתמונות הקבוצתיות של שרי קבינט טריים

בנו הבכור של פומיו קישידה, ראש ממשלת יפן, צפוי לפרוש מתפקידו הרשמי כמזכיר לעניינים פוליטיים, על רקע סערה ציבורית בנוגע לשימוש שלו במשכן הרשמי של ראש הממשלה למסיבה פרטית.

בתמונות שפירסם השבועון "שוקאן בונשון" נראה שוטארו, בנו של ראש הממשלה, לצד עשרה קרובי משפחה מדגמנים למצלמה או שכובים על המדרגות במשכן כחיקוי לתמונות הקבוצתיות של שרי קבינט טריים. שוטארו עומד במרכז, המקום ששמור בדרך כלל לראש הממשלה.

בתמונות אחרות שצולמו במסיבת "שכחו את השנה" (bonenkai ) שנערכה ב-30 בדצמבר ב-2022, נראים האורחים עומדים על במה בחיקוי של מסיבת עיתונאים.

ההתפטרות של שוטארו קישידה היא מהלומה לאביו, ששיעור התמיכה בו השתפר לאחר פסגת ה-7G שמערכה בהירושימה מוקדם יותר החודש וניסיון התנקשות בחייו בחודש שעבר. "בתור המזכיר לעניינים הפוליטיים של ראש הממשלה, מה שעשה היה לא ראוי, והחלטתי להחליף אותו כדי שייקח אחריות", אמר קישידה אתמול (שני). "כמובן, אני האחראי למינוי שלו", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, בנו יוחלף בעוזר ותיק של קישידה, טקאיושי ימאמומוטו, ביום חמישי. קישידה הודה כי ברך לשלום את האורחים במסיבה אך לא נשאר לארוחת הערב.

שוטארו קישידה במסיבה במשכן הרשמי של ראש הממשלה. טוויטר, צילום מסך
שוטארו במסיבה/צילום מסך, טוויטר
שוטארו קישידה במסיבה במשכן ראש הממשלה פומיו קישידה. טוויטר, צילום מסך
שוטארו במסיבה/צילום מסך, טוויטר
ראש ממשלת יפן פומיו קישידה ובנו שוטארו קישידה. רויטרס
פומיו קישידה ובנו שוטארו/רויטרס
ראש ממשלת יפן במסיבת עיתונאים מתנצל על התנהגות בנו. רויטרס
ר"מ יפן פומיו קישידה במסיבת עיתונאים שבה הוא מתנצל על התנהגות בנו/רויטרס

הבניין של משכן הנשיא הוא כבן מאה שנים, ושרת בעבר כלשכתו של ראש הממשלה. ב-2005 הוא הוסב למטרות מגורים ב-2005 כשמשרד חדש נבנה.

שוטארו, בן ה-32, ספג בעבר ביקורת על ניצול עמדתו הרשמית. בינואר, כשליווה את אביו, הוא ננזף על כך שהשתמש במכוניות של השגרירות לנסיעות פרטיות בבריטניה ובפריז ובקנייה של מזכרות לשרי קבינט ברשת יוקרה בלונדון. הוא התחיל לעבוד אצל אביו ב-2020, לאחר שעזב את משרתו במגזר הפיננסים. קישידה אז אמר כי מינה את בנו בשל "האישיות והתובנות שלו".

מינוי קרובי משפחה כחלק מההכנה שלהם לתפקיד יורשים הוא צעד מקובל בפוליטיקה היפנית, שבה יש אחוז גבוה של מחוקקים שקיבלו את תפקידם בירושה. שוטארו כיהן בעבר כמזכיר האישי של אביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully