וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה למדינה לעדכן על הטיפול בפשיעה בנווה שאנן: "30 בתי בושת? לא נורמלי"

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 21:10

הרכב של 3 שופטים קבע כי המשרד לביטחון הפנים, המשטרה והעירייה ידווחו על פעולותיהן בחצי השנה הקרובה. בדיון בעתירה שהגישו תושבי השכונה הכירו בשיפור שנעשה, אך מתחו ביקורת על המדינה: "סיטואציה מורכבת לא אומרת שאפשר לא לעשות כלום. מה שמתואר - אנדרלמוסיה מוחלטת"

בווידאו: זירת רצח בן 30 ברחוב נווה שאנן בתל אביב/מערכת וואלה!

בג"ץ קבע היום (שני) כי על המדינה לעדכן על פעולותיה בחצי השנה הקרובה בנושא הטיפול בפשע בשכונת נווה שאנן בתל אביב עד אמצע דצמבר. זאת, בתום דיון בעתירה שהגישו תושבי השכונה נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמשטרה, על הזנחה מתמשכת ומכוונת של השכונה לטענתם.

"ניכר שלאחר הגשת העתירה חל שיפור בטיפול המשטרה והעירייה בעניין נשוא העתירה, אך המלאכה הנחוצה עודנה רבה ומורכבת", כתבו השופטים נעם סולברג, יעל וילנר ודוד מינץ. "מגמת קידום ושיפור הטיפול חייבת להימשך".

במהלך הדיון, מתחו השופטים ביקורת על התנהלות המדינה. "יש כאן עניין של מדיניות משטרה, לתת פחות תשומת לב לשכונה לעומת רחוב ליד", אמרה וילנר. "יש הודאה מפורשת שלא נעשה כלום במקום הזה עד הגשת העתירה. מה שמתואר בעתירה הוא אנדרלמוסיה מוחלטת. לא מצפים שיהיה אותו דבר כמו שכונה אחרת, אבל אתה קורא את הנתונים ואומר לעצמך 30 בתי בושת בשכונה? זה לא נורמלי. וזה שנים ככה, לא מאתמול".

הפשע בנווה שאנן. ינואר 2023. מטה המאבק של תושבי נווה שאנן, אתר רשמי
נווה שאנן, ינואר/אתר רשמי, מטה המאבק של תושבי נווה שאנן

וילנר הוסיפה ונזפה בנציגי המדינה בהמשך הדיון. "למה מראש להניח שאי אפשר להגיע לפתרון מושלם, למה זה ה'סטייט אוף מיינד'? למה לצאת מנקודת הנחה שבצה"ל מסוגלים ואנחנו לא מסוגלים?", זעמה השופטת. "זה לא שיש אשליות שהצבא יכול ללכת הביתה, אבל הוא עושה את המשימה שלו כמו שצריך. זאת סיטואציה מורכבת וקשה, זה לא אומר שאפשר לא לעשות כלום".

לקראת הדיון, התגלעו חילוקי דעות בין בן גביר והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. חוות הדעת של הייעוץ המשפטי בנושא העתירה הייתה לבקש לדחות אותה על הסף, בעוד השר לביטחון לאומי רצה להשאיר זאת לשיקול בית המשפט.

בן גביר ביקש להגיש תגובה נפרדת - וסורב. בתשובה המקדמית שהוגשה מטעם המדינה נמסר מטעמו של השר כי הוא סבור ש"עבירות בתחום הסמים והזנות לא נאכפו על ידי מחוז תל אביב במשטרה בצורה מספקת באזור נשוא העתירה. השר ינחה את המשטרה להגביר את פעולות האכיפה, ובכוונתו לעקוב ולפקח על הטיפול בעניין".

עוד בוואלה!

התעללה בילדים, ברחה מהארץ - ועשויה להשתחרר ממאסר אחרי שבוע בלבד

לכתבה המלאה

"עשיתם קצת - זה קצה הקרחון"

מוטי כ"ץ, ממגישי העתירה, מסר כי "שכונת נווה שאנן השיגה היום הישג היסטורי בציר הזמן של השכונה.
בדיון שהתקיים היום בבג"ץ . שופטי בית המשפט העליון עשו היום תיקון היסטורי וקיבלו את הטענות שהעלו התושבים בעתירה שהגישו נגד ראש עיריית ת"א,רון חולדאי, השר איתמר בן גביר, עיריית תל אביב ומשטרת ישראל במלואם ואף קבעו כי אכן מדובר במדיניות של המשטרה".

כ"ץ הוסיף: "שופטי בית המשפט ביקרו בחריפות את התנהלות הרשויות בשכונה ואת גילגול האחריות האחד מהשני על גבם של התושבים. השופטים הורו לנתבעות לעדכן את בית במשפט על הפעולות שנקטו ב-5 חודשים הקרובים. אנו התושבים נעקוב מקרוב אחר פעולות כאלה, אם יינקטו, עד למועד הדיווח ונמשיך להיאבק עד שתושג משילות ותושבי השכונה יוכלו לחיות בה בכבוד, בביטחון ובשיויון".

מארגון "תנועה ישראלית" מארגון "תנועה ישראלית" המלווה את תושבי נווה שאנן במאבקם נמסר: "תנועה ישראלית תמשיך ללוות את התושבים במאבקם למיגור הפשע והזנות בשכונה. שמחנו להיווכח שגם שופטי בגצ סבורים כי על המשטרה להימנע מתירוצים ולהתחיל בפעולת עומק לשיקום האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully