וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סריקה דגיטלית חשפה שרשרת זהב בשרידי הטיטניק

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 13:57

כעת נעשה ניסיון ליצור קשר עם בני משפחה של 2,200 הנוסעים שהיו על הספינה כדי למצוא את בעלי השרשרת, ובמסגרתו ניתוח צילומים של הנוסעים בעת העלייה לספינה לצד טכנולוגיית זיהוי פנים

סקירה דיגיטלית של הטיטאניק/ATLANTIC PRODUCTIONS/MAGELLAN

שרשרת זהב שלא נראתה מאז שקעה למצולות הים עם הספינה טיטניק נמצאה בשרידי הספינה. כעת נעשה ניסיון לאתר את בעליה באמצעות טכנולוגיה חדשנית, כך על פי דיווח "דיילי אקו" הבריטי.

הפרויקט התת-ימי העצום יצר סריקה דיגיטלית בגודל טבעי של הספינה שטבעה ב-1912. תגליות חדשות נחשפו הודות לסריקה, כולל שרשרת מזהב ושן של מגלודון, מין פרהיסטורי של כריש.

ריצ'רד פרקינסון, מנכ"ל חברת החיפושים במעמקי הים, מגלן, אמר לערוץ ITV כי "מה שלא ברור לכולם הוא שהטיטניק נחצתה לשניים, ויש שדה של שרידים ברדיוס של כ-7,000 דונם בין הירכתיים לחרטום. הצוות מיפה את השדה בפרוטרוט כך שיכולנו לזהות את הפריטים".

שרשרת זהב שנמצאה בשרידי הטיטניק. Magellan, צילום מסך
שרשרת מזהב ושן של מגלודון שנמצאה בשרידי הטיטניק/צילום מסך, Magellan
סקירה דיגיטלית של הטיטאניק. ATLANTIC PRODUCTIONS/MAGELLAN, עיבוד תמונה
סריקה דיגיטלית של הטיטניק/עיבוד תמונה, ATLANTIC PRODUCTIONS/MAGELLAN

התגלית מרעישה עוד יותר משום שהשרשרת מילאה תפקיד מרכזי בסרט "טיטניק" מ-1997. הפריט אינו דומה לשרשרת "לב האוקיינוס" המפורסמת שנוצרה בשביל הסרט, אך הוא שופך אור על הנוסעים העשירים שבחרו לנסוע בספינה היוקרתית.

מגלן משתמשת כעת בבינה מלאכותית כדי ליצור קשר עם בני משפחה של 2,200 הנוסעים שהיו על הספינה כדי למצוא את בעלי השרשרת. הצוות ינתח צילומים של הנוסעים בעת העלייה לספינה לצד טכנולוגיית זיהוי פנים ויבחן גם את הבגדים שהם לבשו.

הפרויקט פורץ הדרך נערך בקיץ 2022. הצוות כלל שתי צוללות במים עמוקים ששהו שעות רבות בעומק של כארבעה ק"מ ומיפו כל מילימטר של הספינה הטרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully